Wackomaster
New Member
Beste leden,
Ik heb net een scooter gekocht van een vriend (Peugeot TKR BJ2004) voor 50€.
Deze scooter lijkt in uitstekende staat kwa chassis, kappen etc.
Aangezien ik een kwartier moet kicken om hem in gang te krijgen (daarna rijd hij wel degelijk) heb ik hem binnen gedaan bij de garage voor een nazicht. Ze hebben daar de carbu gereinigd en alles eens goed gesmeerd.
De mechanieker beweerde dat er eens mee gereden moet geweest zijn zonder olie en dat daardoor de cilinder en piston in slechte staat waren. Verder werd er ook melding gedaan van ?zagende? krukas lagers.
Verder hebben ze er geen reparaties aan gedaan maar wel een bestek meegegeven dat ik graga met jullie wil delen.
De nodige kosten die zouden te maken zijn:
Originele cilinder kit peugeot: 176,30€
Joint kop: 5,74€
Joint cyl 6.75€
Lagers krukas 84.02€ voor beide
Bourage 6.07€
Bourage 2.99€
6 werkuren = 384€
Dit alles lijkt mij nogal veel...
Ik heb wat rongesnuffeld op motorkit en ik vind volgende prijzen:
Lager SKF C4 Peugeot Speedfight, Elyseo, Trekker, Buxy, Vivacity, Fox, Piaggio, Gilera, PGO - prijs voor 1 stuk 9.90€
Cilinder kit Ø47mm Polini Ironcast Peugeot vertical air cooled 130€
Zou het niet beter zijn hier mijn geld in te steken? Het is om op te voeren in de toekomst.
Wat zijn jullie inzichten? Enige raad is welkom!
Alvast bedankt!
Ik heb net een scooter gekocht van een vriend (Peugeot TKR BJ2004) voor 50€.
Deze scooter lijkt in uitstekende staat kwa chassis, kappen etc.
Aangezien ik een kwartier moet kicken om hem in gang te krijgen (daarna rijd hij wel degelijk) heb ik hem binnen gedaan bij de garage voor een nazicht. Ze hebben daar de carbu gereinigd en alles eens goed gesmeerd.
De mechanieker beweerde dat er eens mee gereden moet geweest zijn zonder olie en dat daardoor de cilinder en piston in slechte staat waren. Verder werd er ook melding gedaan van ?zagende? krukas lagers.
Verder hebben ze er geen reparaties aan gedaan maar wel een bestek meegegeven dat ik graga met jullie wil delen.
De nodige kosten die zouden te maken zijn:
Originele cilinder kit peugeot: 176,30€
Joint kop: 5,74€
Joint cyl 6.75€
Lagers krukas 84.02€ voor beide
Bourage 6.07€
Bourage 2.99€
6 werkuren = 384€
Dit alles lijkt mij nogal veel...
Ik heb wat rongesnuffeld op motorkit en ik vind volgende prijzen:
Lager SKF C4 Peugeot Speedfight, Elyseo, Trekker, Buxy, Vivacity, Fox, Piaggio, Gilera, PGO - prijs voor 1 stuk 9.90€
Cilinder kit Ø47mm Polini Ironcast Peugeot vertical air cooled 130€
Zou het niet beter zijn hier mijn geld in te steken? Het is om op te voeren in de toekomst.
Wat zijn jullie inzichten? Enige raad is welkom!
Alvast bedankt!