1- kan beter zijn idd, maar erg minimaal.1- vliegwiel laten afdraaien
2- 20mm carburateur monteren
3- secundair luchtfilter afdoppen
4- malossi delta clutch monteren
5- in- en uitlaatpoort op de cilinder vergroten met een dremel
Dan zou ik alleen de delta clutch monteren. de rest kan een mogelijkheid hebben om je betrouwbaarheid te verminderenombouwen naar 4v is op dit moment trouwens niet mogelijk gezien de kosten en ik de scooter dagelijks gebruik
Wat is de top nu überhaupt?hallo ik heb een piaggio scooter met een 4 takt 2 kleps motorblok. deze heb ik 3 maanden terug opgevoerd dmv een 80cc cilinder en een malossi variateur. nu zou ik dit blok qua optrek nog wat sneller willen maken. de huidige setup is:
DR80cc cilinder
Malossi multivar met 7g rollen
Malossi witte drukveer
std carb met sproeier 82
zoals ik al zei wil ik dus graag sneller optrekken. ik had de volgende dingen in gedachte, maar misschien dat iemand mij bij voorbaat kan vertellen of dit uberhaupt nut heeft, en of ik misschien dingen vergeet
1- vliegwiel laten afdraaien
2- 20mm carburateur monteren
3- secundair luchtfilter afdoppen
4- malossi delta clutch monteren
5- in- en uitlaatpoort op de cilinder vergroten met een dremel
is dit naar jullie mening weggegooid geld, of ga ik hier harder van optrekken?
ik heb een tijdje met een Naraku nokkenas rondgereden, alleen vond ik de std nokkenas feller en agressiever rijden vandaar dat die er nu in zit,
alvast bedankt,
Post automatically merged:
ombouwen naar 4v is op dit moment trouwens niet mogelijk gezien de kosten en ik de scooter dagelijks gebruik
73 gps ongeveer, alleen top hoeft van mij niet hoger wil harder naar de top toeWat is de top nu überhaupt?
ik heb nu de std 50cc kop. welke raad je me aan?Zit er ook een andere kop op?
Meestal helpt dat ook nog met beter vermogen.
De gene die bij de dr80 hoort. Ik weet namelijk niet welke cilinder jij precies hebt.het
ik heb nu de standaard 50cc kop. welke raad je mij aan?t bij de dr80 hoort. Ik weet namelijk niet welke cilinder het precies is.
ik zal deze week eens langsgaan bij een garage met de vraag of ze dit voor me kunnen meten5- zou je kunnen doen, vooral de uitlaat kan je als een spiegel maken.
De inlaat zou ik zo laten omdat dit voor turbulentie zorgt en dat wil je hebben (betere menging van lucht en brandstof)
Ga ook even na wat je compressie is, hoe hoger hoe beter is niet altijd zo
dit bestaat nietDe gene die bij de dr80 hoort. Ik weet namelijk niet welke cilinder jij precies hebt.
Lekker zeg maken ze wel een cilinder maar geen kop.ik zal deze week eens langsgaan bij een garage met de vraag of ze dit voor me kunnen meten
dit bestaat niet
Heeft die volgensmij al gedaan alleen vond die de standaard beter rijden.6- vervangen van de nokkenas?
ik heb een tijdje met een Naraku nokkenas rondgereden, alleen vond ik de std nokkenas feller en agressiever rijden vandaar dat die er nu in zit,
maar daardoor gaat je eindcompressie, vooral bij lage toeren omlaag en als ik het goed begrijp, wil @pietjanbenzo harder optrekken en daarvoor heb je meer compressie nodig. dan werkt de std nokkenas bij lage toeren beter.dan ligt het waarschijnlijk aan je afstelling want een naraku nokkenas hoort wel beter te presteren dan een standaard
bij naraku staan de kleppen langer open waardoor er meer benzine en zuurstof in kan
en nog los van dit, een tikkend motorblok is niet te wijten aan de carburateur die slecht afgesteld zou zijn,maar daardoor gaat je eindcompressie, vooral bij lage toeren omlaag en als ik het goed begrijp, wil @pietjanbenzo harder optrekken en daarvoor heb je meer compressie nodig. dan werkt de std nokkenas bij lage toeren beter.
een sportnokkenas is voor hogere toeren.