hele vage dip...

Manta

Oldskool membert
Ik zit al een tijdje te dubben met een vage dip, ik zal even uitleggen hoe het zit en wat ik al geprobeert heb.

Als ik optrek gaat het eerst netjes op de koppeling, dan een berg toeren (dikke overtoeren) en boven de 40digi gaat hij dan weer verder op gewone toeren, zoals het hoort.

Ook al doe ik vet zware rollen, of vet zwakke/sterke veertjes erin, het helpt nix.

Wat ik allemaal al geprobeert heb:
Koppeling (Ori & Malossi flyclutch)
Vsnaar (Ori & Power One)
Rollen (4.5gram t/m 6.0gram)
Trekveertjes (alle setjes van malossi, en van hebo)
Halfpoulie (Aprilia, Yamaha, Malossi)
Drukveren (malossi geel, malossi rood)

Het enige waar ik nog op kon komen:
De vario staat niet goed in verhouding met de achterpoulies, dus op een bepaald moment gaat ie daardoor overtoeren draaien.
Alleen hoe los ik dit op?
Ik heb geen ruimte meer om shims te plaatsen oid.

Nog even mijn setup op het moment:
Top performances 50cc
Kundo 50
Malossi Multivar
Malossi Flyclutch
Power One kevlar
12mm, sproeier 84
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Misschien een zeer ernstige slag in je torque driver/ achterpoulie.

Zou het verder ook niet weten, verder is wat jij zegt ook mogelijk. Dat je vario niet precies goed op de krukas is geplaatst.
 
Heb dit ook gehad, bij mij was toen m'n vario gaar, deze had dan ook al +/- 28000 km's gemaakt.

't lijkt me onwaarschijnlijk maar misschien heb je er iets aan, mzzlz Maik
 
zoals in het lijstje bovenaan staat, een multivar, laatst 2e hands gekocht, zou die dan al gaar zijn? Eigenaar zei dat ie nog niet zoveel gedraait had.

Maar ik probeer vanmiddag even een andere vario, en dan laat ik hier wel even weten of dat het was...
 
heb je al wat met drukveren geprobeerd, zie het er niet boven staan namelijk. Als je je standaard drukveer er nog in heb zitten, dan is dit je probleem waarschijnlijk. Dan moet je een wat strakkere drukveer erin zetten;)
 
Originally posted by Manta
zoals in het lijstje bovenaan staat, een multivar, laatst 2e hands gekocht, zou die dan al gaar zijn? Eigenaar zei dat ie nog niet zoveel gedraait had.

Maar ik probeer vanmiddag even een andere vario, en dan laat ik hier wel even weten of dat het was...

Multivar is heel degelijk. Maar ik had hetzelfde als jy en toen was 't wél m'n vario, dus is het proberen waard. Was wel met std. Mina vario.
 
Nou even een update:
Heb er een speedcontrol in gehad, hiermee was het probleem verholpen en was het afstellen een stuk makkelijker.

Toch maar eens met de vorige eigenaar contact opnemen hoeveel km's dat ding nou eigenlijk gedraait heeft.
Hij zei 3000, maar als dit slijtage is dan zouden dat er heel wat meer moeten zijn.

Denk dat het dus tijd wordt voor wéér een andere vario...
 
Originally posted by Manta
Nou even een update:
Heb er een speedcontrol in gehad, hiermee was het probleem verholpen en was het afstellen een stuk makkelijker.

Toch maar eens met de vorige eigenaar contact opnemen hoeveel km's dat ding nou eigenlijk gedraait heeft.
Hij zei 3000, maar als dit slijtage is dan zouden dat er heel wat meer moeten zijn.

Denk dat het dus tijd wordt voor wéér een andere vario...
:W

kun je nergens sporen van 'extreme' slijtage vinden dan? Mischien rollen niet optijd vervangen oid.

Het is iig. moeilijk na te gaan hoeveel km's die multivar heeft gedraaid, het is jou woord tegen het zijne. :|
 
Originally posted by killer1
probeer de multivar anders een goed te ontvetten... kan zijn dat je vsnaar doorslipt, was bij mij ook zo...
kan 't ook zijn ja... Zeker het proberen waard :) Heb m'n vorige vario ook +/- 10 keer ontvet... dan reed hij een half uur goed daarna was het weer brak... toen toch maar tot de conclusie gekomen dat ie gaar was...
 
Net vario en bus ontvet, dat mocht niet baten.

Lijkt me niet dat het aan snaar/achterpoulies ligt want met speedcontrol was het wel goed.

Nou ja dan maar opzoek naar weer een andere vario...
 
Back
Top