GY6 motorblok loopt heel stroef bij "F"

Ancrypto

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een 4 takt GY6 motorblok op een scooter, en deze start. Het maakt alleen heel veel herrie.
Het lijkt erop dat de krukas op vliegwielmarkering "F" opeens heel stroef loopt, dit zorgt voor die herrie.
Mijn eerste gedachte was de cylinder, maar de compressie heeft > 120 PSI aan.

Ik heb de klepspeling nagekeken en die staat nu goed. Ik heb het gevoel dat de ketting voor de timing heel strak staat en dat voor de stroefheid zorgt. Ik snap alleen niet hoe dit zou kunnen komen.

Zou iemand weten wat dit zou kunnen zijn? Alle vragen/tips zijn behulpzaam!
 
Advertisement - register to remove this

F is het ontstekings tijdstip bij 3000toeren , zuiger is dus bijna op top als hij erg stroef gaat . Haal de bougie er eens uit . Gaat dit bij elke slag stroef , dus zowel compressie slag als bij de tuimelslag , zonder bougie ? Dus elke keer als de F langskomt ? 120 psi is ongeveer 8 bar , is genoeg om te starten , 213psi is goed is bijna 15bar .
Stond de klepspeling niet goed ? Als je denkt dat de ketting te strak staat , zou je de spanner eruit kunnen halen , ontspannen , en opnieuw monteren . Loopt hij dan nog op dat punt stroef , zul je verder moeten kijken . Ik zou dan vliegwiel , en vario, of vsnaar demonteren , zodat je een kale krukas hebt . Gaat hij dan nog stroef , kleppen deksel demonteren , nokkenas tandwiel , en vliegwiel op tij zetten , ketting van tandwiel halen , en nog eens draaien . Gaat hij nog steeds zwaar , zul je toch de cilinder moeten demonteren , zal er iets niet in orde zijn met zuiger/veren , of krukas
 

Attachments

  • 139 QM(GY6) 4T Engine Manual.pdf
    14.7 MB · Views: 2
F is het ontstekings tijdstip bij 3000toeren , zuiger is dus bijna op top als hij erg stroef gaat . Haal de bougie er eens uit . Gaat dit bij elke slag stroef , dus zowel compressie slag als bij de tuimelslag , zonder bougie ? Dus elke keer als de F langskomt ? 120 psi is ongeveer 8 bar , is genoeg om te starten , 213psi is goed is bijna 15bar .
Stond de klepspeling niet goed ? Als je denkt dat de ketting te strak staat , zou je de spanner eruit kunnen halen , ontspannen , en opnieuw monteren . Loopt hij dan nog op dat punt stroef , zul je verder moeten kijken . Ik zou dan vliegwiel , en vario, of vsnaar demonteren , zodat je een kale krukas hebt . Gaat hij dan nog stroef , kleppen deksel demonteren , nokkenas tandwiel , en vliegwiel op tij zetten , ketting van tandwiel halen , en nog eens draaien . Gaat hij nog steeds zwaar , zul je toch de cilinder moeten demonteren , zal er iets niet in orde zijn met zuiger/veren , of krukas
Het is stroef om de 2 rotaties op punt F.
De klepspeling stond te strak.
Ik heb de kettingspanner eraf gehaald en dat maakte het een stuk minder stroef, maar nadat het weer gemonteerd was, werd het weer net zo stroef.
 
Kan zijn dat een klep de zuiger heeft geraakt , krom is , en daardoor niet lekker opent . Zou de nokken as eens demonteren , zuiger naar beneden draaien , en kijken of de kleppen makkelijk openen , en sluiten. Als de motor zonder bougie , en nokkenas wel goed draait , zal het in de kleppen zitten . Houd wel de ketting omhoog anders moet je vissen naar de ketting
 
Back
Top