het verder opvoeren van een 80cc

hallo ik heb een piaggio scooter met een 4 takt 2 kleps motorblok. deze heb ik 3 maanden terug opgevoerd dmv een 80cc cilinder en een malossi variateur. nu zou ik dit blok qua optrek nog wat sneller willen maken. de huidige setup is:

DR80cc cilinder
Malossi multivar met 7g rollen
Malossi witte drukveer
std carb met sproeier 82

zoals ik al zei wil ik dus graag sneller optrekken. ik had de volgende dingen in gedachte, maar misschien dat iemand mij bij voorbaat kan vertellen of dit uberhaupt nut heeft, en of ik misschien dingen vergeet

1- vliegwiel laten afdraaien
2- 20mm carburateur monteren
3- secundair luchtfilter afdoppen
4- malossi delta clutch monteren
5- in- en uitlaatpoort op de cilinder vergroten met een dremel

is dit naar jullie mening weggegooid geld, of ga ik hier harder van optrekken?

ik heb een tijdje met een Naraku nokkenas rondgereden, alleen vond ik de std nokkenas feller en agressiever rijden vandaar dat die er nu in zit,

alvast bedankt,
Post automatically merged:

ombouwen naar 4v is op dit moment trouwens niet mogelijk gezien de kosten en ik de scooter dagelijks gebruik

Advertisement - register to remove this

1- kan beter zijn idd, maar erg minimaal.
2- deze carburateurs zijn meer voor 125cc en meer, niet aan te raden
3- ?
4- dit kan wel oprecht een verschil brengen aan je optrek en topsnelheid
4- er zitten geen poorten op een 4t cilinder, je kan wel je cilinderkop bewerken.

ombouwen naar 4v is op dit moment trouwens niet mogelijk gezien de kosten en ik de scooter dagelijks gebruik
Dan zou ik alleen de delta clutch monteren. de rest kan een mogelijkheid hebben om je betrouwbaarheid te verminderen

hallo ik heb een piaggio scooter met een 4 takt 2 kleps motorblok. deze heb ik 3 maanden terug opgevoerd dmv een 80cc cilinder en een malossi variateur. nu zou ik dit blok qua optrek nog wat sneller willen maken. de huidige setup is:

DR80cc cilinder
Malossi multivar met 7g rollen
Malossi witte drukveer
std carb met sproeier 82

zoals ik al zei wil ik dus graag sneller optrekken. ik had de volgende dingen in gedachte, maar misschien dat iemand mij bij voorbaat kan vertellen of dit uberhaupt nut heeft, en of ik misschien dingen vergeet

is dit naar jullie mening weggegooid geld, of ga ik hier harder van optrekken?

ik heb een tijdje met een Naraku nokkenas rondgereden, alleen vond ik de std nokkenas feller en agressiever rijden vandaar dat die er nu in zit,

alvast bedankt,
Post automatically merged:

Wat is de top nu überhaupt?

5- zou je kunnen doen, vooral de uitlaat kan je als een spiegel maken.
De inlaat zou ik zo laten omdat dit voor turbulentie zorgt en dat wil je hebben (betere menging van lucht en brandstof)

Ga ook even na wat je compressie is, hoe hoger hoe beter is niet altijd zo

5- zou je kunnen doen, vooral de uitlaat kan je als een spiegel maken.
De inlaat zou ik zo laten omdat dit voor turbulentie zorgt en dat wil je hebben (betere menging van lucht en brandstof)

Ga ook even na wat je compressie is, hoe hoger hoe beter is niet altijd zo
ik zal deze week eens langsgaan bij een garage met de vraag of ze dit voor me kunnen meten
De gene die bij de dr80 hoort. Ik weet namelijk niet welke cilinder jij precies hebt.
dit bestaat niet

Back