This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hoe kan ik zuiniger rijden?

TR2

New Member
Ik heb een vivacity die een 7L inhoud tank heeft. Om de 40/50 km moet ik weer tanken aangezien die dan leeg is. Het is een 50cc scooter met 17,5mm carb. Iemand tips om hem zuiniger te maken?

Dan zou je net , 1 op 7 rijden , dat is wel heel erg veel , zou eerder zeggen dat je lekkage hebt . Is hij dan "leeg" op de meter , en gaat er dan ook 7 ltr in ? Dat is toch een 4 takt ? In vergelijk ik rij ook met een standaard gy6 , 18mm carb , afhankelijk van het weer , rond 1op 40 .

Wanneer de teller aan geeft dat ie leeg is gaat er rond de 6 liter in. Iets meer vaak. Het is een 2takt. Waar zou ik allemaal kunnen kijken voor lekkages?

Afstelling verbeteren en snelheid verlagen zijn de eerste stappen die je kan nemen. Het is namelijk best onzuinig voor als het een standaard 2 takt betreft.

Afstelling verbeteren en snelheid verlagen zijn de eerste stappen die je kan nemen. Het is namelijk best onzuinig voor als het een standaard 2 takt betreft.
Mijn snelheid is vaak tussen 45km en 60km per uur en heb brom plaat dus kan niet echt langzamer rijden vaak. Hoe zou ik de afstelling kunnen verbeteren?