Hanway RAW50 loopt maar 40 km/h..

Identity

New Member
Hihi,

Ik heb al zo'n half jaar een Hanway RAW50 schakelbrommer. alleen hier en daar heb ik zo de geruchten gehoord dat hij is ingesteld op 40km/h om zo onder de milieunormen uit te komen. Zelf heb ik getest (door middel van GPS en door middel van die snelheidsmeters aan de zijkant van de weg) en kom ik op een 40-41km/h uit (52-54 op teller). weet iemand hoe ik zonder al te illegaal bezig te zijn hem gewoon 50-52 kan laten rijden? want ik kom niet heel erg goed mee met het verkeer. zeker niet met een passagier achterop.

Alvast dank,

Cyriel
 
Advertisement - register to remove this

Klinkt realistisch voor een raw 50, bijna hilarisch hoe traag dat ding is. Lachte me elke keer dood dat dat ding volle bak toeren draaide met veel lawaai en nogsteeds nauwelijks vooruitging.
Mijn oplossing was een blok met wat meer cc's
 
Hihi,

Ik heb al zo'n half jaar een Hanway RAW50 schakelbrommer. alleen hier en daar heb ik zo de geruchten gehoord dat hij is ingesteld op 40km/h om zo onder de milieunormen uit te komen. Zelf heb ik getest (door middel van GPS en door middel van die snelheidsmeters aan de zijkant van de weg) en kom ik op een 40-41km/h uit (52-54 op teller). weet iemand hoe ik zonder al te illegaal bezig te zijn hem gewoon 50-52 kan laten rijden? want ik kom niet heel erg goed mee met het verkeer. zeker niet met een passagier achterop.

Alvast dank,

Cyriel
Klinkt inderdaad realistisch voor een raw50.
Mn broer heeft er ook 1 op het moment, en dat ding is niet vooruit te branden zelfs met ontgrensde cdi.

Merk zelf persoonlijk ook dat alles wat eropzit nogal gevoelig is en snel kapotgaat. lucht "filter" ophanging etc.

Denk dat de enigste manier is een ontgrensde cdi, Daarbij krijg je voornamelijk meer top en geen trekkracht bij.
tevens zou je ook niet heel snel gepakt worden met een raw 50 op de rollerbank (als je normaal rijdt)
 
Merk zelf persoonlijk ook dat alles wat eropzit nogal gevoelig is en snel kapotgaat. lucht "filter" ophanging etc.
Valt heel erg mee. Is alleen maar gevoelig voor roest. Ben al 2x geschept door een auto tussen de 20 en 40kmph in. Enigste schade tot nu toe is het linker achterknipperlicht was soms een beetje naar beneden draait, afgebroken spiegel en een gebogen remhendel, die het nog prima doet.
 
Valt heel erg mee. Is alleen maar gevoelig voor roest. Ben al 2x geschept door een auto tussen de 20 en 40kmph in. Enigste schade tot nu toe is het linker achterknipperlicht was soms een beetje naar beneden draait, afgebroken spiegel en een gebogen remhendel, die het nog prima doet.
Vindt zelf dat veel dingen een beetje fragiel zijn, of het ligt aan mij. Snap de lucht "filter" ook niet helemaal.

Maarja is tevens ook niet mijn smaak, hou het persoonlijk liever op 2takt scooters.
 
luchtfilter is inderdaad niet geweldig. Maar de rest is best degelijk hoor. Brommer vloog 10 a 15m door de luch en vloog over de kop. En dus eigenlijk helemaal geen schade. Alles voelt ook stevig aan voor een brommer. Is natuurlijk geen vespa, maar hij kost ook nauwelijks half zo veel, dus je moet er niet teveel van verwachten
 
Hallo,

Ik heb al zo'n half jaar een Hanway RAW50 schakelbrommer. alleen hier en daar heb ik zo de geruchten gehoord dat hij is ingesteld op 40km/h om zo onder de milieunormen uit te komen. Zelf heb ik getest (door middel van GPS en door middel van de snelheidsmeters aan de zijkant van de weg) en kom ik op een 40-41km/h uit (52-54 op teller). weet iemand hoe ik zonder al te illegaal bezig zijn hem gewoon 50-52 kan laten rijden? want ik kom niet heel erg goed mee met het verkeer. zeker niet met een passagier achterop.

Bedankt,

Cyriel
Cyriel Inderdaad raar ik heb ook sinds een paar weken er een , loopt op de teller ruim 65 km , had ik niet verwacht , wilde deze over een tijdje laten opvoeren maar dat hoeft niet.
ik zal inderdaad eens opletten waar de snelheidsmeters staan , wat deze daar aan geeft . Deze heeft nu 200km pas gelopen , bevalt mij heel goed . Ik heb een groene. Groet Wim
 
Hihi,

Ik heb al zo'n half jaar een Hanway RAW50 schakelbrommer. alleen hier en daar heb ik zo de geruchten gehoord dat hij is ingesteld op 40km/h om zo onder de milieunormen uit te komen. Zelf heb ik getest (door middel van GPS en door middel van die snelheidsmeters aan de zijkant van de weg) en kom ik op een 40-41km/h uit (52-54 op teller). weet iemand hoe ik zonder al te illegaal bezig te zijn hem gewoon 50-52 kan laten rijden? want ik kom niet heel erg goed mee met het verkeer. zeker niet met een passagier achterop.

Alvast dank,

Cyriel

Oude forum maar hopelijk helpt dit mensen die nu op zoek zijn. Ik had precies hetzelfde probleem en kon alleen maar oude forums vinden die praten over opvoeren naar 60+, maar ik heb er eindelijk een oplossing voor gevonden. 4taktwinkel, maar waarschijnlijk ook andere sites, hebben een aanpasbare cdi. Met schakels kan je zelf kiezen hoeveel rpm je maakt. Ik rij zelf nu 45/48 met 8000 rpm en kom een stuk beter mee met het verkeer zonder dat ik bang hoef te zijn voor controle want ik val gewoon binnen de norm. Is ongeveer 70 euro, maar zeker waard. Let wel op dat die werkt met de hanway 50, maar dat werd bij 4taktwinkel ook specifiek aangegeven.
 
Back
Top