hebo alu gaat trager dan polini giet?

Zoals de titel al verteld: Heb juist een hebo alu gemonteerd, deze loopt na 150 km ingereden te hebben een 100km/h op een SF2 ac scootje, mijn polini giet ging na tijdje rijden zeker 110 op de teller, kan het zijn dat ik zwaardere rollen moet gebruiken dan 6.3 gram? Heb nl meer toeren met 5.5 gram maar had gehoord dat alu op meer toeren power heeft?mijn setup en afstelling is nu:

hebo alu 70 cc (untuned)
Yasuni R
21mm dell ortho (standaard sproeier => mischien groter?)
hebo koppeling (rode trekveertjes en rode drukveer van malosi dacht ik)
TP vario met 6,3 gram(de geleiderdjes van de vario die 3 staafjes waar die zwarte "clipjes" op schuiven zijn ietswat uitgesleten)
Versterkte kurkas (weet niet welke)

kan er iets zijn met de afstelling of kan het ook zijn dat door de carbu ik teveel benzine krijg ofzo en dat het met 19mm beter gaat?

greetz

Advertisement - register to remove this

Kwou net zeggen. Ik heb een peugoet gezien met een DR70 en NRX, dat ding liep ook 95.

Maar er is denk ik nog wel meer uit te halen, je moet idd even gaan afstellen!

Originally posted by mssh
Kwou net zeggen. Ik heb een peugoet gezien met een DR70 en NRX, dat ding liep ook 95.

Maar er is denk ik nog wel meer uit te halen, je moet idd even gaan afstellen!

Juist ben ik van plan, loopt nu 105 met die 6.3 grammetjes, nog vraagje over vario, ik heb hier een klein rondelletje bij gekregen, moet die gewoon achter de vario steken of moet ik die ergens anders steken?

Originally posted by Speedmaniak
Kan ik grotere sproeier steken met originele luchtfilter??

Ahhh dan hebben we direct de boosdoener al :)

Zet er een doppler luchtfilter (geen goedkoop powerfilter eronder gooien, zonde van je Hebo) onder en begin bij sproeier 100... rijdt stukken beter denk ik want met 21mm DO & 70cc hebo krijgt hij lang niet genoeg lucht door het std luchtfilter.
Je kunt eventueel ook gaten in de voorkap van je luchtfilter maken. En probeer eens 5,1 grams rollen ofzo daarna

Last edited:
Back