Help (Welke Setup)

Spitfire_531

Well-Known Member
Haai.. Ik heb een maand geleden ofso een Italjet F50 gekocht..Ik heb er grootse plannen mee maar kheb wat advies en hulp nodig..Ik wil deze scooter zo snel mogelijk maken..topspeed is leuk,maar acceleratie is belangrijkst..wat kan ik het beste voor een setup erop zette..ikheb nu een Malossi50cc, Gianelli Nrx(Nieuwe Model), Dellorto 12mm, Polini Race Vario en Koppeling, Malossi rollen 17x12 5Gr..de rest weetik nie wat eronder ligt.. ik heb er een 12mm op gezet omdat me 17,5 kapot was met de 17,5 liep die 100/110 nu met de 12mm erop looptie 80/90..

Kom maar op met jullie ideen:D:D:D

Ohja en geld is geen probleem.. maar geen onstekingen fn 1000 euro;)
 
Advertisement - register to remove this

haha

Sorry ik ben vergete te zegge datik hem zo snel mogelijk wil laten gaan..Zonder hoger te gaan 50cc wettelijk toegestaan togh?? missZ een 50snel ofso maar welke..uitlaat alles wordt waarschijnlijk verkocht..in principe ga ik dus een nieuwe scoot bouwe..
 
Maja waarom persee aan de 50cc houden? MIsschien mag je maximaal maar 50CC op je scooter hebben, toch zal jou scooter harder als 45 km/u gaan. EN met een 50cc ben je ook al snel op 2 kw hoor. Dus ik zou het gewon goed doen als ik jou was en gelijk een 70 halen. Zoals ik je nu hoor wil je toch zo hard mogelijk gaan. Dan zal het nie lang duren totdat je de 50cc beu ben en toch een 70cc neemt.
 
met een 50cc kan je wel aardig hard gaan , maar echt bruut trekken valt tegen.
Als je "hard" wilt op trekken met een 50cc moet je er toch echt heel wat voor doen.

Ik zou dan dus toch eerder kiezen voor een 70 gietijzer. Top zal niet xtreem omhoog gaan tov je 50cc cilinder. Je trekkracht zal er erg op vooruit gaan :)
 
Ik wil perse geen 70 omdat ik er dagelijks de wegh mee op moet..maar het moet togh best mogelijk zijn met een 50 redelijk te rijden..ik zeg niet dat het sneller als 70 hoeft te zijn..maar gwoon een snelle scoot..sneller dn de meeste 50cc's zullen zijn op een wedstrijd bijv.
 
er is geen c20 voor italjet blok, dan moet je een mina c20om laten lassen,en een andere krukas is ook aangeraden, 19mm carbje, hebo vario of malossi multivar sport(mhr vario is er ook niet voor italjet). mja volgens mij kan je beter heel je italjet verkopen en een mina scoot kopen want dat ding gaat 100 zeker in puin lopen:p is echt zonde van je geld om een italjet snel te maken:p
 
Spitfire_531 said:
Ik wil perse geen 70 omdat ik er dagelijks de wegh mee op moet..maar het moet togh best mogelijk zijn met een 50 redelijk te rijden..ik zeg niet dat het sneller als 70 hoeft te zijn..maar gwoon een snelle scoot..sneller dn de meeste 50cc's zullen zijn op een wedstrijd bijv.

neem dan gewoon een laagtoerige 70 :X
ik denk dat als je het snelste wil zijn met 50 cc dat je al een vette toerenbeuker gaat kopen en voor op de weg is een laagtoerige 70 dan echt beter?

naja zo denk ik r over iig
 
je wil geen 70 voor op de weg maar ik weet zeker indien beide goed afgesteld dat een MHR 50 of evo 50 wil harder loopt dan een DR70.

70 cc zegt niet altijd alles.

tip neem dan een laagtoerige 70 cc die draait minder toeren, minder slijtage etc zoek maar eens op 50cc v.s. 70cc

en als je scooter meer als 0.5 kw heb maakt het niet uit of je 50 of 70cc rijd
 
Neem een MHR 50 + 21mm + C20 (volgens mij hoef je alleen maar je ophanging aan te passen:))
Andere krukas is dan wel VERPLICHT, en een rotor zou ook nog kunnen, maar weet niet of je dat wilt :p
 
Een boetje krijg je voor je maximale constructiesnelheid. niet voor je motorinhoud.
die snelheid ga je toch al gruwelijk overschrijven als ik je zo hoor, dus die 70cc maakt ook weingi meer uit.

Prak er een Gila70 op met een Ginanelli Shot, en ik denk dat je best tevreden bent.
Hebo vario. Standaard koppeling lijkt me goed genoeg als deze neit is versleten.

Maar is het een AC of een LC, en het nieuwe of het oude blok?
De LC met het nieuwe type blok heeft al een behoorlijk felle standaard cilinder. Met een andere pijp wil dat al aardig rijden.
 
Cipher said:
Een boetje krijg je voor je maximale constructiesnelheid. niet voor je motorinhoud.
die snelheid ga je toch al gruwelijk overschrijven als ik je zo hoor, dus die 70cc maakt ook weingi meer uit.

Prak er een Gila70 op met een Ginanelli Shot, en ik denk dat je best tevreden bent.
Hebo vario. Standaard koppeling lijkt me goed genoeg als deze neit is versleten.

Maar is het een AC of een LC, en het nieuwe of het oude blok?
De LC met het nieuwe type blok heeft al een behoorlijk felle standaard cilinder. Met een andere pijp wil dat al aardig rijden.

Volgens mij hebik LC..blok is horizontaal..kzal dalijk wel ff wat fototjes maken
 
Maar krijg ik niet zo'n vette herrie alsik er een 70 onder leg wat zou ik beste kunnen doen dn met laagtoerige 70cc..een 50cc uitlaat eronder ofso??en wat voor krukas vario koppeling etc.
 
Spitfire_531 said:
Maar krijg ik niet zo'n vette herrie alsik er een 70 onder leg wat zou ik beste kunnen doen dn met laagtoerige 70cc..een 50cc uitlaat eronder ofso??en wat voor krukas vario koppeling etc.

gewoon een shotje ofzo en krukas: power one

edit: of je moet gewoon je std krukas houden en andere lagers? iig dat hoor ik duizend keer @ forum :p
 
Back
Top