This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

HELP! Geen verlichting, accu laad niet bij!

nilisblue-eyes

Well-Known Member
Ik heb een sr2000 met een morini blok. Nadat hij een tijdje stil heeft gestaan, doet mijn licht het niet meer, en mijn accu laad niet bij! Ik heb al van alles gecontroleerd...stator, bedrading vanaf de stator, bedrading vervangen!!, zekeringen! maar het blijft het niet doen! Het gekke is dat mijn verlichting het wel doet als ik de stekker (die normaal gesproken op de stator zit aangesloten) doorverbind naar mijn accu! Dus zou je zeggen...stator is kapot, maar als ik mijn scooter laat lopen en ik meet de stekkers vanaf mijn stator door geeft hij wel spanning. Hoeveel weet ik niet, want ik meet met zo'n pennetje met een lampje als weerstand. Wel brand hij lang niet zo fel, dan dat ik hem bijvoorbeeld rechtstreeks op mijn accu zet. Klopt dit???
Ik kan natuurlijk een nieuwe stator kopen, maar die kost zomaar 300 euro
, dus zou fijn zijn als er met zekerheid gezegd kon worden of dit echt het probleem is!

Alvast bedankt,

Niels

Koop dan eerst voor 10 euro een multimeter, en kijk hoeveel volt laadstroom je scooter nog geeft als je motor draait. Misschien is je gelijkrichter wel gaar.

zal waarschijnlijk je gelijkrichter/stroomverdeler zijn.

als je hem doorverbind hoeft die het namelijk ook niet te verdelen en gaat alle stroom van de ontsteking naar de verlichting.

heb zelf ook een keer zoon soort probleem met een sr2000, bij mij lag het toen aan de stroomverdeler/gelijkrichter

deze zal nieuw rond de 40 euro zijn.. en 2dehands kleine 15 euro