This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hebo Manston Replica, of niet??

Mark.N

Mark
Euj, heb nou foto's gezien van die cilinder, maar k vraag me toch ernstig af of het wel een replica is eigenlijk, kunne jullie me meer duidelijkheid geven??









 
Dit is geen hebo manston replica en volgens mij laat staan een Next generation aangezien de uitlaat poort ovaal is
denk dat het hier om een hebo aluminium gaat of hebo ovaal

overigens lijkt die cilinder erg op een Athena,bidalot of stage 6 "zelfde model" of gietvorm
 

Idd vond ik ook ja, de gelijkenis is treffed. Maar willen deze een beetje lopen??
Iemand ervaringen mee ofzo??
 
Last edited:
cker weten geen replica.
dat is een vlinderpoorter, en dit is er geen 1
je hebt hier gewoon de hebo alu d8 ik... is niet zo dat deze niet knalt ofzo...alleen toch echt wel stukken minder dan replica of stage 6 oid.
 
ZipSjezer said:
cker weten geen replica.
dat is een vlinderpoorter, en dit is er geen 1
je hebt hier gewoon de hebo alu d8 ik... is niet zo dat deze niet knalt ofzo...alleen toch echt wel stukken minder dan replica of stage 6 oid.

Ok naja, is opzich wel leuk begin dan
Was ook niet van plan om er sprints mee te gaan rijden ofzo, gewoon af en toe beetje over straat knallen

Iemand enig idee hoeveel pk je er untuned en tuned uit kan halen??
 
Last edited:
Is in dezelfde klasse zoals Athena Ovaal en Stage6 Pro. Loopt leuk ik gok een pktje of 12 oid mits goed afgesteld. Precies weet ik dat natuurlijk niet ik weet niet wat jou afstelkunsten zijn en de rest van de setup.
 
KreVaN said:
Is in dezelfde klasse zoals Athena Ovaal en Stage6 Pro. Loopt leuk ik gok een pktje of 12 oid mits goed afgesteld. Precies weet ik dat natuurlijk niet ik weet niet wat jou afstelkunsten zijn en de rest van de setup.

C16, 20.5mm, Evo 5 vario, hebo koppeling
Ok, dat is untuned neem ik aan?? Dus dan moet er tuned wel een pk of 15 mee te halen zijn volgens mij...
 
dit is idd een Ovale Hebo zegmaar , maar uit deze cilinder kun je met de juiste setup toch behoorlijk wat halen , denk bijna gelijk aan de Manston replica /NG ,die is niet veel beter zo uit de doos hoor
 
melf #50 said:
dit is idd een Ovale Hebo zegmaar , maar uit deze cilinder kun je met de juiste setup toch behoorlijk wat halen , denk bijna gelijk aan de Manston replica /NG ,die is niet veel beter zo uit de doos hoor

Nee??
Nou dat is zeker mooi... Maar die set-up die hierboven staat is toch wel leuk op elkaar afgestemd zo?
 
ja als je zorgt dat die goed afgesteld staat kan je best hard knallen, alhoewel er in een manston replica wel meer tuning potentie zit. Mocht je ooit nog sneller willen is dit misschien wel even een aandachtspuntje
 
Fonz NRG said:
ja als je zorgt dat die goed afgesteld staat kan je best hard knallen, alhoewel er in een manston replica wel meer tuning potentie zit. Mocht je ooit nog sneller willen is dit misschien wel even een aandachtspuntje

Haha ok, misschien ook wel beter ff wat rustiger aan beginnen
 
dit is het ouste type hebo cilinder ze hadden eerst deze vorm wat athena/stage6 nu hebben daarna hebben ze de andere cilinders ontworpen
het is gewoon hetzelfde als een stage 6 pro met ovale poort
 
speed ark said:
dit is het ouste type hebo cilinder ze hadden eerst deze vorm wat athena/stage6 nu hebben daarna hebben ze de andere cilinders ontworpen
het is gewoon hetzelfde als een stage 6 pro met ovale poort


dat klopt niet helemaal , de cilinder en kop en zuiger zijn wel anders , de prestaties zullen ongeveer wel gelijk liggen.

de Hebo ovaal heeft een platte zuiger en dus andere kop , en de buitenste rand van de cilinder staat lager dan de binnenkant , dus waar de o-ringen op komen.
 
melf #50 said:
de prestaties zullen ongeveer wel gelijk liggen.

de Hebo ovaal heeft een platte zuiger en dus andere kop , en de buitenste rand van de cilinder staat lager dan de binnenkant , dus waar de o-ringen op komen.

Is dat negatief of positief??
 
Minco said:
Is dat negatief of positief??


wrn niet positief dat maakt niks uit.
als de cilinder gewoon in goede staat is "why not"

dan combi je hem met een c16 of een c20 met een 21mm carb erop, mhr 2000 vario + hebo kopp of delta clutch :W "sweety"
iig. je kan ook nog een recht spruitstukje monteren met een Malossi VL11 membraan
 
Rene said:
Dit is geen hebo manston replica en volgens mij laat staan een Next generation aangezien de uitlaat poort ovaal is
denk dat het hier om een hebo aluminium gaat of hebo ovaal

ff ter duidelijkheid :

NG = manston rep.

dit is gewoon een oud hebo ovaal cilindertje, ala stage 6 sport / athena sport.
Van deze cilinders heb je ze ook met vlinderpoort... dat is de oude hebo racing cilinder (ala athena racing e.d) Ook deze cilinders zijn geen manston rep. Manston rep. / NG zijn een stuk nieuwer (en minder vet std ook btw)
 

Ok ok
Nouja kijk we lff wat t doet, en als het niet bevalt gaatie zo de deur weer uit Bedankt voor jullie reacties!