weet iemand wat de makkelijkste manier is om de lucht en stationairschroef goed af te stellen bij een zip 4t (carb)
en is dit ook hetzelfde bij 2 takt scooters?
Luchtschroef helemaal indraaien (niet te strak vast is vast) en dan 1,5 rondje uitdraaien, daarna aan stationair draaien tot het gewenste stationair toerental is bereikt.
Luchtschroef helemaal indraaien (niet te strak vast is vast) en dan 1,5 rondje uitdraaien, daarna aan stationair draaien tot het gewenste stationair toerental is bereikt.
1,5 slagen is geen maat , is een basis afstelling . Motor goed warm laten draaien , daarna de stationair schroef ( op halve maan bij gaskabel) terug draaien , totdat de motor net blijft lopen , daarna de mengselschroef ( is geen luchtschroef, maar regelt de benz toevoer) in of uit draaien ( vanuit 1,5 slag basis afstelling) om het hoogste toerental te vinden , daarna stationair schroef indraaien , tot ongeveer 1900 toeren