hebo manston replica!!

hebo booster

Well-Known Member
zijn er hier mensen die ervaring hebben met een hebo 70cc manston replica op een booster??
minarelli verticaal
had anders graag jullie mening even geweten , wat prestaties en betrouwbaarheid betreft!!
rijd namelijk alle dagen ermee naar mijn werk!!
greetz
 
Advertisement - register to remove this

melf #50 said:
tja , je kunt niet verwachten dat een 70cc setup betrouwbaar is... ;)

tuurlijk wel :)

malossi sport 70 of dr70, daar valt prima mee te rijden... goed betrouwbaar spul om dagelijks mee naar school te gaan ofzo.

maarja om het maar ff simpel te brengen : snellere cilinder = minder betrouwbaar :+ dus zoek voor jezelf een gulden middenweg
 
JasperdB said:
tuurlijk wel :)

malossi sport 70 of dr70, daar valt prima mee te rijden... goed betrouwbaar spul om dagelijks mee naar school te gaan ofzo.

maarja om het maar ff simpel te brengen : snellere cilinder = minder betrouwbaar :+ dus zoek voor jezelf een gulden middenweg


naja , je weet wat ik bedoel , en ts vast ook wel ,zodra je gaat opvoeren brengt dat risico's mee , en zeker met 70cc..
 
dat is nu wat mij doet twijfelen , heb nu de top performance 70cc met verder alles hebo!!
doe daar al maanden mee!!
ik werk zelf ongeveer 10 jaar aan scooters en moto's , maar toen was er nog niet zo een grote keuze als nu en stak ik voornamelijk malossi!!
zelf heb ik jaren terug meet een volledige malossi set-up gereden met alu cilinder en heb daar zonder problemen 20.000 km meegereden!!

daarom dat ik eens de ervaringen van anderen met andere merken wil weten waar ik niet mee vertrouwd ben!!

greetz
 
mja , Hebo zelf is een betrouwbaar merk , wel goed spul , alleen persoonlijk zou ik liever Polini evo of MHR kopen , toch nog net iets degelijker weer vind ik.

prestaties zullen prima zijn van de Hebo cilinder ,maar het is gewoon de manier waarmee er gereden word en hoe het allemaal in elkaar zit en afgestekd is , als ik hoor dat je met andere cilinders zo lang doet moet dat met een Hebo ook gewoon willen..

en echt slechte cilinders zijn er niet meer...
 
Een ManstonReplica is een soort mode artikel. Hij kwam in de plaats voor de oude Hebo ovaal, maar presteert uit de doos niet beter en slijt harder (vlinderpoort> extra slijtage op zuigerveer).
Maarja het idee dat er een vlinderpoort in zit doet menig hart sneller kloppen...

Tenzij je van plan bent de cylinder naar een tjoener te brengen, waarna je op de prijs komt van een evo70, koopt je beter een Stage6 Pro. Presteert ongeveer hetzelfde, kost 2/3 en is slijtvaster.
 
kwa rijstijl ben ik niet iemand die volgas blijft houden !!
ik heb het gewoon voor de fun en als vervoer naar mijn werk, rijd gewoon rustig , trek eens goed door en waar het kan geef ik soms eens goed door maar dan gewoon voor de fun!! draag echt wel zorg voor de set-up!!
 
DME3 said:
Als je er elke dag mee moet gaan werken, zou ik eerder kiezen voor een cilinder met ovale uitlaatpoort.

de poort maakt niks uit , een ovale poort heeft dezelfde werking als een vlinderpoort , alleen is de oppervlakte van een vlinderpoort groter (vandaar het dammetje) en bioj replica is die best klein..

heb meerdere replica's voor op straat klaar gemaakt en nooit problemen mee gehad , ze zijn alleen vrij tam maar dat is juist gunstig.

de hebo ovaal geeft ongeveer dezelfde prestaties uit de doos als vlinderpoort zoals aidix al zei , had ik ook ondervonden , getuned valt er best wat mee te doen maar dat zou ik niet doen voor op straat..
 
melf #50 said:
de poort maakt niks uit , een ovale poort heeft dezelfde werking als een vlinderpoort ,


Het probleem met vlinders is dat je op de plaats van de brug een soort 'gleuf' in je zuigerveer krijgt. Aangezien 1/3 van de zuigerveer op dat bruggetje leunt is het logisch dat het daar veel harder slijt. Dit is dan ook goed te zien als je de zuigerveer 'tegen het licht houdt' na 1000km.
Aangezien het ook nog eens een enkele zuigerveer betreft heb je meteen dikke lekkage.

Daarom: als je de nadelen van een alu vlinderpoort cadeau krijgt bij een cylinder die slechts als een ovaal presteert dan ben je gewoon genaaid.

Hetzelfde geldt in mindere mate voor andere alu cylinders die even 'snel' zijn als gietijzers (stage6 pro, mhr replica). Wel de nadelen van alu, maar geen voordelen en vaak nog duurder ook. 1x afstelfoutje = wand stuk. En niet meer de honen.
Goedkoop alu is leuk voor marketing ("het is snel want het is alu en het koelt beter en met 1 zuigerveer ga je sneller") maar het heeft geen praktisch nut.
 
1 zuigerveer scheelt wel voor top prestaties en vooral betrouwbaarheid , voor op straat is 2 zuigerveren uiteraard beter en gietijzer vind ik persoonlijk ook goed zat.

maar de Hebo alu wil prima op straat , theoretisch zullen er wel verschillende dingen zijn niet echt geweldig zijn voor op straat maar in de praktijk valt dat wel mee...
 
Ik hoor vaak dat 1 enkele zuigerveer beter is voor de prestaties.

Ik heb voor die mensen de volgende verassing:

Een extra zuigerveer levert 400gram weerstand op. Dat lijkt heel wat maar op een koppel van 10NM scheelt dat niets want het is slechts 0.1NM. Bij een simpele 10000rpm heeft dat 0.1pk verlies tot gevolg.

Ik denk niet dat je er iets van merkt.
 
en dan nu eens bij 14.000 tpm ...

mja , ligt ook weer aan de kwaliteit van nicasil , zuiger , zuiger veer etc..

en nu zeg je 0,1 pk , maar als je een paar dingetjes hebt die 0,1 pk winst geven heb je toch winst ;)



maargoed , boeie , het gaat dus om wat er in de praktijk gebeurd , mijn ervaring is dat het spul gewoon lang mee wil gaan mits je het een beetje goed gebruikt...
 
Back
Top