Ik heb een helmbak filter op een Aerox gemaakt. De constructie van de inlaat was opzich wel wat gekut, maar uiteindelijk is het dit geworden:
Het rubber van een powerfilter met 90 graden bocht. De filter heb ik eraf gehaald en het bochtje zit op mijn carb. Daarin heb ik een pvc buisje van ongeveer 40mm gestopt, die komt weer uit in een verloop stuk van 40->70mm pvc buis.
Voor de rest heb ik mijn hele buddy met geluidsdempend materiaal beplakt wat zeker ten koste ging van het geluid
Ik heb een malossi recht spruitstuk gebruikt, maar daar zit juist het verwachte probleem. Ik heb m'n spruitstukje nog niet opgehoogd ofzo, dus staat de carb horizontaal best schuin. Nee, niet echt omhoog gericht, maar naar links gedraaid zeg maar, pics verduidelijken het wel maar die heb ik op dit moment nog niet.
Wat hij doet is het volgende: soms heb hoor je bwoaaap en komt ie niet vooruit, het is hetzelfde alsof je je contact uit doet. Als ik ff stil heb gestaan doet ie het wel weer eventjes. Meestal kapt ie dan bij de 50-60 en bwoooaaaap gaat ie niet meer vooruit.
Waarschijnlijk is dit de vlotterbak die niet vol kan lopen, want aan te weinig lucht kan het niet liggen lijkt me, als ik met bak open rijd heb ik het ook.
Het rubber van een powerfilter met 90 graden bocht. De filter heb ik eraf gehaald en het bochtje zit op mijn carb. Daarin heb ik een pvc buisje van ongeveer 40mm gestopt, die komt weer uit in een verloop stuk van 40->70mm pvc buis.
Voor de rest heb ik mijn hele buddy met geluidsdempend materiaal beplakt wat zeker ten koste ging van het geluid
Ik heb een malossi recht spruitstuk gebruikt, maar daar zit juist het verwachte probleem. Ik heb m'n spruitstukje nog niet opgehoogd ofzo, dus staat de carb horizontaal best schuin. Nee, niet echt omhoog gericht, maar naar links gedraaid zeg maar, pics verduidelijken het wel maar die heb ik op dit moment nog niet.
Wat hij doet is het volgende: soms heb hoor je bwoaaap en komt ie niet vooruit, het is hetzelfde alsof je je contact uit doet. Als ik ff stil heb gestaan doet ie het wel weer eventjes. Meestal kapt ie dan bij de 50-60 en bwoooaaaap gaat ie niet meer vooruit.
Waarschijnlijk is dit de vlotterbak die niet vol kan lopen, want aan te weinig lucht kan het niet liggen lijkt me, als ik met bak open rijd heb ik het ook.
Last edited: