Hebo alu 70cc.....

Spy 70cc

Put it in the A I R
Hallo,

Ik ben mn Typhoon aan het opbouwen, nu heb ik deze setup in gedachten, wel een 70cc.. Maar ik moet er soms ook lange stukkies mee gaan rijden, ook komt er een Malossi CDI met RPM Control op..

Hebo alu 70cc ovale poort.. (scootparts 134 euro)
Yasuni R
17,5 of 19mm..
+ vario, kopp etc..

Maar nu moet ik er ook langere stukken mee gaan rijden..
1x in de week ofzo, voor de rest alleen in Goes centrum..
Van Goes naar Vlissingen is ongeveer 20km heen en 20km terug..
Is dit mogelijk met die Hebo alu cilinder? Of is het verstandiger om een wat mildere 70cc te nemen of zelfs een giet?]

Die Hebo 70cc (als ik die koop) is die dan ook betrouwbaar icm met ori krukas, hij heeft 10000 gelopen origineel... (45 dus)
Er zit geen speling op, lagers zijn ook nog goed...

Gietijzer is heel wat betrouwbaarder op de lange stukken.. Dat weet ik, maar daarom vraag ik het :)

Groetjes, Stephan
 
Advertisement - register to remove this

Kijk, hier schiet ik dus niets mej op, een alu 50 gilar draait bij lange na niet zow veel toeren als een 70 hebo :|

En daar komt bij, niet volgas rijden 8P daar koop ik em natuurlijk niet voor :| anders blijf ik wel std rijden
 
Nou zoo gila beukt ook aardig door kwa rpm's. En het zal best gaan alleen krijg je wel te maken met veel slijtage. Ook een temperatuur meter is dan geen overbodige luxe. Het is maar waar je voor kiest maar het zal best gaan...
 
Dit zou met je originele krukas en lagers no prob mogen zijn.


onthou gewoon dat je moet warmdraaien telkens je gaat rijden, en idd hou je temp meter in het oog ;) (als je die niet hebt mss eens aanschaffen)

anders zie ik geen probleem.
 
Dus dat setupje moet dus wel goed gaan met draaien ook voor de langere afstanden :):) das mooi


En die TP cilinder? die 70 giet met 8 spoelpoorten.. is dat ter vergelijken met een Polini giet 70?
 
Originally posted by zidox
ja maar kost wel een pak meer dan de hebo alu 70 ovaal en prestaties schelen niet zo hard..

zou gewoon voor de hebo gaan :)

Due+ heeft een iets hogere uitlaatpoort (2mm d8 ik), alleen die van de Hebo is veeeeel breder (dit @ mina, lijkt me dat het ook @ pia geld).
Heb je btw AC of LC, als je AC hebt is een goede tempmeter toch wat lastig/prijzig (AIM).
 
Kan ook, dan is het nog meer ;) Maar prestaties schelen niet zow veel dan... ?! Qua prijs ook niet echt vind ik. Maar dan is het wel zo dat de TP minder snel slijt dan de Hebo?

Op std krukas gaat het dan?


Greetz, Stephan
 
Voor Piaggio A.C. bestaat geen Due Plus... Die bestaat alleen voor Minarelli hor. L.C. ...

Het is gewoon een DR, en trager en minder slijtvast dan een Hebo Alu...

Heb zelf die Hebo Alu ook gehad [A.C.], maar die was Tuned, dus niet te vergelijken...

En koop gewoon een Athena Alu, die is namelijk precies hetzelfde, maar iets goedkoper...
 
Volgens mij was die goedkoper omdat er geen kop bijzat :) Tenminste dat is me door Twins verteld. (112 euro zonder kop)

En aan een dure aim teller zou ik niet beginnen. Gewoon een beetje redelijk afstellen en het blijft echt wel heel hoor :)
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Voor Piaggio A.C. bestaat geen Due Plus... Die bestaat alleen voor Minarelli hor. L.C. ...

Het is gewoon een DR, en trager en minder slijtvast dan een Hebo Alu...

Heb zelf die Hebo Alu ook gehad [A.C.], maar die was Tuned, dus niet te vergelijken...

En koop gewoon een Athena Alu, die is namelijk precies hetzelfde, maar iets goedkoper...


Maar die Athena alu, waar kan k die bestellen? Bij de dealer niet.. En bij Easparts.nl zag ik em er ook niet tussen staan...

Die is dan hetzelfde als Hebo, ook met ovale poort?
De Hebo kost namelijk maar 133,95.. Die Athena is dan nog goedkoper?

Krukas moet dus nog wel even meekunnen????

En die Tuned Hebo alu, ging dat lekker? qua koppel etc.. (ik kan em dan natuurlijk ook laten tunen)
 
Ik had dezelfde cilinder als Bart, ding had zeker een leuk koppel en deed goed mee met de sprints. Alleen de uitlaatpoort was bewerkt volgens mij, dus het zou nog wat vetter kunnen :)
 
Back
Top