hoe kan ik wheelies trekken organiseren?

francis

New Member
hallo,

ik heb een vraag over wheelies trekken... ik werk in een jongerencentrum in Amsterdam Oost. Veel jongens kunnen echt goed wheelies trekken hier... ik zelf helemaal niet en heb er ook weinig verstand van... ik ben wel grote liefhebber van kijken!

We willen een wedstrijd organiseren maar hoe doe ik dat? Ik wil niet zelf het 'wiel' opnieuw uitvinden dus vandaar dat ik m'n vraag hierneer zet...

Als organisator wil ik mezelf niet verantwoordelijk maken voor eventuele schade...
Ik wil wel de voorwaarden scheppen... vergunning vragen enzo voor rijden op de openbare weg... dat soort zaken... wie heeft hier ervaring mee? Alle tips zijn welkom!

dikke groeten van Francis
 
Advertisement - register to remove this

hum...leuk... maaar et lijkt mij dat et btje veel gedoe ik met verzekering en vergunning aanvragen :p... kan je niet ergens op een parkeer terrein je eige wedstrijdje organiseren... of spoor ik nu aan tot verkeerd gedrag??
oooh en wheelies TREKKEN :|... wtf...dan denk ik echt aan een wheelie een ruk geven... vind echt echt lompe benaming...mja:)...
 
t lijkt me verder wel een tovv idee :) gewoon gezellig btje elkaar dingen leren.. en lol hebben :W

Anders gaan we gewoon keer met zen alle naa maasvlakte ofzo :p ( of is dat allemaal afgesloten? lang niet geweest :p )
 
niet, je krijgt zo'n evenement niet verzekerd (en voor een legale opzet zal je dat altijd nodig hebben).

De enige keer dat zoiets verzekerd is geweest is het ONK stuntrijden door de KNMV
 
dan nog krijg je het niet verzekerd...
je moet bij de vergunningopgave en evenementenverzekering opgeven wat je activiteiten en dagplanning is volledig uitgewerkt. Doe je dingen die niet vermeld zijn bij die aanvragen kan de dag meteen stilgelegd worden of je wordt als organisator toch volledig aansprakelijk gesteld bij een ongeval.

Ik wil de pret niet bederven (ik ben er zelf ook al mee bezig geweest om zoiets een keertje te doen), maar verzekeringstechnisch is het amper mogelijk.

De topicstarter moet ook ff bedenken dat er nog veel meer bij komt kijken als dranghekken, ehbo, toiletten, veiligheid enzo.
 
jah er zit indd altijd meer werk achter dan dat het lijkt... wel jammer dat de verzekering zo moeilijk doet, maarja het is ook wel iets risico voller dan gewoon recht uit sprinten enzo.. :p
 
wow! wat een goeie reacties allemaal! ik heb er echt wel wat aan... goed ik noem het dus meeting... ik moet wel zeggen dat de gemeente (die de vergunning afgeeft) er wel oren naar had hoor...
en de naam wheelies trekken... tja, zo wordt het genoemd bij ons... niemand noemt het anders... ha ha ha...
stoppie maken, wheelie trekken... op fietsen en scooters...
en die maasvlakte... das voor ons wel een eind weg maar hier in oost heb je nog wel wat stukken die een beetje verlaten en geasfalteerd zijn enzo...

enne razma of die het weet.. wat is onk en knmv?

blijf maar komen hoor mnet die reacties! Ik heb er echt wat aan!

Francis
 
als je een meeting opgeeft zal je nog steeds een gedetailleerde omschrijving en planning van de activeiten moeten toevoegen, dus ook dat het om stunten gaat...
Hiervoor zal de gemeente gaan reageren met de vraag naar onder andere verzekeringen en veiligheid.

ONK Stuntrijden is Open Nederlands Kampioenschap:
http://www.onk-stunt.nl/

en de KNMV is een motorvereniging die oa verzekeringen regelt. Maar voor je bij hen met zoiets kan aankomen moet je alles wel heel goed voor elkaar hebben etc.
http://www.knmv.nl/

Ik raad het absoluut af om de beslissing te nemen zonder een verzekering iets te organiseren of naast je evenementenverzekering toch het stuntrijden te doen.

PS: als je een beetje met zinnen en leestekens/hoofdletters zou typen, zou het heel wat makkelijker lezen zijn
 
dus razma,

eigenlijk is het niet te doen, denk je, in verband met veiligheid en verzekering een meeting organiseren onder naam van het jongerencentrum?

Hoe doe jij de meetings dan? Op eigen riscio en gewoon onder elkaar zonder organisatie erbij?

bedankt voor de adressen! Ik heb ze ff gecheckt!

We hebben hier echt een stukkie asfalt liggen in oost. Daar spreken de jongens al af. cruqiusweg... Maar wat denk je... niet groter maken dan het is anders komt er politie bij enzo?
 
nou... ervaringen met jongerencentra over heel nederland is (sorry) erg negatief.
Alle meetings die tot hiertoe zijn georganiseerd met behulp van jongerencentra zijn er talloze afspraken nooit nagekomen door de centra. Ik wil hier niemand mee beledigen, maar het zijn gewoon echte ervaringen van mij en veel anderen hier op het forum. Mooie beloftes, maar praktisch amper of geen concrete afspraken.
Wil je toch met ze afsrpeken, doe dan alles op papier en duidelijk wie wat regelt.

wat onze meetings betreft, dat is afgelopen jaren enkel Lelystad geweest en dat is volledig verzekerd geweest door middel van een evenementenverzekering voor alle algemene dingen en afgelopen jaar de sprints door de MON.

Alle komende evenementen zullen vallen onder de verzekering van SBO
http://www.scootertuning.net/sbo.php
Dus een volledige dekking van organisatie en rijders.

[edit] Op eigen risico bestaat gewoon niet, zelfs niet als je deelnemers een papier laat ondertekenen. De organisator is en blijft volledig verantwoordelijk voor een evenement
 
Is het ook niet zo dat oom agent gewoon een eindje verder opvoor of na het evenement lekker een rollerbankje neer zet op een route waarvan ze denken dat wel veel scootertjes langs komen?
Paar jaar trug zouden wij met een hele groep van uit het gooi naar leystad gaan met ze alle,
Iedereen verzamelde in hilversum en dan gingen we met ze alle naar lelystad rijden met de scooters en brommers,
Haden we met meerdere winkels georginiseert dat we daar bij elkaar kwamen s'morgens en vandaar uit vertroken.
Op het laatste momend bedachten een maat van me en ik om toch maar apart te gaan aangezien hij net een nieuwe cili had gemonteerd het voor ons het kortse was om over de Holandse brug te gaan langs almere stad enzo,
Toen we in lelystad aan kwamen kregen we te horen dat de hele groep uit hilversum was opgewacht door te politie op de andere route via de Stichtse brug,
ze stonden echt met een paar busjes en een rollerbank de boel op te wachten klaar om het zooitje inteladen :(
 
Last edited:
in 99% van de gevallen niet...
In de omgeving kan je meestal wel afspraken maken met de politie over hoe en wat, maar niet landelijk...
 
Ik denk dat het initiatief leuk is, maar je zit gewoon verzekeringtechnisch dat je dit soort dingen niet verzekerd krijgt.

Voor zoiets als het onk is het al moeilijk, en daar rijden dus mensen met ervaring. Voor een verzekeringsmaatschappij is het risico (lees: het gaat ze geld kosten) te groot om zoiets te verzekeren als stunten door amateurs (no flame intended, maar de deelnemers zullen niet de kost verdienen met stuntrijden). Daarom denkik als je ook de reakties hierboven leest dat het niet haalbaar is. Als je het door wil zetten zou ik beginnen met een verzekeringsmaatschappij te zoeken die het evenement wil verzekeren.
 
Back
Top