This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
Haagze sf2 said:
Huis kopen op venezuela
en dan pas me nieuwe huis :X

Wat wil je vanuit Venuzuela doen dan ? Lijntje opzetten ofzo om je nieuwe huis te kopen ?


Ontopic;

Ik heb alleen een soort DVD Surround Setje staan van een onbekend merk, zat bij m'n telefoon abbo meer als een jaar geleden. Heb alleen geen TV om erop aan te sluiten dus doe soms m'n Ipod mini eraan.

Volgens mij zijn er al 2 van de 5 speakertjes overleden na 20x gebruiken 8P

Vind het altijd wel mooi die audiosystemen, heb wel eens huizen gezien waar een compleet B&O systeem was ingebouwd. Echt prachtig hoe je dan op die afstandsbediening 'zones' enzo kon instellen. Werkelijk alles in je huis op één afstandsbediening.
 

klopt, echte HD is 1080p
Ik heb zelf niet veel bijzonders aan home cinema.

Heb een 7.1 setje aan me pc hangen met een beamer.
toch kijk ik meer films vanuit me nest op me tv, omdat ik om naar de beamer te kijken op de bank moet zitten. Ps2 draait daarin tegen overuren met de beamer
 
Ehh, HD is 1280x720 of 1920x1080, tis nog maar afwachten wat ze hier gaan gebruiken..

[5th] klaas said:
Klopt daar heb je nog een aparte "versterker" voor nodig om echt HD te krijgen

Versterker, wil je er wat beeldlijnen bijtekenen op je TV?
 
binnenkort het oude marantz receivertje van me pa weer bij me broer uit de schuur wegtrekken en dat icm 1 of ander dvd spelertje op me kamer poten..
luidsprekers had me broer ook nog, van canton/kanton ofzo :?
 
Ik ben aan het kijken voor een kleine breedbeeld, aangezien alle films tegenwoordig toch 16:9 of 25:9 zijn...
 
#Bas said:
Wat wil je vanuit Venuzuela doen dan ? Lijntje opzetten ofzo om je nieuwe huis te kopen ?
Venezuela hoop ik over een aantal jaar te kunnen gaan wonen x|
maar aangezien het een opkomend vakantie land is ( isla margarita )
zijn de huizen nu nog betaalbaar maar in de aankomende tijd zal het gaan stijgen. daarom wil ik er alvast een huis gaan kopen en tot die tijd de vakantie vieren ofzo , ik wacht alleen nog op een best wel leuk bedrag van de verzekering :X al bijna 3 jaar..
Ontopic;
HD tv wordt toch binnenkort al uit gezonden?
ik had begrepen dat wk06 al in HD formaat wordt gegeven :W
 
ALLEEN het WK idd, voordat alles in HD is, zijn we jaren verder. Wedden dat al die brakke coax systeempjes in NL gaan haperen
 
Haagze sf2 said:
Venezuela verhaal.....

Wat heb je gedaan dan dat je geld van de verzekering krijgt?


*Ik heb btw gewoon Philips TVtje @ slaapkamer, kijk alleen savonds tv.. en PS2
 
[5th] klaas said:

Van welk merk is je bekabeling? En waarom een aparte tuner als je al een receiver hebt ? Je zegt dat je je speakers hebt laten modificeren, door wie ? Als je HD wilt hebben, niet beter voor een projector gaan ? In welke verhouding gebruik je je set btw (muziek/film)?
 
JorneP said:
Wat heb je gedaan dan dat je geld van de verzekering krijgt?
*Ik heb btw gewoon Philips TVtje @ slaapkamer, kijk alleen savonds tv.. en PS2
na mijn ongeluk van 3 jaar geleden ( waar bij ik ben aangereden op me scooter door een dame. ) heb ik best veel moeten opgeven, mijn opleiding voor 1 jaar, mijn knie die aan het slijten is, en ooit zal vervangen moeten worden na 3 jaar nog steeds fysio, enz we zijn dus bezig met een advocaat voor letsel schade en er is me al een leuk bedrag toegezegt <]

voor verdere vragen PM me. anders is het zo offtopic
 
wat is HD dan? ik heb een simpel setje van Sony in de huiskamer, gekoppeld aan een Deawoo televisie. Ik kijk toch bijna nooit TV dus vind het niet de moeite om er teveel geld aan uit te geven. Als ik muziek wil luisteren doe ik dat meestal in de auto waar ik wel een lekkere install in heb zitten.

wat foto's van mijn home cinema
[IR]http://i1.tinypic.com/npondi.jpg[/IR]

[IR]http://i1.tinypic.com/npork8.jpg[/IR]

[IR]http://i1.tinypic.com/npoo7b.jpg[/IR]
 
Last edited:
HD is high-defenition television...

Nu gebruikt heel nederland analoge PAL, 576 lijnen, 50hz lekker knipperend beeld, net als TL verlichting enzo....
Oud dus, HDTV heeft resolutie van minimaal 720 horizontale lijnen, of 1080, geen idee wat de europese standaard gaat worden. Wat icm met digitaal signaal resulteert in een veeeeeel betere beeldkwaliteit, in combinatie met gave dure LCD tvs natuurlijk.
Jammer is natuurlijk dat elke TV nog een analoge tuner heeft, en je dus een reciever/tuner voor elk toestel nodig hebt, zelfde met schotel...
 

dank u voor de duidelijke uitleg

Daniël. said:
Zet je fotos even tussen ir ipv img
Kijkt wat makkelijker ..

okay is gebeurt
 
Maar is dan al wel verstandig om een LCD TV te kopen van ruim 1200/1500? Terwijl een breedbeeld "maar" 500/700 kost (82cm) en dus veel gunstiger voor je portemonnee is.
 
m'n ouders hebben btw een flatscreen gewonnen van de postcode lotterij. Het is een LG en best een grote, maar ik vind het beeld niet echt bijzonder. Ze kijken TV trouwens via de schotel maar ik vind het nog steeds bagger kwaliteit. Maarja het was maar voor niks he
 
Panasonic SC-HT335

In de aanbieding @ mediamarkt hier voor €190 ofzo, iemand ervaring met panasonic? Lijkt mij wel leuk setje voor dat geld
 
Ik ga altijd zowiezo voor een aparte receiver/versterker en een aparte DVD speler. Lijkt mij toch wel iets degelijker, maar voor het geld lijkt het me zeker geen verkeerd setje
 
Daniël. said:
Maar is dan al wel verstandig om een LCD TV te kopen van ruim 1200/1500? Terwijl een breedbeeld "maar" 500/700 kost (82cm) en dus veel gunstiger voor je portemonnee is.

Mja, ik vind dat grote LCD schermen nog lang niet goed genoeg doorontwikkeld zijn. Kleur van beeldbuizen is gewoon stukken beter. Het is leuk, alleen ik vind het het nog niet waard. Maar koop toch maar, bespoedigt de ontwikkeling alleenmaar, kan ik het over 2 jaar goedkoop en goed krijgen
 
Status
Not open for further replies.