Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
Haha ..

Voor mijn pc heb ik overigens een "Logitech® Z-5500 Digital"

[IR]http://pics.computerbase.de/artikel/412/6.jpg[/IR]
 
In de huiskamer hebben we deze staan:

EE49EAC45760C649C1256B8A0053EB1F_big.jpg


op mn slaapkamer:
- sony xb-5 stereo 2x210 watt+ 150 watt sub, aangesloten op mn pc.
- samsung tv van 10 jaar oud:P 30cm schermpje:D
 
Op mn kamer:

JVC breedbeeldkast best groot ding
Pioneer radio/cd/bandje ding
4boxen
En atm ff geen dvd speler. Playstion zin in de auto, dus wacht op de PS3 :)
 
Ralf said:
Mja, ik vind dat grote LCD schermen nog lang niet goed genoeg doorontwikkeld zijn. Kleur van beeldbuizen is gewoon stukken beter. Het is leuk, alleen ik vind het het nog niet waard. Maar koop toch maar, bespoedigt de ontwikkeling alleenmaar, kan ik het over 2 jaar goedkoop en goed krijgen ;)

Kleur? Ga dan eens kijken naar zo'n nieuwe sony 8) De eeehm klvs32 nogiets.. Kost een euro of 1500. Grootste voordeel van die platte schermen als verkoper zijnde is dat je van die 60kg wegende bakken af bent :D

Van de HD ready tv's is de resolutie over het algemeen 1366 x 768.. Voor televisie kijken in HD zou je nog een aparte tuner moeten hebben (a 300 euro :X ) en natuurlijk een signaal om de boel aan te sturen (WK 2006..) en daarna zal het nog eens een jaar of 2 duren voordat HD uitzendingen er echt er door komen..

Maarrrr, je kunt natuurlijk wel HD films kijken, met die blue ray schijven bijvoorbeeld die binnenkort toch uit moeten komen (zitten ook @ PS3) dus van beeldcompressie hoeft dan geen sprake meer te zijn +ralf+

Owja, die klvs32, zou de tv zijn die ik zou kopen, mocht ik een nieuwe aanschaffen.. zorg wel dat je de nieuwe serie hebt, oude heeft de HDMI aansluiting op een kloteplaats zitten (aan de zijkant 8P )
kdl-s32a10_right_im.jpg


Edit: anders zet ik er ff bij wat ik zelf heb 8P

Oude sony stereotoren (100W ofzo? geen idee) met twee van de kleine Bose melkpakjes ( :P ) en subje. TV is eigenlijk niet van toepassing, die doet niet veel meer... films kijk ik meestal op m'n computer (17' tft) geluid van computer zit namelijk ook aangesloten op de stereotoren :)
 
Ook maar wat foto's dan...

DSC01429__Small_.JPG

TV + versterker/dvd/videoding + centerspeaker

DSC01428__Small_.JPG

Woofahh

DSC01430__Small_.JPG

1 van de 4 speakertjes

DSC01431__Small_.JPG

Mijn eigen Blokker tv/dvd ding, het werkt... Iemand een idee of het verstandig is hier een 2.1 computersetje aan te hangen oid, zou dat een beetje werken of is dat gewoon zonde van het geld?
 
Heineken said:
Kleur? Ga dan eens kijken naar zo'n nieuwe sony 8) De eeehm klvs32 nogiets.. Kost een euro of 1500. Grootste voordeel van die platte schermen als verkoper zijnde is dat je van die 60kg wegende bakken af bent :D

Nah, ik heb heel wat van die dure dingen bekeken, vond het kut.

Ja leuk HD films, met HDCP.... Alleen gelicenceerde HD-DVD spelers kunnen HD resolutie weergeven, nieuwe kopierbeveiliging :)
 
IK zou nog lekker wachten met een HD tv kopen, en je vooral niet laten verleiden door het HD-ready gebeuren, damn wat kan ik ergeren aan die uitspraak.

IMO is 1080p HD.

Zal ook binnekort es wat foto's maken. Eerst een beetje opruimen :)
 
1080p, ehh, ik dacht dat het 1080i ging worden?

HD-ready houdt minimaal 720 beeldlijnen in, je moet verder kijken dan dat fucking stikkertje inderdaad...
 
Ralf said:
Nah, ik heb heel wat van die dure dingen bekeken, vond het kut.

Ja leuk HD films, met HDCP.... Alleen gelicenceerde HD-DVD spelers kunnen HD resolutie weergeven, nieuwe kopierbeveiliging :)

Mja tis vooral kut als je een tv signaal bekijkt op zo'n lcd tv :P Beeld ziet er dan inderdaad niet uit aangezien die tv echt alles weergeeft, dus ook ruis enzo :X

En met een digitale ontvager zie je weer pixels :+
 
Ralf said:
1080p, ehh, ik dacht dat het 1080i ging worden?

HD-ready houdt minimaal 720 beeldlijnen in, je moet verder kijken dan dat fucking stikkertje inderdaad...

dan hoop ik dat het minimaal 720p word omdat 1080i minder is
 
En ik zie ook nog geen HD-DVD's in de videotheek, dus waarom de neuk zou je het doen :D

Titera said:
dan hoop ik dat het minimaal 720p word omdat 1080i minder is

Heel Japan en de VS gebruiken 1080i, zou niet weten waarom het kut is ook?
 
Wij hebben nu trouwens dat UPC Digital TV, op een non-flatscreen zie je dus echt geen ruk/heel weinig verschil :X Ding gaat dus over een paar maanden gewoon weer terug :)
 
En op LCD zie je pixels, en ladingen glitches, blokjes, lijnen....

Tis leuk voor Canal+ enzo, verder heb je er nog niet heel veel aan.
 
Mja, maar voor Canal + moet je alsnog € 15,- dokken per maand, + de paar euro voor Digital TV. Ik heb nu ook een maand gratis Canal +, de eerste week was het leuk, maar weken later zijn het nog steeds dezelfde films...

Daarbij moet je ook weer speciale coax kabel hebben oid, en ik heb dus van mijn kamer een kabel liggen naar de contactdoos boven, waardoor ik soms weer last van storing heb...

Het voegt momenteel nog erg weinig toe, de ingebouwde gids is wel leuk en aardig maar ik kijk sneller even op teletekst dan dat je daar op kijkt (even wachten aub...) Daarbij kan ik m'n teletekst dus helemaal niet meer gebruiken nu :X
 
Ja, elk NL huis heeft brakke coaxverbindingen, ik ga in mijn toekomstige huis maar CAT8 1200mhz patchpunten maken ;)
Ingebouwde TV gids is wel traag, switchen van kanaal is traag, WEEEER een afstandsbediening erbij (gelukkig wel programmeerbaar). Tis ff leuk, maar als het geld gaat kosten...
 
Op me kamer een 52cm tv met dolby suround en dvd vcr combi,
benede 32" plasma met dvd recorder en 3-2-1 setje van bose:winner:


en me pa vind het maar wat mooi dat de buren het ook merken als dat bose zooi aanstaat})

*edit* wij hebbe ook dat UPC Digitaal ding, maar op zich heb ik er weinig over te klage :P
82 zenders oid en canal+ alleen de eerste maand gratis zoude we krijge maar ze zijn het vergeten eraf te halen :P we hebbe het nu een goede anderhalve maand
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top