This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hoe kom je bij de sproeier

015westside

Well-Known Member
Hallo,

Mijn aerox heeft de kans dat de stationair sproeier dicht zit..
Nu is mijn vraag; hoe kom ik bij de sproeier?

mvg

door de vlotterbak eronder weg te draaien..

dit kan heel simpel door even het luchtfilter eraf te pakken , dit kan allemaal zonder een kap te verwijderen..

och ja haalt de onderkuip eraf, trekt de luchtfilter eraf, haalt de carb van spruitstuk en draait de vlotterbak eronderuit. (gaskabel ect kan blijven zitten)

Als je vlotterbak leeg wil laten lopen kun je bij een nieuw type het slangetje omhoog drukken.... Bij een oud type gewoon de schroef losdraaien...

je haalt helemaal niks los BEHALVE het luchtfilter en je kunt je vlotterbak eronder weg draaien en vervolgens de sproeiers , da doorblazen met een blaaspistool en weer in elkaar..

ik snap niet waarom sommige mensen zo moeilijk moeten doen 8P

waarom kappen eraf? waarom uberhaupt de carburateur lhelemaal oshalen , laat toch mooi zitten , alles wat je teveel los pakt ie A zonde van de tijd , en B kun je daar alleen maar dingen fout doen , verder niet..

je haalt helemaal niks los BEHALVE het luchtfilter en je kunt je vlotterbak eronder weg draaien en vervolgens de sproeiers , da doorblazen met een blaaspistool en weer in elkaar..
.

jah maar er zitten toch schroefjes horizontaal (omhoog) in, en aangezien de car boven de carter hangt gaat dat toch niet lukke he xD althans,bij mijnen niet, dan zal mijnen wel niet ok wezen ...maarja back ontoppic

ja je hebt gelijk, Had ff zoon achterlijke dmp kappenset in mn hooft....
Daarbij moet dat namelijk wel...

Nee maar bedoel dat je bij een dmp onderkap er anders niet bij kan.

Een dmp onderkap loopt echt helemaal door tot aan het blok. Als je een ander uitlaat monteert (yasuni r oid) Komt deze vaak tegen de onderkap aan....

jah maar er zitten toch schroefjes horizontaal (omhoog) in, en aangezien de car boven de carter hangt gaat dat toch niet lukke he xD althans,bij mijnen niet, dan zal mijnen wel niet ok wezen ...maarja back ontoppic

Hier doelt Melv16 op.

En idd zoals gezegd: Luchtfilter eraf - vlotterbakje eraf - sproeier(s) eruit - doorblazen - sproeier(s) erin - vlotterbakje er weer op - luchtfilter er weer op en gaan.

Oh op die manier. Melv16: Hij bedoelt dus dat de schroefjes vanaf de onder kant in de carb zitten (vlotterbak). En dat is idd vertikaal (de manier hoe ze erin zitten), maar goed, ik denk niet dat hij het dan over een standaard blok heeft.

Edit: Gvd, ik bedoel vertikaal natuurlijk.

Last edited: