Hoe de blanke lak verwijderen??

aliciaaa

Well-Known Member
Beste Scooter-nerds<] ,

Sinds kort heb ik een peugeot buxy aangeschaft, maar het één en ander moet nog gebeuren. De blanke lak is dus een beetje aan het loslaten (vooral op de voorkap) en die wil ik dus graag verwijderen om het opnieuw aan te brengen. De lak die erop is gespoten heet primer plastic en met terpetine en amonia heb ik het al geprobeer maar geen succes.
Heeft iemand hier een goeie oplossing voor zonder dat de kleurlak er ook af gaat? Dat ook bijv. met sticker die je wilt verwijderen...

Groetjes,
 
Advertisement - register to remove this

Ja dat gaat niet zonder de kleur lak te schaden. Enigste wat je kan doen is die lak er gewoon eraf halen en dan de laklaag licht schuren. Dan primer en verf en vernis erweer erop.
 
Beste Scooter-nerds<] ,

Sinds kort heb ik een peugeot buxy aangeschaft, maar het één en ander moet nog gebeuren. De blanke lak is dus een beetje aan het loslaten (vooral op de voorkap) en die wil ik dus graag verwijderen om het opnieuw aan te brengen. De lak die erop is gespoten heet primer plastic en met terpetine en amonia heb ik het al geprobeer maar geen succes.
Heeft iemand hier een goeie oplossing voor zonder dat de kleurlak er ook af gaat? Dat ook bijv. met sticker die je wilt verwijderen...

Groetjes,

Ik denk niet dat alleen de blan ke lak kan loslaten, maar eerder alle lak erop.
Je zal de kap heel mat moeten zetten met schuurpapier en dan opnieuw spuiten.

Ook denk ik niet dat je lak primer plastic heet, primer is een grondlaag een grondlaag voor plastiek ( de kappen) in jouw geval dus.

Eerst zet je dus die grondlaag, dan een kleurlak en dan de blanke lak.
 
Dat is dus het probleem, de vorige eigenaar heeft de grondlak (de plastic primer ) over de kleur lak heen gespoten. Want dus niet zo geslaagd is:X .
Maar na nog wat meer rondvragen is er dus uitgekomen dat ik inderdaad de kappen kaal moet maken en alles overnieuw moet doen.

Zijn deze kunstof kappen ook te stralen?
 
Ja blijkbaar is de onderlaag niet goed geschuurd dan? Je hoeft niet alles kaal te schuren, maar wel tot een egaal en goed geschuurd oppervlak. Op gladde opvlakken hecht niks. I.i.g niet voor een langere tijd.

Zou eerst helemaal opnieuw gaan schuren, dus beginnen met P120 voor alleen de meeste lak en zooi eraf te krijgen. Met normaal schuren neem je P150 en kan je die kap goed schuren. En kan je met P600 de meeste schuurplekjes mooi vlak krijgen. Dan de kap goed wassen met afwasmiddel en eerst goed laten drogen. Dan de kap in de primer spuiten. (liefste 2 dunne lagen dan 1 lelijke dikke) en als de primer mooi dekt laat je dit eerst een nachtje drogen (lakken kunnen gereageren als je andere merk primer gebruikt.
Maar als het goed droog is maakt het niks meer uit) Dan ga je de primer licht glad schuren met P600 (niet kaalschuren alleen dat het oppervlak glad is)
Weer goed afwassen met afwasmiddel en water en laten drogen. Daarna de kleur lak in mooie dunne lagen aanbrengen (geheel word vanzelf dikker dus te langer je spuit)( Dus beter 2x dun aanbrengen dan 1 keer dik, anders word het resultaat erg lelijk) Als de kleur lak gedroogd is ga je die weer licht opschuren (liefste met een lak schuurpapiertje) dat het weer mooi glad is.
Weer goed schoonmaken. En dan de volgende kleur lak lag erop (zitten er 2 lagen op). Ook weer een beetje bijschuren. En dan je vernis erop spuiten...
 
Back
Top