Originally posted by jayson
check de kleur van je bougie
kijk, dat zijn pas goede posts... (meen ik oprecht!)
waarom snapt met het principe van afstellen niet? en gooit met klakkeloos sproeiers onder wanneer hij niet goed loopt? :S
Afstelling is heel belangrijk! is geen natte vinger werk, en al helemaal niet blind sproeier vervangen (no offence, je intentie is goed
)
rij eens ff een kilometertje of 4, doe dan onder het rijden je contact uit en ga dan kijken watvoor kleur je bougie heeft... (je moet dus terwijl je volgas rijdt je gas uit doen anders is je bougiekleur niet nauwkeurig genoeg)
en dan ga je kijken aan de hand van de kleur watvoor hoofdsproeier je nodig hebt... zwarte bougie = kleinere sproeier, witte bougie = grotere sproeier, koffiebruin = goed...
als je dit gedaan hebt ga je fijn-afstellen, door je mengselschroefje in te draaien geef je hem meer benzine minder lucht, en omgekeerd...
nu is het simpelste om te doen gewoon net zo lang afstellen tot je gasreactie het beste is.. steeds 1/4e slag van het schroefje doen, als je meer doet per keer weet je niet wat je na paar keer niet psies gedaan hebt, is wel handig
hoop dat dit helpt.. veel suc6 ermee!