help... me transmissie lager willen er niet uit:'(

killin ark

HolyGangTuning
hoe krijg je die transmissie lagers uit je carter? heb je daar bepaald gereedschap voor nodig of moet je et echt door je dealer laten doen maar als de dealer het kan dan kan je het zelf ook wel met de bepaalde gereedschap

Advertisement - register to remove this

met een lager trekker ofzo iets en als je het op de grovere manier wilt doen een passende dop erop zetten en dan erop tikken met de hamer maar dit is niet echt lekker voor je lager.

Originally posted by Hilly
brander is wel handig. en wat wrik/sloop gereedschap :P

haha een brander voor je transmissie lager lijkt me niet echt nodig ik heb het een keer gedaan met een dop met verlengstuk van je ratel erop en dan rustig eruit tikken op dezelfde manier er weer in lager bleef heel en gaat alweer een paar duizend km mee

stelletje hersendooie mensne hiero :) Je moet speciaal gereedschap hebben. Heb je dat niet, grote kans dan pak je een m8 moer, die las je op je binnenste lagerhuis, maar wel zodat de bout er nog doorheen kan. Draai de bout erin, de bout zet zich nu af tegen het carter en floep!

ik heb het zo gedaan

neem een staaf me schroefdraad op die ongeveer dezelfste diameter heeft als de binnenste diamter van je lager, waar je as dus in past. zoek iemand die kan lassen en laat hem die staaf goed stevig op het lager lassen. maar zie wel dat de staaf mooi recht staat en in de binnenste ring van de lager zit.
dan neem je een staaf of lat die de breedte heeft van je carter. boor er een gat in en tap er een draad in die hetzelfde is als de draadstang die je op je lagers hebt gelast. vb. stang = M8, gat is ook M8.
draai de draadstang in de lat/staaf en draai deze tot ze op je carterranden rusten (waar dus normaal je carterdeksel op gemonteerd word :p ) daarna kun je met een griptang rond de draadstang en goed vastzetten. dan draai je in de richting om je lagers omhoog te halen. eventueel beetje smeren eerst en "floep" lagertje eruit :)

zo heb ik het gedaan en is perfect gelukt zonder carter te beschadigen. je moet wel nieuwe lagertjes gaan halen dan :P

edit: owla ze waren al voor mij 8P

Originally posted by Tim
jij bent echt fukcing hersendood, hij bedoelt het achterwiel lager niet dooie

o damn shit helemaal verkeerd begrepen dit denk dat ik maar eens wat minder moet gaan drinken 8P

Zit ik de hele tijd maar met dat achterwiel lager in me hoofd stom stom 8P

[edit]
please forgive me 0?
[/edit]

Originally posted by Spinnaker
o damn shit helemaal verkeerd begrepen dit denk dat ik maar eens wat minder moet gaan drinken 8P

Zit ik de hele tijd maar met dat achterwiel lager in me hoofd stom stom 8P

[edit]
please forgive me 0?
[/edit]

is goed joh..volgende keer ff nadenken voordat je iets zegt

Back