This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Help! Wiskunde...

Status
Not open for further replies.

Heineken

Echt wel..
Goed, eerst wil ik al even duidelijk maken dat ik weet dat 'huiswerk' topics niet meer mogen, maar dit is niet echt een huiswerk topic maar een 'ik-moet-mijn-tentamen-halen-anders-ben-ik-genaaid-topic'

Ik zoek dus iemand die me even iets kan laten zien, want in mijn boek worden ergens een paar stappen overgeslagen en ik weet niet wat...


We hebben de formule nr1: Cd/Cl=(a/Cl)+b*Cl
en nr2: d(Cl/Cd)/dCl=0
en dat zou moeten worden: d(Cl/Cd)/dCl=0=-(a/Cl^2)+b

Die laatste stap snap ik dus geen hol van... tis volgens mij nr2 maar dan gedifferentieerd, en dat kan ik dus van geen meter... wie o wie kan mij even helpen, zit al 2 dagen op 1 pagina, schiet niet echt op zo
 
Uhm..

moet dit bij elkaar opgeteld worden of is het een vergelijking?

zeg ook ff welk boek je hebt miss heb ik et ook..
 
Hehehe mja ik ga wel naar alle lessen maar het is een tijdje terug en je moet die regels voor differentieren maar even weten.. Gelukkig kon ik het net met google wél vinden, gisteren lukte me dat niet

Dus, als iemand de regeltjes nog een nodig heeft: http://wiskunde.hacom.nl/index.php?gr=2&id=31

En om de nutteloze reacties geef ik nix hoor, had ik wel al verwacht, zit al lang genoeg @ forum om te weten hoe dat gaat hiero (sinds scooterzzz.nl alweer )

Edit: dit is geen huiswerk! Misschien dat sommigen dit als huiswerk krijgen... in 4 havo ofzo, zo erg ben ik dus @ wiskunde...
 
ik dacht, al, wtf heb je het over, maar in België noemen ze een gedifferentieerde een afgeleide

had je anders wel geholpen, heb er net test over gehad :+
 
Mja ik zit eigenlijk nog steeds te kloten met onderbouw wiskunde van het middelbaar, en zit in m'n laatste jaar @ hts :X

Kan ook iets zeggen over de studie misschien
 
BojT said:
tentamens leren is geen huiswerk... ohja :7

Nee Boj, tentamens leren is voor je algemene ontwikkeling, dat doe je voor jezelf

en huiswerk doe je voor die pikkebaas die het komt controleren

(denk ik dan :?)
 
Status
Not open for further replies.