Nickanoniem

New Member
Hai,

Ik heb van de week een keeway flash 2takt snor scooter uit 2010 gekocht, reed 4 dagen(ongeveer 30km a 40km) heel erg fijn, tot gister, hij stopte ermee toen ik gas wou geven en sinds dien doet hij dit elke keer, wil wel starten met de eerste kick, ook electrisch start ie, maar zodra ik gas wil geven gaan eerst de toeren omhoog een klein beetje en dan valt ie weer uit,

Ik heb de carburateur schoongemaakt, gasnaald gecheckt, sproeiers zijn schoon(staan geen maten op tho) alle leidingen gecheckt, gespeeld met de afstelling van de lucht en stationair schroef, niks helpt. Ik heb gekeken naar de bougie en die heeft een lichte koffiekleur maar is zeker niet nat of olie achtig.

Daarna wou ik verder kijken en vond ik een hoop ijzertroepjes en stukjes in de kickstart kap (carterkap?),

Tevens kan ik nergens maar dan ook nergens de cdi of een aansluiting ervoor vinden en vroeg me af wat er aan de hand is.

Tips?
 
Advertisement - register to remove this

heb je de vario er al afgehaald als die hoog toerig blijft kan het zijn dat je rolletjes kapot zijn . je cdi zit volgens mij achter in bij de rechter zijkap als je van achteren kijkt .
 
daarom altijd van chinese scooters uit de buurt blijven al helemaal de 2takt varianten, is altijd wel iets stuk en als er niets stuk is gaat het op (korte) termijn wel gebeuren. ik zou even kijken naar inlaatspruitstuk of daar geen scheurtjes in zitten en als je niks ziet ff met deo erop spuiten (als hij stationar staat) als hij dan uitvalt moetje een nieuw inlaatspruitstukje kopen die zijn niet zo duur. 2e optie is je bougie eraf halen en tegen je frame aanleggen, elektrisch starten en kijken of hij regelmatig vonkt, zo niet is er iets mis met je ontsteking dus je bobine-unit vervangen en als dat niet werkt is waarschijnlijk je ontsteking stuk, dan heb je wel een probleem want die zijn niet zo goedkoop (60 euro incl vliegwiel)
 
Back
Top