Hanway raw50 85cc klimt in toeren

rottieark

Active Member
Oke daar ben ik weer met de hanway.
Hier zit sinds gisteren een 85cc onder, deze startte eerst moeilijk (nokkenas verkeerd getimed)

Nokkenas staat nu goed getimed en hij start en rijdt. Het enigste probleem is dat hij stijgt in de toeren bij een klein beetje gas. Als je afremt en probeert terug te schakel blijft die maar in zijn toeren stijgen. Zodra je de choke aanzet als die in zijn toeren klimt begint die weer met dalen in toeren.
Er zit een ontgrensde cdi in dus daar kan het vrijwel niet aan liggen.

Iemand enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt op valse lucht of door welke reden dan ook, een te arm brandstofmengsel..
Als jij dan de handchoke bedient zorgt de choke-werking ervoor dat er minder lucht de carburateur in kan en daardoor wordt het brandstofmengsel rijker en daalt het toerental.
 
Lijkt op valse lucht of door welke reden dan ook, een te arm brandstofmengsel..
Als jij dan de handchoke bedient zorgt de choke-werking ervoor dat er minder lucht de carburateur in kan en daardoor wordt het brandstofmengsel rijker en daalt het toerental.
Geen valse lucht aangetroffen, heb overal gecheckt.
Als de luchtschroef aardig wat open staat klimt die sneller in de toeren dan dat de luchtschroef HELEMAAL dicht zit. op lucht ookal geprobeerd af te stellen maar dit werkte niet, Kan ik nog iets met de sproeier proberen? om het mengsel wat rijker te krijgen?
 
De naald moet omhoog dus het clipje omlaag. Std sproeier was vgm 75. Denk dat voor 85cc 80 82 beter zal zijn. Je kan ook aan je bougiekleur zien of die veel te licht is of niet.

Maar dit is allemaal niet met zekerheid te zeggen. Is een kwestie van uitproberen
 
De naald moet omhoog dus het clipje omlaag. Std sproeier was vgm 75. Denk dat voor 85cc 80 82 beter zal zijn. Je kan ook aan je bougiekleur zien of die veel te licht is of niet.

Maar dit is allemaal niet met zekerheid te zeggen. Is een kwestie van uitproberen
Bougie is helemaal zwart en nat doordat hij gister is verzopen, cdi kabel ging eruit tijdens het rijden. dus daar heb ik op het moment niks aan.

Naald zou ik nog wel ff kunnen proberen zo
Post automatically merged:

Naald heeft geen andere standen, zit een sproeier 72 in.
 
Last edited:
Oke, hij loopt nu heel raar stationair en krijgt soms luchtknallen uit het luchtfilter (uit het niets). gas geven vindt die niet leuk. klinkt een beetje als een rotary engine op het moment.
 
Oke daar ben ik weer met de hanway.
Hier zit sinds gisteren een 85cc onder, deze startte eerst moeilijk (nokkenas verkeerd getimed)

Nokkenas staat nu goed getimed en hij start en rijdt. Het enigste probleem is dat hij stijgt in de toeren bij een klein beetje gas. Als je afremt en probeert terug te schakel blijft die maar in zijn toeren stijgen. Zodra je de choke aanzet als die in zijn toeren klimt begint die weer met dalen in toeren.
Er zit een ontgrensde cdi in dus daar kan het vrijwel niet aan liggen.

Iemand enig idee?
hoi, ik heb een paar vragen, wat voor 85 cc heb je eronder gezet en heb je verder nog aanpassingen gedaan om de hanway hiermee goed te laten lopen? alvast dank
 
Back
Top