F is het ontstekings tijdstip bij 3000toeren , zuiger is dus bijna op top als hij erg stroef gaat . Haal de bougie er eens uit . Gaat dit bij elke slag stroef , dus zowel compressie slag als bij de tuimelslag , zonder bougie ? Dus elke keer als de F langskomt ? 120 psi is ongeveer 8 bar , is genoeg om te starten , 213psi is goed is bijna 15bar .
Stond de klepspeling niet goed ? Als je denkt dat de ketting te strak staat , zou je de spanner eruit kunnen halen , ontspannen , en opnieuw monteren . Loopt hij dan nog op dat punt stroef , zul je verder moeten kijken . Ik zou dan vliegwiel , en vario, of vsnaar demonteren , zodat je een kale krukas hebt . Gaat hij dan nog stroef , kleppen deksel demonteren , nokkenas tandwiel , en vliegwiel op tij zetten , ketting van tandwiel halen , en nog eens draaien . Gaat hij nog steeds zwaar , zul je toch de cilinder moeten demonteren , zal er iets niet in orde zijn met zuiger/veren , of krukas