This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het home cinema topic #2

gesmeed door elfen bij maanlicht

@Tinne: Voor je MCE heb je tegenwoordig mirco-ATX of kleinere boardjes met alles erop die gewoon full hd goed afspelen. Ik gebruik hier ook met veel plezier een MCE (met XBMC) en dat werkt perfect.

Maar wat is het probleem nou jongens? Ik hoef die goedkope zooi niet in mn huis en dat is mijn keuze dus ik snap alle ophef ff niet :?

Ik zal zelf ook geen goedkoop steuntje kopen van 10 euro. Als je toch veel geld uitgeeft voor een tv dan ga ik niet bezuinigen op de accesoires. Mja ken ook zat mensen die het niet boeit en liever die centen in hun zak steken, no problem. Dit zijn meestal de mensen die op meer dingen bezuinigen, ik koop gewoon waar ik me goed bij voel. En nee dat zijn geen Goldplated HMDI kabels van 100 euro de meter maar wel bv goede interlinks voor me stereo. Als ik iets koop dan koop ik het beste voor wat er te krijgen is in mijn budget of wat ik ervoor over heb en ik ga niet naar het goedkoopste alternatief zoeken.

Die mensen die ik ken die wel veel op hun centen zitten willen vaak ook gewoon het verschil niet zien, of ze zijn tevreden met wat ze hebben ofzo.
Heb hier best een redelijke stereo (Marantz Pm7003, Marantz Cd5003, B&W685, Kef psw 1000.2 sub) en als ik muziek op heb staan dan zeggen ze vaak; zo mooi geluid, ik heb zelf ook een goede set namelijk logitech z5500. :/

Er is niks mis met geld uitgeven aan goede spullen, zolang ze maar niet onnodig duur zijn. Kabels e.d. moet je natuurlijk niet de meest cheapo troep willen. Maar zo'n tv beugel bijvoordbeeld, mijn tv hangt aan een simpele constructie van 4 rvs hoekprofielen en hangt muurvast, ook de 50" plasma van mn broer hangt zo al een jaartje of 5 en gaat ook nergens heen.

hehehe, leuk gesprek heb net zelf ook een beugel aangeschaft... na veel lees werk (er zijn ook fk veel van die dingen) had zelf ook 't idee duurder is beter, maar daar ben ik wel van af gestapt... ik kies nu steeds vaker de midden weg, niet de duurste maar ook niet de goedkoopste...

heb zelf een beugel van konig (vast) en dat heeft me 45 euro gekost, ziet er degelijk uit.

@Tinne: Voor je MCE heb je tegenwoordig mirco-ATX of kleinere boardjes met alles erop die gewoon full hd goed afspelen. Ik gebruik hier ook met veel plezier een MCE (met XBMC) en dat werkt perfect.

heb een ASUS M2A-VM HDMI micro-atx gepropt in deze kast;

Over een tijdje krijg ik op mijn kamer een 2 persoonsbed. Er zal dan ook een ander tvmeubel gefixt worden. Hierop gaat mijn huidige tv niet passen. Dat is namelijk zo een uit de prehistorie met zo'n dikke kast erachter.

Nou wil ik een zo'n platte TV maar het moet niet al te gek duur worden. Mijn broer heeft er ook een en die was ook niet zo gek duur dus het moet te doen zijn.

Eisen:

- Redelijk formaat
- Full HD
- Mogelijkheid om te gebruiken als beeldscherm voor laptop
- Goede refreshrate (?) voor gamen, omdat ik in het vervolg misschien een eigen Ps3 wil aanschaffen
- Niet te duur dus

Ook zou ik wat info willen over het UPC tv gebeuren.

Wij hebben beneden bij de TV al zo'n kastje met kaartje erin, maar als ik zelf een abonnement wil nemen voor mijn tv moet ik ook TV basis en radio enzo maar dat hebben wij allemaal al... Is het mogelijk om een 2e upc kastje te kopen/huren/lenen en zo'n kaartje zodat je meerdere kaartjes hebt op 1 abonnement, dus voor meerdere tv's in huis ?

En merk je veel verschil als je UPC HD-tv neemt ipv het ''normale'' digitale televisie ?

Een maatje wil een setje voor een kamer van 25-30m2, maar werd nog niet veel wijzer na een bezoekje aan Correct. Z'n budget is 200,- tot 350,-.
Is er wat leuks te vinden in die prijszone?

Ah.. +pippi+
Receiver (of blueray/receiver combo), 1 sub / 5 satelliet speakers met HDMI (in/uit).
If that makes sense? Dolby geluid vanaf TV, DVD/blueray en laptop (via HDMI)?

Ik heb toevallig van de week een tv aangeschaft die ongeveer de zelfde eisen als jou had.
Deze is het bij mij geworden, weet echter niet wat jou budget percies is.
http://www.plasma-discounter.nl/led-tv/philips-led-tv/philips-32pfl5605-art-115941.htm

Ook wil ik een upc kast voor mezelf, terwijl we er benede ook een hebben.
Je kan dus een 2de kastje aanschaffen, kost je 9/18euro extra. De rest van de koste blijven het zelfde en je hoeft maar 1x je abbo te betalen voor 2 kastjes.
Ik vind het iig wel de moeite waard als je naar kwaliteit kijkt. Best een verschil.