Hebo Alu 70 met Yas. R ???

AeroxChest

MEMbEr Of ThE SolTuNiNg
Ik wil een nieuwe 70 cilinder aanschaffen, en zit te denken aan de Hebo Alu 70, maar presteert deze cilinder ook goed met me Yasuni R en is 19 mm dell ortho groot genoeg?

Of kan ik beter een nieuwe Corsa 70 kopen?

Of weten julie nog een betere 70 cilinder in combinatie met Yasuni R en 19 mm dell ortho, die niet meer als 200 euro gaat kosten?

Nick.
 
Advertisement - register to remove this

das een zeer nette cil, zal untuned zeker goed lopen met je R, maar als je de cil tuned kom je in de richting van c16 enz..

geen slijtijzer halen, zijn minder snel en slijten ook veel sneller.
 
JA beetje MHR replica achtige cilinder zo'n Hebo70 niet getuned.
En MHR replica + YasR = toch wel 12 PKtjes ongeveer,
als et niet meer is.
 
Hebo Alu 70 oude type:

- ovale uitlaatpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- vaste binnenkop



Hebo Alu 70 nieuwe type:

- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- losse alu binnenkop
- vijfhoekige buitenkant
 
Originally posted by RacerX
JA beetje MHR replica achtige cilinder zo'n Hebo70 niet getuned.
En MHR replica + YasR = toch wel 12 PKtjes ongeveer,
als et niet meer is.

12 PK uit een MHR Replica untuned halen???
Dat lijkt me wat overdreven...
 
Originally posted by AeroxChest
Ik wil een nieuwe 70 cilinder aanschaffen, en zit te denken aan de Hebo Alu 70, maar presteert deze cilinder ook goed met me Yasuni R en is 19 mm dell ortho groot genoeg?

Of kan ik beter een nieuwe Corsa 70 kopen?

Of weten julie nog een betere 70 cilinder in combinatie met Yasuni R en 19 mm dell ortho, die niet meer als 200 euro gaat kosten?

Nick.

Hebo Alu loopt prima op een Yasuni R. Is inderdaad beter dan een gietijzeren cilinder. Wil je 'm later nog tunen denk je?
 
Het lijkt me duidelijk dat ik dus beter voor de Hebo Alu 70 kan gaan dan voor de Corsa 70! Later wil ik hem nog wel gaan tunen maar dan zorg ik eerst wel voor een c20 of c16.

Ik heb alleen nog niemand over de 19mm dell ortho gehoord, maar ik neem aan dat die wel groot genoeg is voor de Hebo Alu 70 ?

En ik hoor hier eigenlijk alleen maar positieve opmerkingen over de Hebo Alu 70, iemand met slechte ervaringen? En hoe zit het met de cilinderwand en afwerkingen van de cilinder?

En kan ik wel met me standaard krukas blijven rijden (ongetunede Hebo Alu 70) ?
 
Last edited:
Originally posted by AeroxChest
Het lijkt me duidelijk dat ik dus beter voor de Hebo Alu 70 kan gaan dan voor de Corsa 70! Later wil ik hem nog wel gaan tunen maar dan zorg ik eerst wel voor een c20 of c16.

OKEE

Ik heb alleen nog niemand over de 19mm dell ortho gehoord, maar ik neem aan dat die wel groot genoeg is voor de Hebo Alu 70 ?

LIJKT ME GROOT GENOEG JA

En ik hoor hier eigenlijk alleen maar positieve opmerkingen over de Hebo Alu 70, iemand met slechte ervaringen? En hoe zit het met de cilinderwand en afwerkingen van de cilinder?

IK HEB ZELF OOK NOG NIEMAND MET SLECHTE ERVARINGEN HIEROVER GEHOORD...
GAAT HET TROUWENS OM DE ALU70 MET VLINDERPOORT EN LOSSE BINNENKOP, OF DE 'OUDE' ALU70 ?

En kan ik wel met me standaard krukas blijven rijden (ongetunede Hebo Alu 70) ?

HET KAN WEL, MAAR DE STANDAARD KRUKAS VAN MINARELLI IS EIGENLIJK NIET BEDOELD VOOR DIT SOORT VERMOGEN... JE HEBT WEL EEN REDELIJKE KANS DAT JE KRUKAS / LAGERS EEN KEER VASTLOPEN

Greetz.
 
Het maximum aantal toeren van de cilinder is 11500, volgens een vriend van me moet dit wel kunnen met je standaard krukas. In elk geval wat extra menging door een klein beetje olie door je benzine te mengen.
Hij heeft zelf een licht bewerkte corsa, en een standaard corsa draait maximaal ook 11500, maar omdat deze bewerkt is waarschijnlijk nog meer dan die 11500. En hij rijdt ook met een standaard krukas.
Nog een andere maat van me heeft een evo 50, ook veel toeren, en rijdt ook met standaard krukas. Ook hij mengt wat olie door zijn benzine.
Dus ik vraag me af hoe groot de kans op een vastloper van je krukas en lagers is.
En het gaat hier om de nieuwe Hebo Alu 70 met vlinderpoort.
 
www.hebo.com Hier staat alle info. over de Hebo cilinders op. Bij de Hebo Alu 70 voor op de Yamaha Aerox staat het volgende:
- zuiger breedte 47,6
- zuiger hoogte 39,2
- cc 70 8p
- pm (????) 9300
- rpm 11500


Maar ik weet niet zeker of dit voor het nieuwe type of het oude type geld!
 
Originally posted by AeroxChest
Het maximum aantal toeren van de cilinder is 11500, volgens een vriend van me moet dit wel kunnen met je standaard krukas. In elk geval wat extra menging door een klein beetje olie door je benzine te mengen.
Hij heeft zelf een licht bewerkte corsa, en een standaard corsa draait maximaal ook 11500, maar omdat deze bewerkt is waarschijnlijk nog meer dan die 11500. En hij rijdt ook met een standaard krukas.
Nog een andere maat van me heeft een evo 50, ook veel toeren, en rijdt ook met standaard krukas. Ook hij mengt wat olie door zijn benzine.
Dus ik vraag me af hoe groot de kans op een vastloper van je krukas en lagers is.
En het gaat hier om de nieuwe Hebo Alu 70 met vlinderpoort.

Corsa draait geen 11500, en voor zowel die corsa als die evo5- persoon: beide hebben tot nu toe (veel)mazzel gehad (misschien allebei std uitlaat/kutuitlaat?) Doe nou gewoon iet eigenwijs en koop een goede krukas.
 
Originally posted by AeroxChest
www.hebo.com Hier staat alle info. over de Hebo cilinders op. Bij de Hebo Alu 70 voor op de Yamaha Aerox staat het volgende:
- zuiger breedte 47,6
- zuiger hoogte 39,2
- cc 70 8p
- pm (????) 9300
- rpm 11500


Maar ik weet niet zeker of dit voor het nieuwe type of het oude type geld!

Okee, thanks :)
Verder sluit ik me overigens aan bij $aint.
 
Originally posted by $aint


Corsa draait geen 11500, en voor zowel die corsa als die evo5- persoon: beide hebben tot nu toe (veel)mazzel gehad (misschien allebei std uitlaat/kutuitlaat?) Doe nou gewoon iet eigenwijs en koop een goede krukas.

ik ben dus die persoon met een evo 50, en het heeft weinig te maken met mazzel. ik rij namelijk nog met een yasuni r, die houdt de boel dus flinkt op om veel toeren te maken, 11.300 is de max. en ik smeer goed en ik rij em goed warm.
 
Fabrieks opgave is Corsa 11500 max. Evo 50 13700 max.
Johan met zijn evo 50 draait max. maar 11300. Waarschijnlijk door de R. Als de fabrieks opgave voor Hebo ALu 70 11500 is denk ik dat ik met me R niet boven de 11000 uitkom!
Ik weet dat het wijzer is een andere as te nemen, maar een hebo pen 10mm kost 145 euro. En ik moet ook nog me cilinder van 195 euro aanschaffen, plus dat ik nog op school zit en dus alleen vakantie werk doe. Ik heb dus niet zo heel veel geld :'(
 
Back
Top