Help (Welke Setup)

Spitfire_531

Well-Known Member
Haai.. Ik heb een maand geleden ofso een Italjet F50 gekocht..Ik heb er grootse plannen mee maar kheb wat advies en hulp nodig..Ik wil deze scooter zo snel mogelijk maken..topspeed is leuk,maar acceleratie is belangrijkst..wat kan ik het beste voor een setup erop zette..ikheb nu een Malossi50cc, Gianelli Nrx(Nieuwe Model), Dellorto 12mm, Polini Race Vario en Koppeling, Malossi rollen 17x12 5Gr..de rest weetik nie wat eronder ligt.. ik heb er een 12mm op gezet omdat me 17,5 kapot was met de 17,5 liep die 100/110 nu met de 12mm erop looptie 80/90..

Kom maar op met jullie ideen:D:D:D

Ohja en geld is geen probleem.. maar geen onstekingen fn 1000 euro;)
 
Advertisement - register to remove this

Spitfire_531 said:
Maar krijg ik niet zo'n vette herrie alsik er een 70 onder leg wat zou ik beste kunnen doen dn met laagtoerige 70cc..een 50cc uitlaat eronder ofso??en wat voor krukas vario koppeling etc.
een snelle 50 maakt zowiezo meer herrie dan een laagtoerige 70, zelfs een gila70 maakt minder herrie dan een snelle 50;)
 
Spitfire_531 said:
Sorry ik ben vergete te zegge datik hem zo snel mogelijk wil laten gaan..Zonder hoger te gaan 50cc wettelijk toegestaan togh?? missZ een 50snel ofso maar welke..uitlaat alles wordt waarschijnlijk verkocht..in principe ga ik dus een nieuwe scoot bouwe..

Jah dit zij ik vroeger ook altijd maar als je n x op n 70 heb gereden ben je meteen verkocht :D denk dat n laagtoerige 70 met n yasuni r (of vergelijkbaar voor morini) ofzow ook leuk kan zijn en niet opvallen want n hoogtoerige 50 valt denk ik meer op toen ik nog reed met mn r was t geluid als ik rustig reed zo goed als standaard maar vol gas maakte hij nog niet echt n 70 geluid das pas gekomen met die mhr pijp :p maarjah morini maakt standaard al een wat lager geluid dusjah...
 
melf #50 said:
waarom raad bijna iedereen hier dingen aan die helemaal niet bestaan voor een Morini ?
lol :p

Alle Morini-blokken zijn overigens hortizontaal. Maar op een gegeven moment is Italjet een nieuw type blok, het zogenaamde Techno Air systeem, gaan gebruiken.
Deze schijnen standaard ook al harder te lopen dan het oudere type blok.

Aangezien je acceleratie het belangrijkst vind denk ik dat je wel tevreden zult zijn met een DR70. Deze kun je eventueel kant-en-klaar getuned kopen op www.revolution70.net (moet je m wel op "koppel tunnen", niet op toeren)
Wat voor uitlaat je daar het beste bijhangt weet ik niet.
Zou er iig ook een 17,5mm carbje bij hangen.
 
Ik neem maar aan dat je een AC hebt, aangezien er geen 50cc Malossi cilinders zijn voor LC.

Voor AC is de cilinderkeuze relatief groot, waarbij het belangrijk is eerst even je exacte wensen, je ervaring met dit soort dingen tot nu toe en je budget te melden zodat er een zinnige suggestie gedaan kan worden voor een cilinder/setup wat past.
 
Back
Top