This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

.: HELP :. knalpijp

dix4life

Well-Known Member
hallo,

ik zit met een paar probleempjes.. ik kocht een 2ehands scootje en die gozer zei dat er kleiner sproeiertje in moest.. ik doen.. van 70 naar 65.. hij start wel maar heel erg onregelmatig gepruttel en vet veel blauwe rook uit de uitlaat.. dat komt waarschynlijk door dat ik de oliepomp er uit heb gedaan en de verhouding tussen benzine en olie niet goed heb gedaan maar dat weet ik niet precies... verder komen er steeds knallen uit mijn uitlaat.. het is een 70cc en 21 amal carb. 6 membraan kleps en powerfilter.. wie o wie kan mij hiermeej helpen?!?!?!?!?!?!?!?!

ALVAST BEDANKT....

dix

omg..

Klap er dus eerst maar weer vrolijk een grotere sproeiert in, en probeer daarna effe bij de volgende keer tanken 1:35 ofzo te tanken.... 1 liter olie dus op 35 liter benzine...

ik denk een te grote sproeier, slechte bougie, of verstopte luchttoevoer. iig komt er onverbrand mengsel in je uitlaatkanaal. daar komt het door de hitte tot ontploffing. dat hoor je. check de kleur van je bougie. ws is ie zwart

Jaja, als ie 15 maten kleiner gaat met z'n sproeier.. als ie goed reed en je doet er een kleinere sproeier in en opeens rijdt ie bagger en knalt ie bij je uitlaat gaan die machientjes in je hoofd dan niet draaien? Dan denk je toch laat ik er eens een grotere sproeier in gooien en volgende keer goed mengen? Probeer dat eens.

kleinere sproeier zat ik al aan te denken.. maar omdat ik van 70 al naar 65 was gegaan.. maar jah dan tog nog maar 60 proberen.. omdat hij nog versuipt als ik het gas open doe.. en ik zal wat minder olie bij de benzine doen.. ik zal mn bougie morgen ff checken.. en mijn luchttoevoer is volgens mij wel ok maar die zal ik ook wel ff checken..

maar met die sproeier weet ik nog niet.. de 1 zegt grotere en de ander zegt kleinere.. wat moet ik doen dan? ik heb hier 1 van 70 en 65... ik hoor het wel..

ik ben niet 15 maten kleiner gegaan.. van 70 naar 65... en hij reed niet goed.. want het was een opknapper en hij versoop dus met 70..

Originally posted by jayson
check de kleur van je bougie
kijk, dat zijn pas goede posts... (meen ik oprecht!)

waarom snapt met het principe van afstellen niet? en gooit met klakkeloos sproeiers onder wanneer hij niet goed loopt? :S

Afstelling is heel belangrijk! is geen natte vinger werk, en al helemaal niet blind sproeier vervangen (no offence, je intentie is goed )

rij eens ff een kilometertje of 4, doe dan onder het rijden je contact uit en ga dan kijken watvoor kleur je bougie heeft... (je moet dus terwijl je volgas rijdt je gas uit doen anders is je bougiekleur niet nauwkeurig genoeg)

en dan ga je kijken aan de hand van de kleur watvoor hoofdsproeier je nodig hebt... zwarte bougie = kleinere sproeier, witte bougie = grotere sproeier, koffiebruin = goed...

als je dit gedaan hebt ga je fijn-afstellen, door je mengselschroefje in te draaien geef je hem meer benzine minder lucht, en omgekeerd...
nu is het simpelste om te doen gewoon net zo lang afstellen tot je gasreactie het beste is.. steeds 1/4e slag van het schroefje doen, als je meer doet per keer weet je niet wat je na paar keer niet psies gedaan hebt, is wel handig

hoop dat dit helpt.. veel suc6 ermee!

neej man niet nog kleiner gaan! doe wat die andere al zeiden: check je bougie.
Als je nog kleiner gaat kun je nu vast een nieuwe cil. gaan bestellen.
Het zal lijken dat ie verzuipt omdat je waarschijnlijk teveel olie erbij hebt gegooid. eerst je olie goed mengen met je benzine dan sowieso veel grotere sproeier erin doen (minimaal boven de 80) dan een tijdje rijden en ff je bougie checken.

ik zal nu ff mijn bougie gaan checken en vanmiddag even een grotere sproeier bestellen.. die heb ik dan waarschijnlijk dondag in huis.. kan ik niet met 70 gaan proberen?

ik heb nu 1L benzine er bij gedaan maar hij blyft veel roken.. en hij prutteld en hapert de heletyd nog steeds.. en by zo'n plof in de uitlaat slaat hij byna/ helemaal af. en wat voor sproeier moet ik nou kopen dan? groter of kleiner????

ik heb mn ontsteking gecheckt.. de spoelen zitten goed vast en mn boegie vonk ook perfect maar het enigste wat nu het probleem is dat hij versuipt volgens mij.. en die knallen in mn pijp komt volgens mij ook gewoon doordat hij te veel benzine krygt waardoor er benzine in mn pijp komt.. dus ik zat te denken aan een kleinere sproeier zoals de verkoper van de scoot dat al zei.. is dit een goeie keuze??

Ik weet dat niet elke setup hetzelfde is maar als ik bij 3 scooters waarop een powerfilter zit boven de 100 uitkom dan neem maar van mij aan dat die 65 ECHT veelste klein is en dat je een probleempje hebt.

Haal carb eraf ga rustig aan tafel zitten. Haal alles los. Maak alles schoon. En zet alles terug. Check membraan omdaar gaten in zitten. Check bougie,cdi etc. haar dan de cilinder eraf en check of zuiger goed is en of er iets is met de spoelpoort. Uitlaat verstopt?

ok dit mag wel heel stom lijken maar zit er een powerfilter op???

ik had probleem namelijk ook zoals je kan zien in mijn huge topic. heb powerfilter eraf gedaan en het is al stukken beter. ok nog niet 100% maar die knallen zijn weg..

tnx low rider