This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

haast geen compressie meer

acer1990

Well-Known Member
Hallo ik ben hier nieuw aangenaamt kennis te maken maar nu heb ik een vraag een vriend van me heeft een sym super fancy maar die heeft haast geen compressi meer nou had ik er vanmiddag een nieuwe zuiger in gedaan maar had nog even veel compressie dus ik bleef maar kicken en kicken en toen starte die eindelijk dus ik een stukje rijden ik kon niet harder dan 30 en toen ik op mijn plaats het contact omdraaide en ik wilde hem daarna weer starte deed die weer niks meer nu was mijn vraag wat kan dan zijn ik hoop gouw van jullie te horen bedankt alvast..

hoe kan ik kijken of de keerkring eruit zjn geknalt (de pakkingen zijn niet al te best)en de zuiger is met nieuwe zuigerveren ja en hij krijg ook gewoon benzinevonken doet die ook en bedakt voor de snelle racties

Nieuwe pakkingen moet je sowieso vervangen, hierdoor kan het namelijk zijn dat je geen compressie hebt.

Keerringen kan je bekijken achter de vario en de ontsteking.

moet ik de vario en de onsteking er dan helemaal afhalen f kan ik die zo zien en kan ik ook gewoon vloeibare pakking inplaats van de voetpakkin ertussen????

Ja de vario en ontstekibng zal er dan afmoeten, maar begin met het vervangen van de pakkingen op de cilinder. En die zijn niet te vervangen door vloeibare pakking.

Ik denk dat je zscooter dezelfde pakkin heeft als minarelli horizontaal.

ok ik zal dat dinsdag dan maar eerst gaan proberen met de pakkingen maar als ht de pakking niet is n ik haal de onsteking eruit moet ik die ontsteking dan niet weer op tid zetten toch
???????? on hoezo kan ik het niet met vloeibare pakking doen ben ik wel benieuwd naar?? dankjewel

als je je cilinder los hebt gehad ten alle tijden nieuwe pakkingen plaatsen.
oude pakkingen zullen niet meer voor 100% afdichten.
heb je dan nog geen goede compressie kijk dan of de keeringen er nog goed in zitten.
dit kan inderdaad alleen door de ontsteking en vario uit te bouwen.
en kun je gelijk bij je vario kijken of je rolletjes nog goed zijn.