Helmbak filter @ Aerox (met pics!)

Vo0

Well-Known Member
Ik heb een helmbak filter op een Aerox gemaakt. De constructie van de inlaat was opzich wel wat gekut, maar uiteindelijk is het dit geworden:
Het rubber van een powerfilter met 90 graden bocht. De filter heb ik eraf gehaald en het bochtje zit op mijn carb. Daarin heb ik een pvc buisje van ongeveer 40mm gestopt, die komt weer uit in een verloop stuk van 40->70mm pvc buis.
Voor de rest heb ik mijn hele buddy met geluidsdempend materiaal beplakt wat zeker ten koste ging van het geluid ;)

Ik heb een malossi recht spruitstuk gebruikt, maar daar zit juist het verwachte probleem. Ik heb m'n spruitstukje nog niet opgehoogd ofzo, dus staat de carb horizontaal best schuin. Nee, niet echt omhoog gericht, maar naar links gedraaid zeg maar, pics verduidelijken het wel maar die heb ik op dit moment nog niet.
Wat hij doet is het volgende: soms heb hoor je bwoaaap en komt ie niet vooruit, het is hetzelfde alsof je je contact uit doet. Als ik ff stil heb gestaan doet ie het wel weer eventjes. Meestal kapt ie dan bij de 50-60 en bwoooaaaap gaat ie niet meer vooruit.
Waarschijnlijk is dit de vlotterbak die niet vol kan lopen, want aan te weinig lucht kan het niet liggen lijkt me, als ik met bak open rijd heb ik het ook.

BUDDY1.JPG

BUDDY2.JPG

BUDDY5.JPG

BUDDY6.JPG

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je hebt dus een recht spruitstuk @Aerox, zonder je frame aan te passen? Wat voor carb. heb je? Je carb. zit nu onder spanning gemonteerd ofzo, waardoor hij erg schuin staat?

Een plaatje zou inderdaad lichtelijk verhelderend werken :rolleyes:

Hij zit niet onder spanning gemonteerd, hij staat gewoon schuin, naar links gedraaid. Ik zal het spruitstuk idd wat moeten ophogen zodat hij niet tegen me cilinder aankomt.
Ik heb trouwens net wat getest zonder luchtfilter en daar heeft ie hetzelfde probleem, hij staat gewoon te schuin zo helaas.

Ik ga ff op zoek naar een oud membraan/spruitstuk oid...

En ik zou graag foto's willen maken, maar ik ben m'n software voor mn digicam kwijt :(

[edit]Digicam software gevonden, ik ga ff pics maken :D[/edit]

Last edited:
ik heb me hele blok ophanging aangepast( lees ben ik bijna mee klaar) en ik heb me carb nu gewoon naar achterstaan :)
kart filter met 90 graden hoek eraan recht omhoog en klaar ben ik :W

zal binnenkort wel ff fotos fixxen

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je een probleem krijgt met je carb. afstelling, als je een recht spruitstuk koopt... Het kromme is alleen dat je hem niet naar achteren kunt monteren...

Back