Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Status
Not open for further replies.

Joshua.

Premium User
Ik weet dat dit eigenlijk wel in het kleine vraagjes topic kan (nota bene mijn eigen topic) maar dit vergt even wat meer aandacht en dat hoop ik te krijgen doordat het een losstaand topic is. Zodra er een goed antwoord is gegeven mag deze ook helemaal verwijderd worden.

De situatie; ik heb een jongetje bij mij uit de straat op mijn scooter laten rijden. Het was rond 23:30 en dus al redelijk donker. Hij blijft nogal lang weg dus ik maak me er boos om. Opeens komt hij aanrennen met; "HELP HELP!!". Ik dacht hij maakt een grapje zoals hij wel eens vaker doet. Wat blijkt nou; voor zover ik kon zien mijn scooter totalloss want hij zat voor aardig in elkaar.
Zijn verklaring; hij zou er vanaf getrapt zijn door 3 jongens op fietsen. Of ik hem moet geloven doet er denk ik niet toe. Het jongetje is 15 (dus niet oud genoeg om te mogen rijden), heeft dus ook geen certificaat. Hij beweert dat hij binnen een week het geld kan leveren om de scooter te repareren. Maar daar twijfel ik aan. Aangifte doen wil hij niet want hij is bang voor zijn ouders. Maar hij denkt er nog wel over na. Nu heb ik dus 3 mogelijkheden;
1. Hem vertrouwen op zijn woord dat hij mij dat geld passt en dat zelf verder regelt.
2. Samen aangifte gaan doen hij verklaart gewoon precies wat er gebeurt is. Met het risico dat hij een boete krijgt voor rijden zonder rijbewijs of eventueel joyriding. Maar dat zo'n speciale instantie van de gemeente de schade betaald bij ongelukken waar schuldige doorrijden.
3. Ik ga zelf aangifte doen bij politie dat mijn scooter gejat is door hem, en dat ik hem zo terug gekregen heb.

Ik ben echt helemaal de weg kwijt even, en denk dat van 1 niet veel terecht komt. Nummero 2 ziet het kereltje zelf niet zo zitten ivm politie enzo.
En nummero 3 het is niet zo dat ik het hem verboden heb erop te rijden. En dat dient in deze situatie wel het geval te zijn neem ik aan.

Iemand nog enig idee hoe ik dit het beste op kan lossen? Bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

2 opties.

1. je gaat morgen naar hem toe dat je binnen een week je geld wilt. en anders stap je naar zijn ouders.

2. je zegt dat je nu het geld wilt, en anders naar de politie stapt en zegt dat hij je brommer gestolen heeft.
 
week afw8en

als ie het dan niet heeft beuk je die lamlul gwoon in elkaar :p

nee , w8 het af , informeer je ouwelui alleszinds (anders krijg je mss nog zelf gedoe ) , als er na een week geen €zijn ga je gewoon naar die dewd z'n ouders toe en overleggen wat de volgende stap is , spijtig voor hem dan , maar hij heeft um tenslotte wel in elkaar gereden ...
 
iemand in elkaar beuken is geen optie, dan zie je nooit geld.

ik had gelijk beiden opties die ik zei voorgelegd, en gezegd, kies maar wat je wilt
 
Dennis said:
1. je gaat morgen naar hem toe dat je binnen een week je geld wilt. en anders stap je naar zijn ouders.

Cekers te weten zou ik dit doen. En als die ouders het niks interreseert, en zegge dat het niet hun schuld is en dat ze het maar met hun zoon moeten oplossen(ja je hebt zulke ouders), dan zou ik naar de politie gaan en zeggen dat hij is gaan joyriden oid anders kun je wel fluiten naar je geld denk ik.
 
Mijn gedachtte eigenlijk ook wel. Week maar afwachten dan. In elkaar beuken zou ik zowiezo nooit kunnen doen. Mannetje is 15. Hoop maar dat ie wat geld kan regelen dan :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top