Originally posted by RacerX
JA beetje MHR replica achtige cilinder zo'n Hebo70 niet getuned.
En MHR replica + YasR = toch wel 12 PKtjes ongeveer,
als et niet meer is.
Originally posted by AeroxChest
Ik wil een nieuwe 70 cilinder aanschaffen, en zit te denken aan de Hebo Alu 70, maar presteert deze cilinder ook goed met me Yasuni R en is 19 mm dell ortho groot genoeg?
Of kan ik beter een nieuwe Corsa 70 kopen?
Of weten julie nog een betere 70 cilinder in combinatie met Yasuni R en 19 mm dell ortho, die niet meer als 200 euro gaat kosten?
Nick.
Originally posted by AeroxChest
Het lijkt me duidelijk dat ik dus beter voor de Hebo Alu 70 kan gaan dan voor de Corsa 70! Later wil ik hem nog wel gaan tunen maar dan zorg ik eerst wel voor een c20 of c16.
OKEE
Ik heb alleen nog niemand over de 19mm dell ortho gehoord, maar ik neem aan dat die wel groot genoeg is voor de Hebo Alu 70 ?
LIJKT ME GROOT GENOEG JA
En ik hoor hier eigenlijk alleen maar positieve opmerkingen over de Hebo Alu 70, iemand met slechte ervaringen? En hoe zit het met de cilinderwand en afwerkingen van de cilinder?
IK HEB ZELF OOK NOG NIEMAND MET SLECHTE ERVARINGEN HIEROVER GEHOORD...
GAAT HET TROUWENS OM DE ALU70 MET VLINDERPOORT EN LOSSE BINNENKOP, OF DE 'OUDE' ALU70 ?
En kan ik wel met me standaard krukas blijven rijden (ongetunede Hebo Alu 70) ?
HET KAN WEL, MAAR DE STANDAARD KRUKAS VAN MINARELLI IS EIGENLIJK NIET BEDOELD VOOR DIT SOORT VERMOGEN... JE HEBT WEL EEN REDELIJKE KANS DAT JE KRUKAS / LAGERS EEN KEER VASTLOPEN
Originally posted by AeroxChest
Het maximum aantal toeren van de cilinder is 11500, volgens een vriend van me moet dit wel kunnen met je standaard krukas. In elk geval wat extra menging door een klein beetje olie door je benzine te mengen.
Hij heeft zelf een licht bewerkte corsa, en een standaard corsa draait maximaal ook 11500, maar omdat deze bewerkt is waarschijnlijk nog meer dan die 11500. En hij rijdt ook met een standaard krukas.
Nog een andere maat van me heeft een evo 50, ook veel toeren, en rijdt ook met standaard krukas. Ook hij mengt wat olie door zijn benzine.
Dus ik vraag me af hoe groot de kans op een vastloper van je krukas en lagers is.
En het gaat hier om de nieuwe Hebo Alu 70 met vlinderpoort.
Originally posted by AeroxChest
www.hebo.com Hier staat alle info. over de Hebo cilinders op. Bij de Hebo Alu 70 voor op de Yamaha Aerox staat het volgende:
- zuiger breedte 47,6
- zuiger hoogte 39,2
- cc 70 8p
- pm (????) 9300
- rpm 11500
Maar ik weet niet zeker of dit voor het nieuwe type of het oude type geld!
Originally posted by $aint
Corsa draait geen 11500, en voor zowel die corsa als die evo5- persoon: beide hebben tot nu toe (veel)mazzel gehad (misschien allebei std uitlaat/kutuitlaat?) Doe nou gewoon iet eigenwijs en koop een goede krukas.