Het gr0te maatschappelijke Onvrede t0pic

Originally posted by Gijs
Ik denk dat je je veel meer zorgen moet maken over het feit , DAT iedereen dus blindelings met hem meedeed.
Was omdat half nederland de wanhoop zon beetje nabij is....

Verder waren de helft van de punten die de lpf wilde aanpakken ook om je kapot te lachen , lullen over een beter integratiebeleid kunnen we allemaal...

Beetje loze post , want Ties doelt op hetzelfde als ik , mgoed.
 
Originally posted by PowerFreak
Als het volk dat wil, waarom zou je daarover twijfelen.
Ik vertrouw liever op het volk dat op een stelletje blinde elitairen zoals die altijd in den-haag zitten.
Iedereen moet lijden, zelf bijstandmoeders, maar nee hun salaris van 100000+ daar mag niets van af

Omdat bij het volk ook alle mensen horen die totaal geen idee hebben dat bepaalde problemen niet zo ééndimensionaal zijn als ze lijken en waar dus over nagedacht dient te worden... Helaas reageren veel mensen liever uit impulsiviteit en niet uit rede.
 
Originally posted by Ties
Omdat bij het volk ook alle mensen horen die totaal geen idee hebben dat bepaalde problemen niet zo ééndimensionaal zijn als ze lijken en waar dus over nagedacht dient te worden... Helaas reageren veel mensen liever uit impulsiviteit en niet uit rede.
idd, dat is iets waar ik me ook aan kan ergeren, maar goed, het staat iedereen natuurlijk vrij zijn/haar mening te uiten, hoe kortzichtig die ook is...

De problemen zijn gewoon zo gigantisch groot én verspreid dat het met de dag moeilijker wordt ze aan te pakken. Sommige mensen opperen hier de herinvoering van de doodstraf. Zien jullie niet dat in alle landen waar de doodstraf nog bestaat het 100x zo erg is als in NL. De doodstraf is niet zozeer een strafmaat, het is een mentaliteit, het zegt veel over de manier waarop andere mensen denken over de elementaire waarden van het leven.

Ik sluit me volledig aan bij Ties, maar ik wil wel iets verduidelijken in verband met het Vlaams Blok. Ten eerste komt 80% van de aanhangers van het Blok uit dezelfde regio en is het dus slechts in mindere mate een schets van de nationale opinie. Ten tweede is er in België een cordon sanitaire dat regeringscoalities met het Vlaams Blok uitsluit, zodat deze bijna nooit een kans maken in de regering te komen, tenzij ze een absolute meerderheid halen natuurlijk.

Ik ben zeker geen aanhanger van het Vlaams Blok, maar dat vind ik niet echt democratisch. Als 40% van de bevolking voor het Blok stemt wordt de stem van die 40% gewoon volledig genegeerd door allemaal kleinere partijen die dan samen een meerderheid gaan vormen, dat is toch alles behalve gerechtvaardigd.

Verder mooie actie om een topic hierover te openen :)
 
politie agentjes zijn gewoon domme `stoere` gasten die macht willen hebben.

en dat hebben ze bij brommercontrolle`s
en snelheidscontrolle`s


LET OP ONDERSCHRIFT
affiche-politie.jpg
 
Originally posted by Sakkie
idd, dat is iets waar ik me ook aan kan ergeren, maar goed, het staat iedereen natuurlijk vrij zijn/haar mening te uiten, hoe kortzichtig die ook is...

...

...

Ik ben zeker geen aanhanger van het Vlaams Blok, maar dat vind ik niet echt democratisch. Als 40% van de bevolking voor het Blok stemt wordt de stem van die 40% gewoon volledig genegeerd door allemaal kleinere partijen die dan samen een meerderheid gaan vormen, dat is toch alles behalve gerechtvaardigd.

Verder mooie actie om een topic hierover te openen :)

Mening uiten is natuurlijk een mooi voorrecht en stemrecht des te meer. Ik zit wat dat betreft wat in de linkse richting, maar ik kan prima met mensen door 1 deur die hun god doordachte stem uitbrengen op VVD, CDA en desnoods LPF. Mensen die op CDA stemmen omdat het een chr. partij is en verder geen idee hebben waar de partij voor staat vind ik bekrompen en zielig, mensen die nog steeds op LPF stemmen omdat ze Pim trouw blijven of weediketwat vind ik gewoon redelijk zielig. Ik vind dat je toch wel een beetje argumenten tegen elkaar moet afwegen voordat je stemt, maar goed, nu ga ik al redelijk off topic en das niet de bedoeling natuurlijk.

Wat ik trouwens wel opvallend en grappig vind is dat er sinds Pim Fortuyn wel wordt gezegd dat de verkiezingen in Nederland de Amerikaanse kant opgaan. Dat mensen dus meer op een persoon stemmen die qua babbel en uiterlijk enzo opvalt, maar hoe de fuk kan dan JP de B opeens m.p. worden! ;)8P

Dat van het Vlaams Blok is natuurlijk niet geheel democratisch in Belgie, gelukkig hebben ze tot nog toe alleen in Antwerpen (toch:?:?) een meerderheid...
 
waar ik me mateloos aan irriteer, dat deze maatschappij steeds meer 'veramerikaanst'. iedereen loopt te zeuren over: 'er moeten strengere straffen komen'. dan zeg ik op mijn beurt:'kijk naar amerika. de politie daar heeft veel te veel macht. van hun rechtssysteem klopt ook geen enkele moer'.
het enige wat ze dus wel eens zouden kunnen doen, is hun prioriteiten verleggen... aan de andere kant: de overheid doet precies wat de maatschappij wil!!!!.
op de verkiezingsagenda stond veiligheid bovenaan en dat deed het ontzettend goed. (terwijl de statistieken bewijzen dat de criminaliteit helemaal niet stijgt, maar goed).

waar ik me ook ontzettend stoor zijn die k*tkoters; ontiegelijke grote bekken, een mentaliteit van een pond worst...
maar dat word ook weer in de hand gewerkt door de ouders: kinderen krijgen alles -> zodoende krijgen ze geen grip op het begrip 'geld'. dat is ook niet voor niets in het nieuws 'och, ik leen wel. krijgen ze wel weer'.
 
Originally posted by Ties
... maar ik kan prima met mensen door 1 deur die hun god doordachte stem uitbrengen op VVD, CDA en desnoods LPF. Mensen die op CDA stemmen omdat het een chr. partij is en verder geen idee hebben waar de partij voor staat vind ik bekrompen en zielig, mensen die nog steeds op LPF stemmen omdat ze Pim trouw blijven of weediketwat vind ik gewoon redelijk zielig. Ik vind dat je toch wel een beetje argumenten tegen elkaar moet afwegen voordat je stemt, maar goed, nu ga ik al redelijk off topic en das niet de bedoeling natuurlijk.
Je gaat niet off topic, alles wat je stoort of bezig houdt is on topic zolang het maar maatschappelijk/politiek-related is.
Wat je zegt is juist btw, maar dan pleit je eigenlijk voor een stemsysteem waarbij mensen die een hoger IQ hebben, meer politieke kennis hebben of meer belastingen betalen een zwaarder doorwegende stem krijgen bij de verkiezingen. Dat kan natuurlijk niet, zo ging het in de middeleeuwen. Dat is ergens het probleem van het hele systeem, maar ook het democratische: dat iedereen zijn stem mag uiten.

Dat van het Vlaams Blok is natuurlijk niet geheel democratisch in Belgie, gelukkig hebben ze tot nog toe alleen in Antwerpen (toch:?:?) een meerderheid...
Idd alleen in Antwerpen en andere minder ontwikkelde gebieden ;)
 
Originally posted by Sakkie
Je gaat niet off topic, alles wat je stoort of bezig houdt is on topic zolang het maar politiek-related is.
Wat je zegt is juist btw, maar dan pleit je eigenlijk voor een stemsysteem waarbij mensen die een hoger IQ hebben, meer politieke kennis hebben of meer belastingen betalen een zwaarder doorwegende stem krijgen bij de verkiezingen. Dat kan natuurlijk niet, zo ging het in de middeleeuwen. Dat is ergens het probleem van het hele systeem, maar ook het democratische: dat iedereen zijn stem mag uiten.

En tuurlijk moet iedereen kunnen stemmen. Op zich heeft het ook weinig met IQ te maken, meer met een klein beetje algemene interesse voor de dingen die om je heen gebeuren.
 
Het gedrag van de politie
de regering
buitenlanders
wetten
criminaliteit waar geen moer aan gedaan wordt

zo kan ik nog wel uren doorgaan over de nederlandse grafkankermaatschappij
 
Originally posted by Gijs
Staatschuld ? ach die groeit wel!
Nee , de huidige nederlandse politiek is veel beloftes en erg weinig waarmakingen.
Dillema : Nederland moet wel verzorgingsstaat zijn , maar ze korten wel op de zorg..
Mensen die tot hun 60ste hebben gewerkt voor sociale zekerheid , liggen straks dus in een bed , om 1 keer in de week GEWASSEN te worden , en 3 uur te moeten wachten als er eens wat is

100% mee eens, ik werk in de zorg (keuken), maar ik zie wel wat er allemaal gebeurt.

ze gaan nu ook de keuken sluiten, en dan uitbesteden. ze wouden 1 jan alles dicht hebben, maar er was geen plan enz. dus nu zijn we nog open + er is een vacature stop, er is al 1 weg bij ons + 3 zieken, en wij mogen het uitzoeken. Wij lopen nu maar een BeetjE onderbezet.
:|

kut ZWG
 
vorig jaar in een keuken in de instelling gewerkt ( wordt waarschrijnlijk binnen 5 jaar ook over genomen door een centrale keuken.. ) ik heb mensen de hele dag op bed zien liggen wegens PERSOONEELS tekort...
Die mensen ( meeste dan he!! ) Hebben 54 jaar geleden ONS land opgebouwt, en wat doen wij nu met ze om ze tebedanken!!!
Geen reet.
 
Er is iets goed mis in dit land, we missen namelijk het respect voor onze medemens. Racisme en geweld worden al bijna geaccepteerd. Vergeet niet dat de extremere partijen altijd opduiken als het slecht gaat met de economie etc., dan wil iedereen een zondebok hebben om compleet af te zeiken.

Dat er zoveel geweld is komt mijns inziens door het ontbreken van sociale controle, als je iemand aanspreekt op straat kan je een klap krijgen. Mensen hebben minder respect voor elkaar een voor de regels. Vroeger was met alcohol achter het stuur kruipen gemeengoed, tegenwoordig ben je gelijk aan een kindermoordenaar. Daarnaast denkt iedereen eigen rechter te mogen spelen, dit zie je dagelijks.

Het is niet aan mensen persoonlijk aan te rekenen dat iedereen zich zo gedraagt, het komt door de media, de overheid etc. Als je ziet wat er op de snelweg gebeurd wordt je ook even goed ziek. De politie krijgt ook geen respect meer en als je er over nadenkt is dat terecht, prioriteiten liggen op geld verdienen en niet op het dienen van de burger.

De samenleving in Amerika is een voorbode van wat ons te wachten staat. We denken wel dat we alles beter kunnen, maar alles komt even later ook hier. Kijk naar de dikke McDonalds kinderen etc, dat begint hier nu ook. In Amerika zijn alle scholen bewaakt als forten, en dat is gewoon een foute situatie. Als we daar niet snel wat tegen doen krijgen we dat hier dus ook.

Daar wil ik eigenlijk nog aan toevoegen. De straffen zijn veel hoger in Amerika en de doodstraf bestaat in een aantal staten nog. Lost het ook maar iets op? Nee. Er zijn talloze voorbeelden en onderzoeken, allemaal zeggen ze hetzelfde, zwaardere straffen helpen niet. Dus dat is geen oplossing.

Verder wil ik nog even zeggen, soms heb ik het gevoel dat ik zelf ook ontspoor, dat wil zeggen, als ik voor elke overtreding die ik maak ook een boete zou krijgen, dan zou ik gigantisch failliet zijn. Dat kan iedereen voor zichzelf ook wel uitrekenen. Toch vind ik zelf niet dat ik altijd fout bezig ben, maar ik weet dat andere mensen daar anders over denken en mij een lompe aso vinden. Dus waar ligt de grens??

Just my 2 cents :).
 
Originally posted by PowerFreak
Als het volk dat wil, waarom zou je daarover twijfelen.
Ik vertrouw liever op het volk dat op een stelletje blinde elitairen zoals die altijd in den-haag zitten.
Iedereen moet lijden, zelf bijstandmoeders, maar nee hun salaris van 100000+ daar mag niets van af

Hetzelfde volk waar jij het over hebt zit nu te piepen dat ze zoveel moeten inleveren. Want als we een erfenis hebben overghouden van dhr. Pim dan is het wel de aanpak op overheidsgelden richting de minima en verzorging. Dat is wel wat de meeste mensen vergeten.
 
De samenleving in Amerika is een voorbode van wat ons te wachten staat. We denken wel dat we alles beter kunnen, maar alles komt even later ook hier. Kijk naar de dikke McDonalds kinderen etc, dat begint hier nu ook. In Amerika zijn alle scholen bewaakt als forten, en dat is gewoon een foute situatie. Als we daar niet snel wat tegen doen krijgen we dat hier dus ook.

Een voordeel we zien iig een echt voorbeeld. We kunnen dus nooit zeggen dat we het niet hebben zien aankomen. Maar iets typisch Nederlands, het laatste stukje Hollandse cultuur is dan ook niet voor niets:

Heel veel woorden maar weinig tot geen daden

Daar wil ik eigenlijk nog aan toevoegen. De straffen zijn veel hoger in Amerika en de doodstraf bestaat in een aantal staten nog. Lost het ook maar iets op? Nee. Er zijn talloze voorbeelden en onderzoeken, allemaal zeggen ze hetzelfde, zwaardere straffen helpen niet. Dus dat is geen oplossing.

Alleen wat veel mensen vergeten is dat er in Amerika een heel groot verschil is tussen arm en rijk. Het is dus veel aantrekkelijker voor Amerikanen om criminele daden te plegen. Ik geloof dat 80 % van de Amerikanen onder de armoede grens leeft. Ik ben dus van mening net als vele dat ons rechtsysteem een lachertje is. Ik ben niet zo zeer voor extremere straffen. Maar voor bepaalde misdrijven zul je gewoon een voorbeeld moeten stellen om te laten zien dat het niet getolereerd word. Het moet verder ook onmogelijk worden om onder een proces uit te komen als je naam verkeerd gespeld staat in het proces verbaal.

Als laatste wil ik nog even dit zeggen:
Hoe kunnen mensen verantwoordelijkheden ontwikkelen in een land waar de overheid bepaald:
of je mag roken, drinken, je aan de snelheid moet houden, op je 17e scooter rijden. En wanneer je bij overtreding van deze wetten als misdadiger behandelt word en zwaardere straffen oplgelegt krijgt dan wanneer je iemand verkracht, je familie vermoord omdat ze te Westers wordt, je vriendin vermoord en in brand steekt, je conrector doordschiet omdat je wel/niet geschorst bent. Ik wou het hier maar bijlaten. Maar als hier niet iets heel snel verandert zijn we binnen 10 jaar een klein Joegoslavië.
 
Joegoslavie vind ik geen goed voorbeeld. Dat was meer een etnisch/Godsdienstig conflict tussen verschillende bevolkingsgroepen.

In Nederland zie ik iig geen Godsdienst conflict ontstaan. Tussen verschillende bevolkingsgroepen kan het wel misgaan. Maar dat kan in elk land.... Enigste voordeel is dat door de aanhoudende recessie (wat men elkaar aanpraat) Nederland minder aantrekkelijk wordt.

Zwaardere straffen zullen trouwens volgens wel uitmaken. Heb er zelf tot ik er moe van werd research naar gedaan (had er op school een voordracht over). Dat het in Amerika niet werkt is een feit. Maar in Nederland moet het wel kunnen lukken denk ik. Zie het meer als een schrikbeeld, in Amerika is de gehele cultuur anders. Dus ook geen goed voorbeeld vind ik.
 
Ik doelde ook niet zozeer op de redenen van het ontstaan van de oorlog in Joegoslavië maar meer op een burgeroolog in het algemeen. Waar meerdere groepen elkaar willen overheersen. Maar misschien is zoiets wel wat overtrokken. Maar ik sluit het niet uit. Er ontstaat de laatste tijd veel rassenhaat. Je kan bijna op elke straathoek wel een gesprek opvangen over buitenlanders en hoe slecht die zijn voor Nederland. Maar goed.


Precies, ik ben alleen zelf niet zo een voorstander van zwaardere straffen in het algemeen (ivm mogelijke onschuldigheid). Maar er moeten gewoon een aantal voorbeelde gesteld worden. Zo moet moord/verkrachting en dat soort zwaardere delicten veel en veel zwaarder gestraft worden.
Het moet niet zo zijn dat de politie beoordeelt word op het aantal gescoorde boetes of arrestaties. Daar meet je geen efficiëntie mee. Nu is dat nog wel het geval. Hoe meer boetes hoe beter. Dat moet sowieso veranderen
 
Een topic naar mijn hart :)

Waar ik me zó ongeloofelijk aan stoor is dat het probleem met de buitenlanders niet rustig besproken kan worden. Dan ben je opeens weer een racist enz. En nee dat willen we allemaal niet zijn. Wij hebben namelijk geleerd dat dat niet mag...

Dat burgerlijke idee daar moeten we eens vanaf. En de problemen gewoon bij naam noemen.

De mensen die beweren dat antilliaanse/marrokaanse/turkse jongeren niet meer problemen veroorzaken dan Nederlandse moeten tog echt hun volgepoepte ogen eens openen...

(en ja, laten we hier eens rustig over babbelen...)
 
Nou dat ben ik helemaal met je eens. Laten we het nou gewoon noemen zoals het is. En dan zijn we geen rascisten maar realisten. En waarom is dat nou niet bespreekbaar in Nederland.
 
Back
Top