hoe kan je zien of het een brom of snor scooter is!?

corne234

Well-Known Member
hallo,,

ik heb nou een bw's maar ik krijg hem maar niet harder dan 30 kmp ik heb al gevraagd hoe ik het kan oplossen maarja.. lukt nog niet erg:henko: nou is mijn vraag Hoe kan ik zien hoe het een brom of snor scooter is??

groeten corné
 
Advertisement - register to remove this

Cilinder hoef je niet op te meten, aangezien deze ook gewoon 50cc is :)
Als het goed is kun je dit zien aan het framenummer, maar het moet ook gewoon op het kenteken staan. ( als hij als de goede verzekerd is natuurlijk)

Verder heeft de uitlaat van een snor volgens mij een kleinere doorlaat (bocht)

Maja sowieso als het al een snor is gaat niemand je meehelpen, aangezien snortuning verboden is.
Als hij nu 30 rijd is het waarschijnlijk ook een snor, aangezien imo niemand een bromscooter terug gaat voeren tot 30km/h.
 
neej kijk zo zit het ik heb een tijdje geleden deze scooter zoo gekregen zonder kenteken niks der op en der aan maar met motortje en kappen zagen er netjes uit! dus ik starten en uiteindelijk deed hij het .. (heeft misschien wel een meer dan een jaar stil gestaan dus) maarja nu rijd hij nog 30... maar ik heb net mijn cilinder even der af gehaalt en ik zie op de zuiger dat er een klein inhammetje zit en ik ben bang dat de cilinder en zuiger helemaal versleten zijn! kan hij daar door ook zo langzaam lopen??
 
Het kan natuurlijk de oorzaak zijn, maar dan moet ie ook slecht starten en dus weinig compressie hebben.

Het verschil tussen snor en brom kan je bepalen aan de hand van het ingeslagen goedkeuringsnummer. Staat naast je framenummer, begint met 1 letter gevolgd door 4 cijfers. Als je dat eens opzoekt en hier post, dan zal ik wel zeggen of het brom of snor is.;)
 
Het kan natuurlijk de oorzaak zijn, maar dan moet ie ook slecht starten en dus weinig compressie hebben.

Het verschil tussen snor en brom kan je bepalen aan de hand van het ingeslagen goedkeuringsnummer. Staat naast je framenummer, begint met 1 letter gevolgd door 4 cijfers. Als je dat eens opzoekt en hier post, dan zal ik wel zeggen of het brom of snor is.;)

K0089! ben benieuwd
 
Back
Top