Hebo Gara ?

Evo70

Well-Known Member
Voor ik begin: is er een betere race uitlaat (behalve een NRX) voor een 50cc standaard cilinder? zo ja, noem maar op en waarom graag.

Dan nu over de Hebo Gara een paar punten:
- roest hij snel?
- is ie van goede kwaliteit?
- Maakt ie een kutgeluid of mooi geluid?
- hoeveel maanden gaat hij mee met normaal gebruik, iemand ervaring met deze dingen? Reply dan even!

mzzls
 
Advertisement - register to remove this

tja mijn voorkeur gaat toch uit naar YASUNI
biggrin.gif
dat weten jullie onderhand al
biggrin.gif

Hebo Gara heeft geen zachter geluid dan de for sjeez,dat kan ik je wel zeggen
smile.gif

Yasuni Z heeft wel een zachter geluid dan die 2 hier boven,toen ik voor een weekje een Z onder me Aerox had,ging ik met een maat van me (Aprillia+Hebo"gara")blazen,nou zijn zijn uitlaat had 2x harder geluid dan die van mij,maar ik ging/trok 2x zo hard
biggrin.gif

Alle Yasuni series zijn gewoon goed,ik heb nu de yasuni R,binnenkort van plan een carrera 20 tehalen.

ik haalde trouwens 115km/u op me aerox teller met die Y.Z.
 
Ik heb 2x de hebo-Gara uitlaat onder mijn beta kwark met hebo 70 cilinder gehad.

Het geluid was wel koel, en de prestaties waren ook wel grappig, Maar jah, eventjes over de kwaliteit. De uitlaat ging bij mij zo'n 5 rij-uren mee. Daarna knalde de demper samen met dat bochtje-naar-de-demper eraf.
Dus ik natuurlijk weer ander uitlaatje gehaald..Ik had geen zin om te gaan lassen. Dus ik de Yasuni Z Kopen. Geluid was minder maar ik reed wel beter. Toen hebik een Hebo-Gara geruild voor mijn yasuni ... ik dacht nl Hebo cilinder..nou dan ook hebo uitlaat. Jah ik dus volgende ochtend naar mijn werk. Hoppa doei demper! De bocht zat er deze keer nog wel op. Maar de demper weer foetsie.. Ik was het spuugzat, k*tuitlaten! Dus ik zelfde avond nog ff langs dealer gegaan en Polini For sjeez gekocht. Ik natuurlijk vet blij met dat gekke ding! Volgende ochtend ik kaiken, 1 boutje uit de demper...Ik 's avonds naar de dealer, zat er nog maar 1 boutje in. Ik natuurlijk vet kwaad.. zo'n dure uitlaat en dan nog dit! Nou ik heb dus 3 nieuwe boutjes met van die hap-ringetjes en wat speciaal spul op het schroefdraad gesmeerd eringedraaid en het was flink gefixxed, ze zitten nu al weer 10 rij-uren vast en nog geem mm verplaatst! Ik natuurlijk weer blij!
smile.gif


Die uitlaat is totnutoe de beste uitlaat die ik heb gezien. Ik trek zohard dat ik mn scooter haast krom trek (Bij wijze van offcoaz). En de top ligt zon 15 km hoger als met de Yasuni of de Hebo! En het geluid? HEERLIJK! Mooi vol geluid de eerste 50 km en daarna hoor je het eigenlijk niet echt meer omdat het geluid dan vet achter je zit. Het is wel een flinke uitgave.. ff 500 piek op tafel leggen. Maar de prestaties en kwaliteit zijn gewoon zo goed. Je kunt beter ineenkeer dat ding kopen, ipv net als mij eerst 4 uitlaten te moeten hebben gekocht terwijl ik voor de helft van dat geld een Polini For sjeez al had kunnen kopen.
De uitlaat is extreem op 70cc maar is ook een zeer goede keus op 50cc en zeker een goede keus als je al zit te denken om van je 50 een 70 te maken..;P

[This message has been edited by sArGeAnt (edited 25 September 2000).]
 
Opgestart door Evo70:
Hoe zij je ervaringen met die Yasuni Z dan?

Met de Yasuni Z Heb ik op zich best fijn gereden, ik heb hem alleen op een 70 cc gehad en ik moet zeggen dat ie iets beter trekt dan de gara, voor de rest is er maar weinig verschil. Al vind ik de Yasuni met die blauwe pot, zodat ie nogal lijkt op een Bidalot wel errug mooi.
Btw De Z is een 50 uitlaat en de R een 70 giet. Als je slim bent en offcoaz het geld ervoor over heb, zou ik als je hetzograag bij yasuni wilt houden de R pakken, die presteert zeer goed op 70cc maar ook op 50cc.

Maar ik blijf erbij: Polini For Sjeez Beste uitlaat / prijs verhouding. Want offcoaz is de Polini EVO nog wat sneller en beter mjah ook 250 piek duurder..;P
 
Yasuni hebben we op een aerox van een maat van me getest, hij had hiervoor een Nr-x. Dit hebben we geprobeert op 50cc origineel + Polini Speedcontrol + Hebo Speed Clutch + 86 sproeier (prop eruit). De Nr-x liep beter, maar de Yasuni Z Carbon klinkt beschaafder en is mooier. De Bid wordt in de fabriek van Yasuni gemaakt, vandaar gelijkenis. Greetz aan iedereen die iets van scooters weet!
 
nee GEEN hebo...heb hem getest op me piaggio blok met eeen hebo 70cc (non-race) en de prestaties zuigte...kut geluidje...en in de nieuwe hebo gara uitlaten zitten ook schotten dsu niet kopen...heb ook nog een technigas, yamashi en een for race (polini) getest en die presteerde allemaal stukken beter....for race het best en de yamashi ook heel goed technigas ook wel goed maar die viel binnen 6 dagen 3 uur en 5 minuten helemaal uit elkaar....MAAR NEEM GEEN HEBO!!!!
 
Dit zijn mijn reactie's met de Hebo Gara (op mina. hor. L.C., niet van mij).
Hij ziet er sowieso wel leuk uit, ook omdat hij meer omhoog staat dan de meeste andere uitlaten (hoewel niet zo overdreven als die Speedfight Nr-x). Roesten valt mee, dempers stellen niet overdreven veel voor (verg. met bijv. Giannelli). De willen helaas wel eens gaan lekken. Dat die jongen met die Beta Ark er problemen mee heeft gehad, vind ik niet raar. De uitlaat staat zoals eerdergenoemd namelijk best wel omhoog, en een zijkap van een Ark is nogal laag......Zo gaat je demper nooit lang mee, tenminste bij een maat van mij. Greetz.
 
Back
Top