This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Heel slecht of helemaal niet meer starten..

Sjeng

Well-Known Member
Ey mensen, sinds vorige week zit mijn Roxje weer in elkaar met de volgende nieuwe setup:

Cilinder Gilardoni 70cc
Uitlaat Yasuni C16 / Gianelli Shot
Krukas Doppler S1R met Evo naaldlager
Carburateur 21mm Dellorto
Luchtfilter Hebo Powerfilter
Vario Malossi Multivar
Koppeling Hebo Racing verstelbaar
Membraan Malossi Carbon Plaatjes
Carters 3BR Stage 2 Getuned
Koppelingshuis Dr Koppelingshuis
Halfpoulie Malossi Ventilvar
V-snaar Malossi Special Belt
Ontsteking Malossi CDI met RPM-Control
Lagers SKF C4

Dus alles op nieuw in elkaar gezet, en het hele zaakje startte vrij makkelijk en snel Dus ff paar dagen wat mee rondgereden en sinds een paar dagen start ie heel moeilijk en heel vaak zelfs helemaal niet meer. Het lijkt er op alsof mijn scooter bij het geringste beetje teveel gas dat je geeft bij het starten verzuipt en niet meer aan te krijgen is :S Nu heb ik al een aantal dingen nagekeken:

- Bougie was tot een week geleden helemaal nieuw en vonkt gewoon
- Carb. ( vlotterbak ) krijgt benzine en carb. afstelling is goed
- Membraan nagekeken en daar was verder niks mis mee
- Genoeg benzine in tank

Bougie is niet supernat, maar wel vochtig wanneer ik hem erin draai en een aantal keer probeer te starten. Vlotterbak zit dan aardig vol met benzine wanneer ik hem erafschroef. Verder zou ik echt niet weten waaraan het zou kunnen liggen, want wanneer ie wel een keer start rijdt ie gewoon super en heb ik nergens last van.

Had zelf al eens gedacht aan een gasnaald probleem en of iets met een massadraad wat ik hier op t forum gelezen heb. Of heeft dit er totaal niets mee te maken?
 
Bougie is langeschacht hittegraad 9 Precies goed dus Maar wat is de functie van z'on massadraad eigenlijk precies, en hoe met ik die dan trekken? Of kan dat met mijn probleem niks te maken hebben?? Ook vroeg ik me af hoe je aan je membraan kan zien dat het niet meer helemaal in topstaat is, kbedoel dus niet de plaatjes maar puur het membraan zelf.
 
een massadraad maak je zo:

Men neemt een 'electrische draad', knijp aan beide uiteinden een ringetje.
De ene kant maak je vast aan het frame, de andere kant maak je vast aan het carter.
(zorg wel bij het verbinden dat je wel metaal raakt, en er dus geleiding is)
 
Hoe weet je dat je bougie warmtegraad precies goed is? Welke temp is de verbrandingskamer van je cilinder tijdens het rijden? 8P

Aangezien hij verder goed rijdt betwijfel ik dat het je massa is. Ik zou het eerder in valse lucht zoeken. Controleer wel even of het massa-kabeltje van je bobine nog goed vast zit, en er geen roest oid opzit. En draai je luchtschroef eens helemaal dicht om te zien of hij het dan beter doet met minder lucht
 
Toenstraks nog ff liggen kloten met vanalles en het ding wil weer normaal starten Waar het nou aan lag/ligt ben ik zelf ook nog niet helemaal achter. Mja hopen dat ie nu WEL blijft rijden en anders zullen jullie het wel weer horen Morgen wel ff universele gaskabel of snelgas halen want kan nu niet meer dan kwart/half gas geven door mijn 21mm :s