Bij de mediamarkt zei die knul dat NAS alleen voor opslag is.
En daarmee niets op je TV kan zien. (kort samen gevat)
Maar ik heb helaas totaal geen verstand van dat spul, en ik heb daarom ook geen idee wat je bedoelt.
Edit:
Net even gekeken naar die stick, maar daar heb ik niet veel aan denk ik.
Ik ontvang heel slecht wifi boven, dus dat zal dan wel geen optie zijn.
Als je veel opslag wil (2* 4TB) kan je beter een Nas kopen, deze link je aan je router dmv utp kabel. Daarnaast koop je een mediaspeler en die link je ook aan je router dmv een utp kabel.
Je kan altijd aan je data met je computer maar ook met een mediaspeler.
Bedankt voor je antwoord.
Ik ga inderdaad voor een NAS, want een mediaplayer met geheugen dat ik wil is er niet of ik kan ze niet vinden.
Nu hoef ik geen netwerk of wat dan ook.
Maar wil gewoon opslag -> video kijken.
Deze nas: Qnap TS-412 NAS server
(Ik kan hiermee toch vrijwel ieder bestand afspelen dmv de andriod stick?)
En dit apparaatje om video bestanden af te spelen: CX-803 Android TV Stick
(nieuwe router onder dus gewoon wifi boven nu)
Zoals Douwe hier boven ook zegt, lijkt mij iets handiger dan een mediaplayer, en speelt ook vrijwel ieder bestand af.
Ik heb een Samsung tv model: ue46B6000 dacht ik.
Gaat dit werken?
Bestanden zet ik wel over door een schijf eruit te halen en aan te koppelen aan de computer.
Heb zelf geen verstand van netwerk(jes) maken dus dat hoeft voor mij ook niet.
Ik kan de NAS toch dmv een usb kabel aansluiten op de CX803 (android stick) en die zit in de hdmi van de tv.
En die stick kan dan toch volgens mij vrijwel alles afspelen qua bestanden?
Of werkt dat allemaal niet zo? :+
Ben trouwens zelf van plan om mijn Home Cinema een behoorlijke boost te geven, aangezien ik binnenkort eens wat fatsoenlijke audio wil gaan aanschaffen. M'n huidige versterker begint ouderdomsverschijnselen te krijgen (mag het na 30 jaar) en heeft een tekort aan (moderne) inputs. En nu ik al een tijdje bij iemand regelmatig verwend wordt met een setje Focal 816W's... :~ Nou ja, eigenlijk wil ik dus ook zo'n set. Dan niet met een stereo versterker erbij zoals bij de set die ik regelmatig te horen krijg, omdat ik dan weer hetzelfde probleem heb wat betreft aansluitingen. Ik wil een Home Cinema versterker die ook in stereo heel goed uit de verf komt, en op het moment kom ik dan uit op een NAD T757. Dat zou dan na de speakers een tweede rib uit m'n lijf zijn :+
Maar OMG wat klinken die dingen goed zeg..
Voor dat geld mag het ook wel klinken ja
Mooi spul hoor, iets met envy enzo
NAD is altijd :W
kost ook fk veel helaas.....
toch hoop mensen die met dit weer bezig zijn met hun setups... had ik niet verwacht..
Op tweakers kan je er een hoop over vinden, veel lui die ze gebruiken. Als je zoekt onder ir extenders moet t wel lukken
Wie heeft er hier ervaring met infrarood verlengers? Ik heb een nieuw tv meubel en wil graag de deurtjes etc dichthouden omdat ik de koeling goed geregeld heb via de achterkant. Ik heb 2 apparaten mn onkyo tx sr 307 receiver en een motorola kastje voor interactieve tv van telfort.
Wie heeft er hier ervaring met infrarood verlengers? Ik heb een nieuw tv meubel en wil graag de deurtjes etc dichthouden omdat ik de koeling goed geregeld heb via de achterkant. Ik heb 2 apparaten mn onkyo tx sr 307 receiver en een motorola kastje voor interactieve tv van telfort.