Hoe een beunhaas te worden :W ?

mrrubenovich

Well-Known Member
Hee kerols,

ik ben hier nieuw, ik ben ruben 16 jaar, ben niet de tuner maar de fanatieke scooter berijder....

nu ben ik zo geïnteresseerd geraakt dat ik zin heb zelf aan de slag te gaan! -:-

'k wil graag zelf leren sleutelen aan scooters op dit moment ben ik in bezit van een speedfight 2 (nieuw) die nog helemaal origineel is met vario ring eruit en sito plus.

verder nog een beta ark 70cc die ik heb overgekocht van een kennis die hem heeft getuned :7 .

Ik wil de beta verkopen en dan een sloop scooter halen en leren om zelf een project te creëren :!

so my question isss aan de experts die hier zijn:

- hoe begin ik, ik heb al gereedschap wat is de volgende stap etc. ?
ik heb een beetje hulp nodig ;)
 
Advertisement - register to remove this

Lezen is het belangrijkst, veel lezen.
Vervolgens ga je stap voor stap dingen proberen.
Niet gelijk een dikke setup gaan bouwen, de kans is zeer groot dat je die vernield door te weinig kennis en ervaring.

Waarom begin je niet gewoon met de beta? Weet de exacte setup niet, maar mits er een ander krukasje dan origineel in zit is dat toch een goede basis?
 
Lezen is het belangrijkst, veel lezen.
Vervolgens ga je stap voor stap dingen proberen.
Niet gelijk een dikke setup gaan bouwen, de kans is zeer groot dat je die vernield door te weinig kennis en ervaring.

Waarom begin je niet gewoon met de beta? Weet de exacte setup niet, maar mits er een ander krukasje dan origineel in zit is dat toch een goede basis?

Bedankt voor je reactie,

Kijk he het probleem is dat ik geen geld heb en er veel in mijn beta heeft gezeten en die liever eerst verkoop en dan iets doe (heb k weer geld)

- cilinderinhoud: 70cc
- carburateur: dell*ortho 17,5 mm
- krukas: origineel + nieuwe lagers en keeringen
- membraam: origineel
- vario: bobotech racing
- v-snaar: malossi (ongeveer 40 km mee gereden)
- ontsteking: origineel
- bougie ook splinter nieuw
- voorvork splinter nieuw
- carter minarelli horizontaal
- Luchtfilter origineel
- pirelli bandjes

dit is mijn setup, hij rijd verder gewoon lekker maar heb mijn gianelli uitlaat van beta wel verkocht dus nu moet ik een nieuw uitlaatje, any idea's?

heb je ook tips om hem te verkopen?

ik hoor 't wel ,

Ruben
 
haal gewoon een onderdeeltje los en ga kijken wat het is wat het doet en zet het er daarna weer op. zo ga je stukje voor stukje

op die manier ben ik het nu ook langzaam aan het leren.

verder kan je altijd heel veel vinden op dit forum en vragen.

zorg wel dat je altijd op een vriendelijke manier reageert op de andere forum leden anders is het heel snel afgelopen.
 
Je moet je zelf ook afvragen wat je onder sleutelen verstaat.

Want iedereen kan wel een kappensetje vervangen, maar er zijn er maar weinig die bijv een vario ring eruit kunnen halen.
 
dit is mijn setup, hij rijd verder gewoon lekker maar heb mijn gianelli uitlaat van beta wel verkocht dus nu moet ik een nieuw uitlaatje, any idea's?

Kijk, de cilinder inhoud zegt weinig. Het gaat om de timing van de cilinder, hierop moet een uitlaat berekend zijn. Er zijn een honderdtal verschillende cilinders, welke bijna allemaal anders getimed zijn. De timing heeft dus te maken met het toerental. Lees maar eens in het geavanceerde forum deel terug als je precies wilt weten wat dit soort dingen inhoud, dat is vast wel te vinden.
 
Wees niet bang om iets verkeerd te doen foutjes maak je toch,laat ook het werk niet door een ander doen als je zelf het niet eens geprobeerd heb.
Als je wil dat iets GOED gedaan/uitgevoerd word moet je het (vaak) zelf doen
heeeel vaak is het makkelijker dan je dacht.
 
Ja, dat is leuk en aardig, maar dan moet je nog wel weten waar je mee bezig bent.
Dit leer je door ANDEREN.

Dus vragen of forums, filmpjes, foto's, iemand met verstand van zaken die het voor doet, etc, etc.
 
Back
Top