This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hebo Alu 70 of MHR Repl. 70 voor BWS?

Bobi

Italjet Formula 125
Hey mensen,

Misschien is dit onderwerp al 300 keer voorbij geweest maar ik wilde het toch even vragen omdat ik via de search nie veel kon vinden.

Zit dus te twijfelen tussen een Hebo Alu 70cc of een Malossi MHR replica 70 voor op de BWS (of booster in België) Welke cilinder geeft meer power en welke gaat het langste mee? Verder zit ik te denken aan een Gianelli Shot of een Hebo Gara uitlaat, zou dit mooi werken icm bovenstaande cilinders?
Ohja en is de delta clutch een goede optie voor deze setup?

laatste vraag: welke carb zou ik het beste kunnen steken?

Sorry dat ik gelijk met 200 vragen kom maar alvast bedankt.
 
Stephan@Spy said:
Of een airsal 70?

Hou die voorstellen noumaar lekker voor je!!! ik ben allang blij dat iemand een keuze neerzet ipv: welke cil is het beste oid...:S ga dan niet alsnog met domme voorstellen komen, hij wil of malossi of hebo geen ander. dus zeg wat je te zeggen heb daarover of hou je mond zo dat moest ik ff kwijt hoor.
 
Ik heb mhr rep gehad icm bidalot s2 (model met lange demper), 19mm, mutivar en delta clutch.
Had autowheely'tje en top van +/-100 op autoteller.
Reed zeker niet verkeerd dus
 
ik vind dat jij beter zwijgt,hij geeft gewoon een indicatie van welke cilinders er nog zijn,want ik heb de indruk dat deze jongen er niet al TE veel van af weet...moet ut altijd hebo of malossi zijn dan?ik dacht ut niet...maia boeie,ik heb gehoord dat hebo alu 1 vd beste is @ vertikaal!!!


oi
 


Jij kan wel vinden dat ik moet zwijgen, maar er worden vaak genoeg topics geopend met: ik heb een aerox, welke cilinder is het beste en waar ga ik het hardst mee? daar wordt je gewoon echt ddodziek van! als ze dan is iets zeggen welke prijsklasse ed. dan kun je veel meer. Nu heeft eindelijk iemand een topic waar hij 2 cilinders noemt en dan gaan mensen alsnog loze reacties plaatsen.... Ik kan ook wel gaan zeggen nu: je kan beter een evo nemen, loopt veel harder...:S daar heeft ie gewoon nix aan. Als hij een indicatie heeft dan ga je daar toch gewoon van uit... zo zie ik het tenminste. Als de topicstrater nog niet echt wist welke cil hij wilde had hij wel iets in de richting van : ik heb zoveel eurie ik heb een vertikaal blok ik wil geen polini enz enz gezet, dan kun je komen met voorstellen jah.

maargoed zo zie ik et, en wie ben ik... ik kan je zelf niet echt aanraders doen, ik heb met beide geen ervaring, maar aan de info die ik gevergt heb in de loop der tijd heb ik idd ook gehoord dat de hebo uitstekend werkt.
 
evo70@nitro said:
is zo ja,maar dit wil niet zeggen dat er geen cilinders zijn die minder kosten en die net zo goed presteren

daar heb je gelijk in.... maar toch vind ik dat je moet uitkijken en beter niet met dat soort reacties moet komen anders krijg je weer zon groot "meningen" topic de ts komt duidelijk naar voren met 2 cil. dus ik denk dat ie genoeg research gedaan heeft... Maar @ TS: het is dus aan jou wat je kiest. het loopt ongeveer even goed zoals je kunt lezen aan de hand van de reacties. nu komt het dus neer op jou persoonlijke voorkeur...
 
MOonBAse said:
Ik heb mhr rep gehad icm bidalot s2 (model met lange demper), 19mm, mutivar en delta clutch.
Had autowheely'tje...
autowheely met een booster is nu niet bepaald moeilijk eh.
zelf met me standaard DR70 en een leovinci RR had ik al autowheely ( standaard kopp. en vario, leovinci rollen, trekveertjes en 21mm carb).

Ik zou voor de Hebo gaan. die is gewoon goed op verti, zowel de prestaties als de prijs.
 
Last edited:
Hey mensen, alvast zéér veel dank voor alle antwoorden, er zitten zeker heel veel bruikbare tips tussen! De reden dat ik specifiek vraag om de Hebo Alu of de MHR replica is omdat ik liever een alu heb tegenover giet maar wel voor een leuke prijs. Na wat research kwam ik tot de conclusie dat de Hebo en de MHR gewoon de beste prijs/kwaliteit verhoudingen hebben. En omdat hier zoveel ervaren gebruikers zitten wilde ik ook wat persoonlijke meningen horen. Alle tips over andere cilinders zijn natuurlijk ook handig en goed bedoeld maar merken zoals Airsal... heb ik niet zukke hele goede ervaringen mee.

MOonBAse said:
Ik heb mhr rep gehad icm bidalot s2 (model met lange demper), 19mm, mutivar en delta clutch.
Had autowheely'tje en top van +/-100 op autoteller.
Reed zeker niet verkeerd dus

Kijk dat is mooie complete setup, wat denk je dat er gebeurd als je die Bidalot gaat vervangen door een shot? en welke veren/rollers had jij? Enne... waarom zeg je "gehad"? is de setup gecrashed ofzo?

Wat trouwens wel grappig is, is dat voor de BWS de MHR replica ongeveer 40 euro duurder is dan de Hebo. Ik zocht even op internet wat deze cilinders zouden kosten voor een NRG MC2 en voor die scoot is de Hebo weer duurder.
 
Last edited: