Ik heb gehoort dat ik met deze cilnder vaak de zuiger moet verandere en heel actief moet blijven met mijn scooter en veel sneller kans da je hef vezuipt als je niet vol gas geeft.Wat voor onderhoud wil je aan een cilinder doen?
Orgineel membraan
15x12 4.2g
Hi speeds polini vario
Orgineel bougie( binnekort ga ik een race bougie halen)
Toeren weet ik niet
Hallo,
Kleinere carburateur en/of snellere uitlaat c16 o.i.d.
Welk membraan heb je nu?
Welke Polini vario...
Ik heb gehoort dat ik met deze cilnder vaak de zuiger moet verandere en heel actief moet blijven met mijn scooter en veel sneller kans da je hef vezuipt als je niet vol gas geeft.Wat voor onderhoud wil je aan een cilinder doen?
Orgineel membraan
15x12 4.2g
Hi speeds polini vario
Orgineel bougie( binnekort ga ik een race bougie halen)
Toeren weet ik niet
Orgineel membraanHallo,
Kleinere carburateur en/of snellere uitlaat c16 o.i.d.
Welk membraan heb je nu?
Welke Polini vario? Welke maat rollen heb je 19x15,5?
Welke bougie heb je ?
Hoeveel toeren draait je nu?
Top bedankt!Een zuiger slijt in principe niet. Het zijn de zuigerveren die slijten. Die slijten op hoogtoerige cilinders natuurlijk sneller als op "normale" cilinders.
Helemaal als er maar 1 zuigerveer is natuurlijk.
Het is uiteindelijk een race cilinder, niet echt gemaakt voor dagelijks gebruik en heel veel kilometers. Het is gemaakt om te presteren.
De rest van dat verhaal is gewoon onzin, waarschijnlijk van iemand die niet goed kan afstellen.
Dan zou het gaan om de 31 8500.Over welke MHR cilinder praten we in hemelsnaam? Gezien de Yasuni R denk ik aan een MHR Rep. Dan is die bougie in orde.
MHR racing aluminum 70ccOver welke MHR cilinder praten we in hemelsnaam? Gezien de Yasuni R denk ik aan een MHR Rep. Dan is die bougie in orde.
MHR racing 70cc aluminium ,geen replicaDan zou het gaan om de 31 8500.
Maar in zn eerste post heeft hij het oven de mhr racing voor de mbk rocket, die heeft alleen minarelli verticaal.
Vandaar dat ik er vanuit gaat dat het een 31 7559 is.
Maar ik ben benieuwd..
Somige zeggen dat 9 beetje te warm is en dat 10 beter zou passen. Of zal ik gewoon 9 halenDie is trouwens gelijk aan hitte graad 9 van ngk.
is de prestatie verschil tussen een horizontaal en verticaal blok groot?De cilinder met de vlinderpoort dus? M317559 moet dat dan volgens mij zijn.
Verticaal blijft niet echt optimaal. Ik zou gewoon voor een 9 gaan, 10 lijkt me wel heel extreem.
Op horizontale cilinders die tegen de 20 pk gaan word meestal ook hooguit 9 gebruikt.
Hoe komt dat eigenlijk?Ja, dat scheelt wel behoorlijk. Maar ja, het is niet alsof je daar heel veel aan kan doen.
Dit is dan als het goed is "jou" cilinder:
Cylinder Malossi MHR Racing 70cc aluminium Yamaha BW's / Slider kaufen | SCOOTER-ATTACK
Cylinder Malossi MHR Racing 70cc aluminium Yamaha BW's / Slider bei Scooter-Attack kaufen ✓ Versand innerhalb 24Std. ✓ Kaufe jetzt, zahle später.www.scooter-attack.com
10-11pk.
Dit is de vergelijkbare cilinder voor horizontaal... (ook de vlinderpoort MHR racing) Die heeft volgens de specificaties 15-16pk.
Cylinder Malossi MHR Racing 70cc aluminium pin=12mm Yamaha Aerox / MBK Nitro kaufen | SCOOTER-ATTACK
Cylinder Malossi MHR Racing 70cc aluminium pin=12mm Yamaha Aerox / MBK Nitro bei Scooter-Attack kaufen ✓ Versand innerhalb 24Std. ✓ Kaufe jetzt, zahle später.www.scooter-attack.com
En dan moet je naar mijn mening die cijfers wel met een flinke korrel zout nemen, maar als je cijfers van dezelfde fabrikant aan het vergelijken bent, zal de verhouding wel redelijk kloppen.
Zonder korrel zout komt bijvoorbeeld uit de verticale 8 pk, en uit de horizontale 13. (ik zeg maar even iets, maar je begrijpt het idee denk ik wel)
Dat is wel irritant maar ik heb de setup nog niet gezet maar de inlaat is beetje getuned dus dat gaag eigenlijk ook weinig verschil hebben en dat het 10-11 pk heeft me vriend heeft een dr70cc(is wel een beetje uitgeboord) dat ook ongeveer 10 pk heeft gaat deze racing cilinder even veel ?kracht hebben als een dr evolutionInlaattraject is minder optimaal.
Het mengsel moet zeg maar de bocht om het carter in, door een vrij krappe vernauwing. Daarom ziet die cilinder er ook een beetje raar uit, met een groot extra gat. Het membraan is ook minder optimaal, maar al zou je een beter membraan hebben, zal het waarschijnlijk nog geen of weinig verschil maken, door de problemen die ik al noemde.
Bij horizontaal gaat de (veel grotere) inlaat, met een veel groter membraan, gewoon meteen het carter in, zonder al die vernauwingen etc.