Heel erg trillen

robbin

Slow SR
Mijn scooter trilt heel erg :S

Waardoor het komt weet ik niet. Achter de carterkap zit er nergen spelling op. Alles draait netjes recht. Krukas lagers zitten geen speling op.

Bij de 9000 toeren begint het trillen. Daaronder voel je niets.
En hij begint dan ook een raar geluid te maken. Alsof de vario zeg maar scheef draait en dat de vsnaar een raar geluid maakt.

Wat zou dat kunnen zijn?
Ik d8 er eerst aan dat het kwam omdat ik rollen gemixt had. Maar toen deed ik 6 dezelfde gewichten erin en was het nog steeds zo.

En mijn C20 is daardoor al 3 keer gescheurd in de bocht. En gewoon spanningsvrij opgehangen.

Ook is er al 3 keer een veertje uit mijn koppeling gevallen :S Onder het rijden.
Veertjes stonden allemaal even strak.

Setup

DR70
Yasuni C16
21mm DO Black edition
Doppler S2BR Vario
Dopper S2R koppeling
Doppler S1r membraan
Malossi vsnaar

Ik hoop dat iemand antwoord erop heeft :p
 
Advertisement - register to remove this

Even ene grote schop :p

Ik heb het nu nogsteeds.
Veel meer dan andere scooters.

Zit nu een nieuwe stage 6 onder en een powerone krukas.

Setup

Stage 6 Racing LC
Powerone Krukas Pen 12
Dell orto 21mm
Std luchtfilter
SKF c4 lagers
Doppler S2BR vario
Malossi V snaar
Doppler S2R koppeling.

Hij maakt dus een zoemend geluid soort en trilt heel erg. Het trillen begint ongeveer bij de 10000 toeren. Vertandings deksel was weer losgetrild daardoor :S Het is al minder geworden toen ik een polini blauwe drukveer erin deed inplaats van een malossi roode. En een beetje met shims gekloot. Maar het is er nog steeds :S

Ik had ook de vsnaar eraf gehaalt en zonder v snaar gestart en toen trilde die veel minder. Het zit dus ergens in de vario of koppeling denk ik.

En ik had een deltaclutch gekocht van een vriend van me. Voor minarelli en nu past ie bij mij dus niet. En ik heb ook een minarelli blok.

Al zit met koppeling op me poulies dan kan ik me scooter zo aanlopen. Hij loopt dus niet vrij. En ook kan de moer van me koppeling er niet helemaal op.
 
Ik heb het probleem gevonden. Het werd steeds erger en erger. Echt hard ratelen. Onder m'n waterpomp vandaag.

Zijn de klinknagels van mijn vliegwiel losgelaten.

Dus ff een nieuw kopen en het is opgelost

Bedankt allemaal :)
 
Om weer even op terug te komen.

Nu trilt ie weer. met een doppler grijze drukveer. Met polini blauw trilt ie niet.
Met malossi rood weer wel.

Dan begint ie bij een km of 80 heel erg te trillen. En dan is ie ook zo'n vermogen soort kwijt.

Rijd ik met de polini blauwe drukveer dan kan je gewoon volgas. En dan gaat ut egt hard ook.

Alleen met polini blauw is het onderin helemaal niets. Maakt geen autowheelies. Met die andere 2 drukveren weer wel :S

Weet iemand waar het aan kan liggen?
 
:rolleyes: Zeg wat normaals of zeg niets.

Trillen is over. Was de vario die niet helemaal recht tov de poulies stond. Een shim ertussenuit en het was over.

nu jullie het over die shim hebben wat is dat? en waar zet je die precies want ik heb ook die doppler vario gehad maar dat ding trilde ziek en had een gasreactie van een rollator met een lege accu :p rij btw nu met hebo en heeft een super gasreactie
 
nu jullie het over die shim hebben wat is dat? en waar zet je die precies want ik heb ook die doppler vario gehad maar dat ding trilde ziek en had een gasreactie van een rollator met een lege accu :p rij btw nu met hebo en heeft een super gasreactie

een shim is een dun ringetje wat je tussen je vario kan doen als de snaar niet goed onderin komt.
 
Back
Top