This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

hebo manston replica of gilardoni

Erwin280

Well-Known Member
hallo

ik heb hiervoor deze setup gehad met mijn scooter. voordat de scooter was vastgelopen.

het is een sr2000 (morini)

-gilardoni 70
-yasuni c16
-rito krukas
-hebo vario
-hebo koppeling
-17,5mm dellortho
-malossi vl12 membraam
-malossi kevlar v-snaar
-malossi E13 filter

ik weet nu ook dat er een hebo manston replica te krijgen is voor morini.

Een vriend van me heb deze cilinder en hij zegt dat ie geweldig rijdt. ik heb zelf dus die gilardoni 70cc gehad en daar heb ik ook hele goede ervaringen mee. trekt goed hard, veel koppel mooi racegeluidje. alleen de top vind ik nog meevallen.

Heeft iemand ervaringen met deze cilinders dan zou ik het graag willen weten. search was niks te vinden over de ervaringen alleen voor gilardoni een beetje.

is voor de setup hierboven
 
Last edited:
zo te zien is het een straat setup!

ik zou lekker de gilardoni pakken,mijn ervaring is dat de hebo wantjes vrij zacht zijn,dan zou ik toch iets meer voor betrouwbaarheid gaan dus de gilardoni!
 
maar heb jij std vertanding?

ik denk dat er niet veel verschil in zit , Gilardoni is gewoon een leuk cilindertje , met een Hebo kun je mischien net wat meer maar dan moet je de cilinder bijwerken..
 
ik heb een standaard vertanding ja. maar deze kon er gewoon inblijven volgens mij omdat ie al best lang is. Een vriend van me rijdt iets van 120 met die hebo untuned maar hij heb dan wel weer een grotere carb en binnenrotor.
 
een std vertanding is gemaakt voor een std 50cc met std uitlaat etc. , je kunt wel nagaan dat een std vertanding voor 70cc dan te kort is..

dat is ook je probleem met de snelheid hoogst waarschijnlijk...

120 km , dan is die teller wel heel erg overdreven ,denk dat je een keer 85 echte km's rijd dan...
 
ik haalde met een Polini gietijzer met Gianelli pro 6 , 17,5mm en andere vario zo'n 105/110 @ teller , heb nog een keer een polini 70 gietijzer op een sr 2000 gemonteerd maar daar weet ik verder niks meer van..