This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hebo alu AC vs MHR-r AC

Rally

Was het maar waar...
Goed, ik heb deze cylinders dus allebei gehad op minarelli, rij nu nog steeds met de malossi.

Maar wat het nou is, ik heb met m'n replica nog steeds niet de top gehaald die ik met de hebo wel heb gehaald (teller bijna verticaal (rally-teller) en dat was bijna 120 op peugeot 205 teller (die wijkt dus ook af ). De Hebo trok ook iets harder..

hebo setup: TP nardo uitlaat, multivar MHR(7gr rollen) rode malossi drukveer , 17.5(!) DO (gloof 96 sproeier met origineel filter)

Malossi setup: Yasuni R, multivar MHR(6,35gr rollen) gele malossi drukveer, 21 DO (92 sproeier met 'bewerkt' origineel filter)

Misschien is er iemand met ervaring met de laatste cylinder die mij evt. nog iets kan vertellen, ik heb de search al gebruikt en ik ben ook al een hele tijd aan het afstellen met m'n malossi en beter heb ik het nog niet gehad..
 
die nardo is een beetje gaar (=ophanging gescheurd, deuken, demper gaar etc. )

maar met m'n hebo maakte R/Nardo geen verschil op top, R is vooral stiller, heeft meer trekkracht onderin en komt (indd wel) ietsje minder snel op toeren op top.

Heb vandaag weer beetje met carburateur gespeeld, (w7) naald, sproeier en lucht af proberen te stellen, nu uiteindelijk 89 sproeier geworden, top hetzelfde maar wat meer trekkracht..

Misschien zwaardere rollen (en dan drukveer?)

hoewel ik daar volgens mij mee begonnen ben, met prcies zelfde setup als m'n hebo, aleen dan 112 sproeier ofzo :? maar die 17,5 kreeg ik niet (zo snel) goed, en ben ik maar met m'n 21 gaan rijden.
 
Last edited:
Ik heb de replica op pia.

Met 4gr rollen en een gele malossi drukveer had ik een top van 100 teller (86 digi)

Ga er een rode drukveer + sterkere trekveertjes inzetten, want ik d8 toch wel dat ik iets van 100 digi moet kunnen halen.
 
Dat d8 ik toch ook, dat heb ik echt al wel gehaald denk ik (115 auto, zal toch wel dicht in de buurt van de 100 liggen) Maar ik heb wel het idee dat het beter kan, die hebo deed het een stukje beter..