Mijn bougie vonkt niet op mijn gilera dna 50 ik heb de ontsteking en bobine allebei vervangen, ik heb niet zoveel verstand van scooters dus ik hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen, ik hoorde ook iets over een cdi maar ik heb geen idee wat voor onderdeel of iets het is. help
Volgens mij heb je wel wat meer problemen met de kabelboom als ik zo je andere topic zie. Volgens mij is het daardoor lastig in te schatten wat er precies bij jouw scooter mankeert.
Volgens mij heb je wel wat meer problemen met de kabelboom als ik zo je andere topic zie. Volgens mij is het daardoor lastig in te schatten wat er precies bij jouw scooter mankeert.
ik denk ook dat dat eigenlijk wel het probleem is maar ik zat te hopen dat er meschien wel wat meer oplossingen waren maar ik ben nu bezig met mijn kabelboom, ik heb nu bijna alles aangesloten alleen mis ik nog waar die aarde (denk ik) draadjes aangesloten moeten worden
Heb je foto? Je hebt massa nodig inderdaad.
Laat een op de foto zien hoe alle kabels vanaf je ontsteking zijn aangesloten op je cdi en vanaf je cdi op de bobine.
Heb je foto? Je hebt massa nodig inderdaad.
Laat een op de foto zien hoe alle kabels vanaf je ontsteking zijn aangesloten op je cdi en vanaf je cdi op de bobine.
Ik heb alle kabels aan elkaar moeten solderen omdat mijn vorige stekker kapot was en ik geen andere kom vinden dus alle kabels zitten direcht aan elkaar gesoldeerd
Ik heb die foto van je andere tread gezien, daarvan heb je 1 oogjes zitten en dus lijkt me dat de/een massa kabel.
Vanaf je cdi moet er 1 kabel massa maken of de spoelen van je ontsteking moeten dit allebei meteen doen.
Ik ben niet heel bekend met pia maar het idee blijft hetzelfde, je spoelen werken alleen wanneer ze ook massa hebben.
Voor vonk heb je 2 spoelen nodig,
1 voor de voeding van je bobine, deze heeft sowieso een maar kan ook 2 kabels naar je cdi hebben lopen. Deze spoel zit waarschijnlijk in het zwart plastic omhulsel op je grondplaat achter je vliegwiel.
En de andere zit aan de buitenkant van je ontsteking en die bepaald het ontstekings moment en geeft een signaal naar de bobine om de spanning naar je bougie te sturen.
Ik heb alles wat ik voor de vonk niet nodig had weg gesnoeid bij mijn minarelli en dat ziet er dan zo uit.
Dat groene draadje heb ik direct op me massa gemaakt. Maar sommige hebben deze daar al aan de massa.
Post automatically merged:
Dit is minarelli dus de kleuren kunnen/zullen totaal anders zijn.