Help!! uitlaat en Carb

Aerox_Boy

Vinnie!!
heey mensen


ik heb een probleempje met mijn aerox dit is de setup
this een straatscooter:P

mhr team 70cc
delta clutch 107 met wingbell
std vario Komt mhr vario 2005
rode drukveer
tecnigas met xill twiner demper
17,5 carb met e3 powerfilter
de rest is wel standaart

alleen hij komt nu niet vooruit
dus mijn vraag is welke uitlaat ik hier onder zou knalle en welke carbrateur

ik dacht zelf aan een yasuni c16 voor koppel en een 21mm racing van dell'orto
belangerijkste dat hij erg snel trekt snelheid moet zolaag mogelijk blijfen

hoor graag van jullie
 
Advertisement - register to remove this

heey mensen


ik heb een probleempje met mijn aerox dit is de setup
this een straatscooter:P

mhr team 70cc
delta clutch 107 met wingbell
std vario Komt mhr vario 2005
rode drukveer
tecnigas met xill twiner demper
17,5 carb met e3 powerfilter
de rest is wel standaart

alleen hij komt nu niet vooruit
dus mijn vraag is welke uitlaat ik hier onder zou knalle en welke carbrateur

ik dacht zelf aan een yasuni c16 voor koppel en een 21mm racing van dell'orto
belangerijkste dat hij erg snel trekt snelheid moet zolaag mogelijk blijfen

hoor graag van jullie

trekveren te strak? maakt ie wel toeren dan? miss veel te zware rollen? loopt ie goed stationair? etc etc
 
oke ff 1 ding, je weet niet waarom je niet vooruit komt maar je duft wel te zeggen een c16 voor koppel :S snap je ff niet...als je begrijpt wat ik bedoel...

neem een c20 want hij moet toeren draaien, en dan kan niet met een technigas...

komt ie wel op toeren komt ie helemaal niet vooruit of langzaam, heb je een goede massa? is vario goed afgesteld en uitgeshimd? meer info zou fijn zijn
 
en een 17,5mm met powerfilter is nou ook niet echt geweldig , en wat voor tecnigas?? kan me niet voorstellen dat die bij de cilinder past zoals de rest al zegt...

een c-16 zal ook wel goed lopen, maar bedenk wel even dat jij gewoon een cilinder hebt die gewoon helemaal niet bij je setup past , ik zou eerst zorgen dat je een goeie sertup hebt en dan pas alles bij elkaar halen en in elkaar bouwen, zoals het nu is is het gewoon een zootje..

std vario op zo'n setup is ook niet echt geweldig natuurlijk , mja , er zijn veel meer dingen waar je aan moet denken bij zo'n cilinder , je hele setup ie er dus niet naar...
 
ik dacht zelf aan een yasuni c16 voor koppel en een 21mm racing van dell'orto
belangerijkste dat hij erg snel trekt snelheid moet zolaag mogelijk blijfen
hoor graag van jullie

Koppel * toerental = vermogen
het is dus niet zo dat een hoog toerental voor een hogere top zorgt,
en een hoog koppel voor veel acceleration zorgt.
het is zelfs zo dat een 2-takt motor vaak meer koppel levert bij een hoog toerental, mits de uitlaat daar geschikt voor is.

bij een schakel is het wel zinvol om koppel onderin te houden om beter weg te komen.
 
Back
Top