help? yamaha slider

cientje

Well-Known Member
nou hier komt het,
zelf een meisje van 16, nieuwe scooter, en jawel het is een slider,
nou komt het, ik reed laatst, en toen is ie er mee opgehouden, nou daar sta je in de polder, omgeven door land, niemand iets ervanaf wetend,,
nou mijn broer erbij gehaalt, nieuwe bougie erin, hjij vonkt niet,
maar,,, met de nieuwe bougie vonkt ie niet genoeg, dus er is een ander probleem, maar wat?
kan iemand me ermee helpen?

Advertisement - register to remove this

meestal vonkt ie of vonkt ie niet , de vonk van een scooter lijkt vaak vrij zwak maar over het algmeen is het zo dat als ie vonkt moet ie het eigenlijk doen.

wel kan het zijn dat je een massastoring hebt , bijvoorbeeld een massadraad gebroken of los ofzo , of een slechte massa ,dus roestig ofzo , deze kabel zit ook op de startmotor.

maar als het een nieuwe scooter is , zit er dan geen garantie op meer?

meestal vonkt ie of vonkt ie niet , de vonk van een scooter lijkt vaak vrij zwak maar over het algmeen is het zo dat als ie vonkt moet ie het eigenlijk doen.

wel kan het zijn dat je een massastoring hebt , bijvoorbeeld een massadraad gebroken of los ofzo , of een slechte massa ,dus roestig ofzo , deze kabel zit ook op de startmotor.

maar als het een nieuwe scooter is , zit er dan geen garantie op meer?

voor mij is hij nieuw,
volgens mijn broer was de vonk oranje, ipv mooi blauw,
kan het iets met de ontsteking zijn?

dat kan , maar ik zou op een bepaald volgorde werken , en dat is eerst de massa controleren dan :

bougie
bougiedop
bougiekabel
bobine
cdi
onsteking..

Zoals Melf zegt. Met dit natte vieze weer komt het vaak voor dat de onsteking het laat afweten. Een NGK (rood siliconen) bougiedop (5euro) doet vaak wonderen.

Check even of je bougiedop goed op de kabel zit. Deze kan je erop en eraf draaien. Meestal draai ik m er even af, dan knip ik een halve centimeter van de kabel af en draai hem er weer goed stevig op.

mvg,

Back