Hele hoge toeren

Matszippie

Member
Ik heb een zip type 3 met 70cc polini maar hij maakt echt heel vele
Toeren bij volgas en het maakt niet uit hoe hoog ik in rollen ga rond de 60 maakt hij opeens heel veel toeren een hoor ik ook een tikkend geluid hoe kan dat. En hoe zorg ik dat die hij niet zoveel toeren maak?
 
Advertisement - register to remove this

De bougie van mijn type 3 blijft pikzwart hoe laag ik ook maar ga met sproeier en hij slaat ook vaak vet of dat denk ik tenminste.

hij gaat dan heel erg stotterend een een soort sissend geluid uit me uitlaat en dan valt die uit.

setup
Carb: 17,5 delorto sproeier 66
Polini ghisa 70
Sito plus
Naraku vario 7 gram rollen
Witte drukveer
Std koppeling



Misschien niet de juiste afstelling van de luchtschroef of de gasnaald.
Of misschien niet de juiste warmte graad bougie erin (nou dus te koud)

Carburateur wel een echte en geen imitatie ding?
 
De bougie van mijn type 3 blijft pikzwart hoe laag ik ook maar ga met sproeier en hij slaat ook vaak vet of dat denk ik tenminste.

hij gaat dan heel erg stotterend een een soort sissend geluid uit me uitlaat en dan valt die uit.

setup
Carb: 17,5 delorto sproeier 66
Polini ghisa 70
Sito plus
Naraku vario 7 gram rollen
Witte drukveer
Std koppeling



Misschien niet de juiste afstelling van de luchtschroef of de gasnaald.
Of misschien niet de juiste warmte graad bougie erin (nou dus te koud)

Carburateur wel een echte en geen imitatie ding?
Nee het is wel gewoon een echte maat heb het al bij meerdere bougies gehad
 
Heb je wel geprobeert met een nieuwe bougie? Want een vetgeslagen bougie kun je niks meer mee. Meng je zelf of via de oliepomp? Dan zou het ook nog kunnen dat je gewoon te veel olie krijgt bij benzine. Al gecheckt op valse lucht ergens? Het enige wat dan nog overblijft is de afstelling van de carb, luchtschroef helemaal dicht en dan 1.5 slag open draaien dan zou je wel aardig in de buurt moeten zitten en dan als je start ff met een nieuwe bougie dan kun je wat makkelijker aflezen hoe of wat met de afstelling
 
nee. Ergste geval heb je teveel koolstof opbouw. Zou er een nieuwe bougie in stoppen en doorrijden met een 1 op 50 mix. En als je dat niet doet een keer een wat langere afstand rijden zodat het blokje goed warm wordt
 
Back
Top