Helm spuiten ??

Lord of Panic

¤Dazed and Confused¤ ®
Ik heb wel eens op tv gezien (volgens mij op klokhuis :W) dat de harde buitenkant van de helm wanneer hij dik is gespoten dan gewoon doormidden scheurt wanneer hij valt.

[edit] waarom komt mijn post bovenaan????? :?
 
Advertisement - register to remove this

Er zijn een aantal helmen die een 'kwetsbare' buitenschaal hebben... als je met bepaalde verven erop komt gaat het 'plastiek' reageren... dit is idd waar... het oppervlakte wordt beetje vloeibaar dan en gaat vervormen...
maar dit is pas als je de helm eerst opschuurt tot het basismateriaal zelf.

Als je gewoon de lak opschuurt en daarover spuit is er veel minder kans dat het gaat reageren...
 
Ik heb een mat zwarte helm en nou wou ik hem graag in een felle kleur geel spuiten. Moet ik mijn helm eerst schuren en kun je het met gewone verf spuiten ?? :?
 
helmen moet je met een speciale soort verf spuiten! deze moet je bij een speciaal zaak halen! met "gewone" verf gaat je helm helemaal gaar en heb je er niks aan bij een ongeluk! Het beste is, inderdaad, om hem eerst te schuren en dan te spuiten!
Doe dit wel in dunne laagjes!
 
als je je helm zelf gaat spuiten is hij niet meer 'veilig' dwz dat als je er mee valt en bijvoorbeeld je krijgt toch wat je de fabrikant niet meer aansprakelijk kunt stellen, bovendien is de helm dan niet meer E3 gekeurd....
 
boeiend maar door dat laagje verf is hij dan ook werkelijk onveilig
in de praktijk

want het boeid met niks als de fabrikant het afkeurd zolang het voormezelf maar veilig is
 
Back
Top