Hoe een Kenda achterband van een goedkope fatbike er uit ziet na 232 kilometer

Advertisement - register to remove this

Kan het zijn dat het z'n soort band was:

1724267937408.png

dan verbaast het mij misschien iets minder. Het is eerder een beroerde keuze als standaard band voor op een fatbike.

De fotos komen van marktplaats ,
dit is een foto van de band :
Op zich vind ik het wel leuke fietsen maar ik denk dat de kwaliteit niet echt denderend is.
Laatst zag ik er 1 staan met 500 nogwat kilometer waar al een trapper van af gebroken was,
1 rem kapot,en ook de band die kaal was achter.
Vooral die mechanische remmen met een kabel en remschijf die sommige modellen hebben zijn naar mijn idee niet veilig,
hydraulische remmen op zon fiets zijn eigenlijk wel echt nodig op zon fiets die al gauw 40 tot 50 kilo weegt.

De voorvork schijnt ook niet echt goed te zijn en kan beter ook vervangen worden voor een beter exemplaar dat rond de 150 Euro kost.
Leuke fietsen maar reken er nog maar 250 Euro extra aan goede remmen en voorvork bij , en wellicht nog een set extra nieuwe banden die niet zo super snel slijten.

Ik hou Marktplaats in de gaten om een goedkope te vinden met wat defecten en dan nieuwe onderdelen van goede kwaliteit er op te zetten,
dan valt de totaalprijs waarschijnlijk niet al te duur uit.
Misschien een leuk project voor de herfst er bij en nee hij word niet opgevoerd en blijft netjes op 25 km per uur staan.
25 is hard zat op zon ding zonder helm, vooral zonder de aanpassingen . Ik zou anderen sterk af raden om die dingen op te voeren aangezien het soms qua remmen niet echt veilig te doen is, of wie weet breekt er ineens iets af met zon snelheid met in het ergste geval de ( van zwakke kwaliteit ) voorvork die een tik kan krijgen als je met 45 een hard object in je weg te verduren krijgt. Als dan de voorvork een stuk in buigt kan je wel raden wat er met de wegligging gebeurt op dat moment.
Persoonlijk zou ik de voorvork, remmen, en ketting op zijn minst vervangen voor betere kwaliteit voor ik er op zou rijden zelfs tot 25 km per uur.

kedna3.png

Last edited:
Ik vind ze echt verschrikkelijk. alleen al om hoe ze hier door t winkelcentrum knallen met hun arrogante koppen.. (die koppen van de betreffende gajes staat echt op standje agressie en:Kom dan!)Laatst reed er bijna 1 tegen mijn dochter aan. was net te laat want anders lag hij er naast. en gelukkig liep mijn dochter links van me.(voorheen waren t de mio kneusjes waar er na een trap van mij die gek tegen een vuilnisbak aan klapte en daarna hard tegen de grond ging omdat hij vlak langs mij ging aan de kant waar over het algemeen mijn dochter naast mij loopt ).Ze maakten er een sport van om zo hard mogelijk langs mensen te rijden en net niet te raken van. Politie stond na veel aandringen uiteindelijk ze op te wachten.Nu doen ze t hier met deze (alle scheld woorden die je bedenken kan hier plaatsen) fatbikes.

Ik zou er niet aan beginnen. Vooral geen gebruikte. De kwaliteit is echt heel slecht. Vergelijkbaar met een Chinese scooter. Wil je toch voor weinig zo een ding, kijk dan even op Alibaba en vraag een sample bij een van de fabrikanten aan.

Hier een fragment hoe een fatbike uit zich zelf gas blijft geven,
wat een kwaliteit..... Hoe zoiets kan gebeuren is me onduidelijk maar idd levensgevaarlijk zoals de politieagent al zei:

Hier een fragment hoe een fatbike uit zich zelf gas blijft geven,
wat een kwaliteit..... Hoe zoiets kan gebeuren is me onduidelijk maar idd levensgevaarlijk zoals de politieagent al zei:

misschien zit er een cruisecontrol op. ken die dingen verder niet. Dat als je een snelheid hebt en je houd t gas op een of andere manier dat hij door blijft gaan. Mijn NIU scooter heeft ook cruisecontrol

Back