haperent licht vespa SI

hertog

FRESH POT!!!!
hallo, ik heb een vespa Si brom.

nu heb ik dus een probleem, mijn voor licht hapert heel erg zeg maar hij gaat steeds aan en uit en dan gaat me achter licht heel hard branden doordat die alle stroom krijgt. ik snap er echt helemaal niks van ik heb alle contactjes in me lamp al goed na gekeken maar dat levert ook niks op. heel graag hulp want ik moet 4 keer per week om 2 uur naar huis tuffen best fijn als je dan goed werkend licht hebt oja soms hou het licht er helemaal mee op en het haperen begind vaak als ik wat harder ga

groet jan marne

Advertisement - register to remove this

Ik weet niet of het al een wat oudere scooter is?
Maar bij dit soort problemen is meestal een knik in de kabel het geval.
Hiermee bedoel ik gewoon dat er ergens in je kabel, waarschijnlijk die naar je koplamp toe gaat, een knik zit. Als die te ver buigt; maakt die geen contact. Is die recht, maakt die wel contact.

Het kan nog zijn dat er ergens een kabeltje los zit, maar je zegt dat je dat al gecheckt hebt.
Probeer anders een multimetertje aan te sluiten op die uiteinden van je kabels die normaal naar je koplamp gaan. Als het constant blijft moet je is proberen je kabelboom heen en weer te bewegen. Dan zit er dus een knik in.

Succes

Greetzz Menno

okey, beetje vaag gister ochtent deet hij het gewoon ineens weer ik had er verder niks mee gedaan en de avond daar voor had hij nog al die problemen echt heel vaag maarja hij doed het weer ik heb het al een keertje eerder gehad toen heb ik helemaal nieuw lampje gekocht en dat hielp toe echt hele niks naja nieuw lampje kan nooit kwaat. maar het is wel kut dat ik het licht nooit echt kan vertrouwen.\

groeten hertog

Back