This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hoe met je een MHR Racing cilinder onderhouden?

B.Floppe

New Member
Ik heb pas een MHR racing 70cc cilinder gekocht maar ik weet nie precies hoe je een circuit cilinder moet onderhouden
Mijn setup op mij mbk rocket:
70cc MHR racing
Polini for race krukas
23mm polini carb
Polini lager en keering
Polini vario
Yasuni r
Als u tips heeft voor het onderhoud of eventueel om de setup beter te maken zou ik graag een reactie krijgen.
 
Solution
Orgineel membraan
15x12 4.2g
Hi speeds polini vario
Orgineel bougie( binnekort ga ik een race bougie halen)
Toeren weet ik niet
Post automatically merged:

Wat voor onderhoud wil je aan een cilinder doen?
Ik heb gehoort dat ik met deze cilnder vaak de zuiger moet verandere en heel actief moet blijven met mijn scooter en veel sneller kans da je hef vezuipt als je niet vol gas geeft.
Ik wil weten of het waar is en of er ook nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden.
Post automatically merged:

Orgineel membraan
15x12 4.2g
Hi speeds polini vario
Orgineel bougie( binnekort ga ik een race bougie halen)
Toeren weet ik niet

Hallo,

Kleinere carburateur en/of snellere uitlaat c16 o.i.d.

Welk membraan heb je nu?

Welke Polini vario...
Hallo,

Kleinere carburateur en/of snellere uitlaat c16 o.i.d.

Welk membraan heb je nu?

Welke Polini vario? Welke maat rollen heb je 19x15,5?

Welke bougie heb je ?

Hoeveel toeren draait je nu?
 
Orgineel membraan
15x12 4.2g
Hi speeds polini vario
Orgineel bougie( binnekort ga ik een race bougie halen)
Toeren weet ik niet
Post automatically merged:

Wat voor onderhoud wil je aan een cilinder doen?
Ik heb gehoort dat ik met deze cilnder vaak de zuiger moet verandere en heel actief moet blijven met mijn scooter en veel sneller kans da je hef vezuipt als je niet vol gas geeft.
Ik wil weten of het waar is en of er ook nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden.
Post automatically merged:

Orgineel membraan
15x12 4.2g
Hi speeds polini vario
Orgineel bougie( binnekort ga ik een race bougie halen)
Toeren weet ik niet

Hallo,

Kleinere carburateur en/of snellere uitlaat c16 o.i.d.

Welk membraan heb je nu?

Welke Polini vario? Welke maat rollen heb je 19x15,5?

Welke bougie heb je ?

Hoeveel toeren draait je nu?
Orgineel membraan
15x12 4.2g
Hi speeds polini vario
Orgineel bougie( binnekort ga ik een race bougie halen)
Toeren weet ik niet
 
Solution
Een zuiger slijt in principe niet. Het zijn de zuigerveren die slijten. Die slijten op hoogtoerige cilinders natuurlijk sneller als op "normale" cilinders.

Helemaal als er maar 1 zuigerveer is natuurlijk.

Het is uiteindelijk een race cilinder, niet echt gemaakt voor dagelijks gebruik en heel veel kilometers. Het is gemaakt om te presteren.

De rest van dat verhaal is gewoon onzin, waarschijnlijk van iemand die niet goed kan afstellen.

Er zijn geen "race" bougies, er zijn bougies met verschillende specificaties. Het is heel belangrijk dat je de goede specificatie gebruikt, anders heb je nog wel eens kans dat je een gat in je zuiger blaast.
 
Top bedankt!
 
Dan zou het gaan om de 31 8500.

Maar in zn eerste post heeft hij het oven de mhr racing voor de mbk rocket, die heeft alleen minarelli verticaal.

Vandaar dat ik er vanuit gaat dat het een 31 7559 is.

Maar ik ben benieuwd..
MHR racing 70cc aluminium ,geen replica
Post automatically merged:


Die is trouwens gelijk aan hitte graad 9 van ngk.
Somige zeggen dat 9 beetje te warm is en dat 10 beter zou passen. Of zal ik gewoon 9 halen
 
De cilinder met de vlinderpoort dus? M317559 moet dat dan volgens mij zijn.

Verticaal blijft niet echt optimaal. Ik zou gewoon voor een 9 gaan, 10 lijkt me wel heel extreem.

Op horizontale cilinders die tegen de 20 pk gaan word meestal ook hooguit 9 gebruikt.
 
Ik zelf heb de 318440, ac horizontaal, ik gebruik daar wel een 10 ipv dezelfde voor geschreven 9.
Opzich gaat dat wel goed maar heb wel een c16.
Ik kwam die gegevens ook pas tegen nadat ik mijn bougie al had aangeschaft. Ik denk dat ik de 9 ook eens ga proberen.
 
is de prestatie verschil tussen een horizontaal en verticaal blok groot?
 
Ja, dat scheelt wel behoorlijk. Maar ja, het is niet alsof je daar heel veel aan kan doen.

Dit is dan als het goed is "jou" cilinder:


10-11pk.

Dit is de vergelijkbare cilinder voor horizontaal... (ook de vlinderpoort MHR racing) Die heeft volgens de specificaties 15-16pk.


En dan moet je naar mijn mening die cijfers wel met een flinke korrel zout nemen, maar als je cijfers van dezelfde fabrikant aan het vergelijken bent, zal de verhouding wel redelijk kloppen.
Zonder korrel zout komt bijvoorbeeld uit de verticale 8 pk, en uit de horizontale 13. (ik zeg maar even iets, maar je begrijpt het idee denk ik wel)
 
Hoe komt dat eigenlijk?
Want 10-11 pk is niet echt zo veel
 
Is toch wel het dubbele als origineel, of iets in die richting. Zo slecht is dat eigenlijk toch niet?

Inlaattraject is minder optimaal.

Het mengsel moet zeg maar de bocht om het carter in, door een vrij krappe vernauwing, en de cilinder zelf. Daarom ziet die cilinder er ook een beetje raar uit, met een groot extra gat. Het membraan is ook minder optimaal, maar al zou je een beter membraan hebben, zal het waarschijnlijk nog geen of weinig verschil maken, door de problemen die ik al noemde.

Bij horizontaal gaat de (veel grotere) inlaat, met een veel groter membraan, gewoon meteen het carter in, zonder al die vernauwingen etc.
 
Last edited:
Dat is wel irritant maar ik heb de setup nog niet gezet maar de inlaat is beetje getuned dus dat gaag eigenlijk ook weinig verschil hebben en dat het 10-11 pk heeft me vriend heeft een dr70cc(is wel een beetje uitgeboord) dat ook ongeveer 10 pk heeft gaat deze racing cilinder even veel ?kracht hebben als een dr evolution